Make up
Moderator: Moderators
-
- is nieuw hier
Make up
Ik ben nog (lang) niet zo ver dat ik het in een winkel durf, maar weet iemand een goede online shop waar ik een make up setje (lippenstift, rouge, eyeliner, mascara etc.) kan kopen?
Bedankt voor de reacties, ik ben er zeker van dat ik in de toekomst wel deze angst zal overwinnen!
Bedankt voor de reacties, ik ben er zeker van dat ik in de toekomst wel deze angst zal overwinnen!
Euhm...make-up is nogal persoonsgebonden. Vooral lippenstift, rouge, oogschduw, etc is het raadzaam om toch de winkel in te duiken. Simpelweg omdat je dan gelijk ziet of het je staat en je ook nog eens advies kan vragen. En schaam je niet,make up voor mannen is juist hartstikke modern! Buiten dat,ze zijn wel wat gewend in een winkel hoor!
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
- miss_kimberly1962
- ff weer wat posten
- Contacteer:
- anjatheefee
- ForumFan
Net afhankelijk van wat voor type je bent. Sommigen hebben sprekender kleuren nodig dan anderen, afhankelijk van huid-, haar- en oogkleur. Meestal zit er in zo'n set voor ieder wel iets bij. Je kunt er leuk mee experimenteren omdat er vaak veel kleurtjes in zitten.Ajira schreef:Je kunt bij de kijshop zo'n beginnerset bestellen, alleen moet je er wel rekening mee houden dat de kleuren die daarin zitten wel heel erg uhm.. " drag " zijn, en voor de meeste mensen niet echt geschikt voor dagelijks gebruik.
Nadeel lijkt mij, dat je de helft weer kan weggooien. Bovendien, uitzoeken wat bij je past is wel leukanjatheefee schreef:Net afhankelijk van wat voor type je bent. Sommigen hebben sprekender kleuren nodig dan anderen, afhankelijk van huid-, haar- en oogkleur. Meestal zit er in zo'n set voor ieder wel iets bij. Je kunt er leuk mee experimenteren omdat er vaak veel kleurtjes in zitten.Ajira schreef:Je kunt bij de kijshop zo'n beginnerset bestellen, alleen moet je er wel rekening mee houden dat de kleuren die daarin zitten wel heel erg uhm.. " drag " zijn, en voor de meeste mensen niet echt geschikt voor dagelijks gebruik.
Ik durf alle winkels in, maar wanneer ik voor de make-up stands sta, dan weet ik nog niet wat ik moet kopen. Die kijk heb ik nog niet. Maar je kunt dan altijd aan het personeel wel vragen om tips. Uiteraard als je nog niet zo vrij beweegt tussen typische vrouwen aangelegenheden is dat lastiger.
Ook al zou je over internet een pakket make-up kunnen bestellen, wat moet je dan allemaal kopen? Waarvan ongetwijfeld veel wat je niet gebruikt.
Handiger is, om als het lukt, een vrouw te vinden die je in vertrouwen kan nemen en die bereid is om jet daar bij te helpen. Een ander T* is uiteraard ook een optie.
Zonder meer het bezoeken van een T&T avond is een goede begin.
Met goed koop make-up kun je dan ook miskopen doen zonder al te veel geld daar mee te verspillen. Je haalt niet zo maar een hele leven van experimenteren in een week in, wat een bio meisje / vrouw dikwijls wel achter zich heeft.
Voor diegene die het zich kunnen veroorloven is een bezoek aan een zaak waar het T* gebeuren normaal is zoals Travisage etc, denk ik een aanrader.
Ook al zou je over internet een pakket make-up kunnen bestellen, wat moet je dan allemaal kopen? Waarvan ongetwijfeld veel wat je niet gebruikt.
Handiger is, om als het lukt, een vrouw te vinden die je in vertrouwen kan nemen en die bereid is om jet daar bij te helpen. Een ander T* is uiteraard ook een optie.
Zonder meer het bezoeken van een T&T avond is een goede begin.
