20 maart: presentatie Transgender Netwerk Nederland
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
20 maart: presentatie Transgender Netwerk Nederland
Het Transgender Netwerk Nederland (TNN) is de nieuwe stichting voor de emancipatie en het welzijn van transgenders en hun omgeving. Op vrijdag 20 maart 2009 stellen wij ons officieel aan de wereld voor en laten we zien wie wij zijn, waar we naar streven en wat we de komende jaren gaan doen. Als betrokkene bij de emancipatie van transgenders en hun omgeving bent u hiervoor van harte uitgenodigd! Plaats van actie is het pand van COC Nederland aan de Rozenstraat 14 in Amsterdam.
TNN is het eerste officiële samenwerkingsverband van organisaties voor transgenders in Nederland. We streven naar een genderdiverse samenleving en emancipatie van transgenders. Om dit bereiken wil TNN actief samenwerken met zowel transgenders als andere organisaties in Nederland, die zich sterk maken voor de emancipatie en het welzijn van transgenders en hun omgeving. Belangrijke onderwerpen waar TNN zich voor inzet, zijn:
• Tegengaan van discriminatie en geweld;
• Verbetering van de hulpverlening aan transgenders;
• Verbetering van de bestaande wetgeving;
• Vergroten van zichtbaarheid.
De feestelijke presentatie begint om 17:00 uur en staat in het teken van T-activisme (transgender activisme). Er vindt een korte forumdiscussie plaats rond bovengenoemde speerpunten van TNN. De stichting zal vervolgens door een gastspreker officieel ingewijd worden, waarna onze voorzitter een korte oprichtingstoespraak houdt. Na afloop van het formele gedeelte is er gelegenheid om -onder het nuttigen van een drankje en een hapje- met elkaar in gesprek te gaan. De opening eindigt om 19:30 uur.
Wij verzoeken u om uw aanwezigheid bij ons aan te melden via het aanmeldingsformulier op onze website www.transgendernetwerk.nl/20maart. Na inschrijving ontvangt u een bevestiging per e-mail. In verband met de voorbereidingen weten we graag zo spoedig mogelijk, uiterlijk 16 maart a.s., of we op uw aanwezigheid kunnen rekenen!
Deze algemene uitnodiging is bedoeld om breed rond te sturen en op uw website te plaatsen. Wij zouden het daarom op prijs stellen als u deze uitnodiging doorstuurt naar andere geïnteresseerden binnen uw organisatie of netwerk.
Als u nog vragen heeft over 20 maart a.s., neemt u dan gerust contact op met onze secretaris, Judith Verkerke. U kunt haam bellen via: 06 16 12 64 58 of mailen via: judith@transgendernetwerk.nl.
We zien ernaar uit u op 20 maart te kunnen verwelkomen!
Met vriendelijke groet,
Carolien van de Lagemaat,
Voorzitter Transgender Netwerk Nederland
[bron: TNN]
TNN is het eerste officiële samenwerkingsverband van organisaties voor transgenders in Nederland. We streven naar een genderdiverse samenleving en emancipatie van transgenders. Om dit bereiken wil TNN actief samenwerken met zowel transgenders als andere organisaties in Nederland, die zich sterk maken voor de emancipatie en het welzijn van transgenders en hun omgeving. Belangrijke onderwerpen waar TNN zich voor inzet, zijn:
• Tegengaan van discriminatie en geweld;
• Verbetering van de hulpverlening aan transgenders;
• Verbetering van de bestaande wetgeving;
• Vergroten van zichtbaarheid.
De feestelijke presentatie begint om 17:00 uur en staat in het teken van T-activisme (transgender activisme). Er vindt een korte forumdiscussie plaats rond bovengenoemde speerpunten van TNN. De stichting zal vervolgens door een gastspreker officieel ingewijd worden, waarna onze voorzitter een korte oprichtingstoespraak houdt. Na afloop van het formele gedeelte is er gelegenheid om -onder het nuttigen van een drankje en een hapje- met elkaar in gesprek te gaan. De opening eindigt om 19:30 uur.