Met goed koop make-up kun je dan ook miskopen doen zonder al te veel geld daar mee te verspillen. Je haalt niet zo maar een hele leven van experimenteren in een week in, wat een bio meisje / vrouw dikwijls wel achter zich heeft.
Voor diegene die het zich kunnen veroorloven is een bezoek aan een zaak waar het T* gebeuren normaal is zoals Travisage etc, denk ik een aanrader.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
- anjatheefee
- ForumFan
Re: Make up
Als je op gegeven moment wel een winkel in durft is travisage in Woerden inderdaad een aanrader. Je bent altijd de enige klant, en ze hebben er ook andere zaken voor tv (borsten, pruiken...). Mariposa in Amsterdam kan hiervoor ook, maar hier ben je niet altijd de enige (tenzij je een aparte afspraak maakt; is waarschijnlijk ook wel mogelijk).MartijnNLD schreef:Ik ben nog (lang) niet zo ver dat ik het in een winkel durf, maar weet iemand een goede online shop waar ik een make up setje (lippenstift, rouge, eyeliner, mascara etc.) kan kopen?
Het hangt er ook maar net vanaf waar je woont.
Gaat het alleen om de make-up dan kun je bij meerdere visagistes terecht, ben je ook de enige klant. Wetende dat je de enige klant bent, was voor mezelf wel drempelverlagend in het begin.
- anjatheefee
- ForumFan
Schiet me te binnen. De eerste winkel (ook bij mij na eerst een aantal postorderbestellingen) waar ik ooit make-up durfde te kopen was http://www.back-stage.nl/home.html (Back Stage) in Amsterdam. Had voor mij blijkbaar de laagste drempel. Eenmaal binnen was de angst overwonnen (gelukkig waren er net geen andere klanten).MartijnNLD schreef:Ik ben nog (lang) niet zo ver dat ik het in een winkel durf, maar weet iemand een goede online shop waar ik een make up setje (lippenstift, rouge, eyeliner, mascara etc.) kan kopen?
Je kunt er bovendien ook met een smoesje aankomen dat je de make-up bijvoorbeeld nodig hebt voor een vampieroutfit. Kun je gelijk advies krijgen over foundation, oogpotlood, (zwarte) lippenstift en (rode) oogmake-up. Ben je toch vast een stapje verder.
Groetjes,
Anja
-
- Eredivisie
Anja: Back Stage was ook voor mij de eerste winkel, heb daar een week of 2 geleden blue neutralizer van Ben Nye gehaald om m'n baard weg te werken.
Daar doen ze inderdaad niet moeilijk, ik werd meteen door de verkoopster voor een spiegel gedeponeerd om even uit te testen welke kleur ik precies nodig had, erg leuk En een reden geven is helemaal niet nodig, gewoon zeggen wat je nodig hebt.
Daar doen ze inderdaad niet moeilijk, ik werd meteen door de verkoopster voor een spiegel gedeponeerd om even uit te testen welke kleur ik precies nodig had, erg leuk En een reden geven is helemaal niet nodig, gewoon zeggen wat je nodig hebt.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
- anjatheefee
- ForumFan
Ha, leuk is dat!joandelynn schreef:Anja: Back Stage was ook voor mij de eerste winkel, heb daar een week of 2 geleden blue neutralizer van Ben Nye gehaald om m'n baard weg te werken.
Grappig.anjatheefee schreef: Schiet me te binnen. De eerste winkel (ook bij mij na eerst een aantal postorderbestellingen) waar ik ooit make-up durfde te kopen was http://www.back-stage.nl/home.html (Back Stage) in Amsterdam.
Groetjes,
Anja
Ik was er van de week met een vriendin (styliste/visagiste) die wat spullen nodig had.
Ik zocht een bepaalde kleur lipstick, en die hadden ze daar.
Dus die heb ik meteen maar even gekocht.
Niet goedkoop (maar mijn vriendin krijgt 10% korting en ik dus ook muahaha) maar wel erg goed.
We hadden deze keer weinig tijd, maar volgende keer koop ik het wel even leeg daar.
Men run on testosterone, women on toblerone.
Jo Brand
Jo Brand