Wij verzoeken u om uw aanwezigheid bij ons aan te melden via het aanmeldingsformulier op onze website www.transgendernetwerk.nl/20maart. Na inschrijving ontvangt u een bevestiging per e-mail. In verband met de voorbereidingen weten we graag zo spoedig mogelijk, uiterlijk 16 maart a.s., of we op uw aanwezigheid kunnen rekenen!
Deze algemene uitnodiging is bedoeld om breed rond te sturen en op uw website te plaatsen. Wij zouden het daarom op prijs stellen als u deze uitnodiging doorstuurt naar andere geïnteresseerden binnen uw organisatie of netwerk.
Als u nog vragen heeft over 20 maart a.s., neemt u dan gerust contact op met onze secretaris, Judith Verkerke. U kunt haam bellen via: 06 16 12 64 58 of mailen via: judith@transgendernetwerk.nl.
We zien ernaar uit u op 20 maart te kunnen verwelkomen!
Met vriendelijke groet,
Carolien van de Lagemaat,
Voorzitter Transgender Netwerk Nederland
[bron: TNN]
Kijk ook eens op de genderkalender !
-
- dagelijks aanwezig
pfff.. TNN.. ik heb ze een paar weken terug een keurig mailtje gestuurd over wat meer informatie, en kreeg nog geen 5 mins later een behoorlijk onbeschoft mailtje terug van hun webmaster... a.k.a. Vreer.
Misschien had die Vreer gewoon een kutdag, of misschien is het gewoon een naar persoon.. maar als iemand een keurig mailtje stuurt naar TNN en dan namens TNN door en of andere pannekoek wordt afgepoeiert.. dat geeft geen goede indruk
Misschien had die Vreer gewoon een kutdag, of misschien is het gewoon een naar persoon.. maar als iemand een keurig mailtje stuurt naar TNN en dan namens TNN door en of andere pannekoek wordt afgepoeiert.. dat geeft geen goede indruk
- Monica Dreamgirl
- ForumFan
Re: 20 maart: presentatie Transgender Netwerk Nederland
Frederique_ schreef:Plaats van actie is het pand van COC Nederland aan de Rozenstraat 14 in Amsterdam.
- Monica Dreamgirl
- ForumFan
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik heb de versie gepakt zoals die op de site van TNN stond.
Gelukkig weet nu iedereen waar die op 20 maart naar toe moet
Groetjes,
Frederique
Gelukkig weet nu iedereen waar die op 20 maart naar toe moet
Groetjes,
Frederique
Er wordt gesproken over "Transgenders". Is daar nu een duidelijke vastgelegde ( Dikke van Dale of zo iets ) verklaring voor wat dat inhoudt? Zo dat Ieder over hetzelfde praat.
Dat lijkt mij het eerste wat vast moet leggen. Anders praat ieder langs elkaar heen.
Ik mag aannemen dat transgenders hier betekent alle mensen die zich laten zien als iemand van de ander sekse, innerlijk van de ander sekse zijn dan hun uiterlijk, tot en met post op mensen. Of zit ik zelf er helemaal naast?
Ik heb niet het allernieuwst uitgave van de officiële Nederlandse woordenboek.
Wel lijkt het mij dan zeer wenselijk een groot landelijke orgaan die allen die daar onder vallen vertegenwoordigt. Als grote organisatie krijg je misschien meer gehoor voor de kleine groepen qua aantallen die daar onder vallen. Voor het publiek zullen wij denk ik toch één pot nat zijn.
Ik denk nu zelf dan aan de transseksueel groep en de vergoedingen vanuit de Basis ziekenfonds verzekeringen.
In ieder geval kun je gemakkelijker respect afdwingen met zachte handschoenen aan als je een goed zichtbaar orgaan bent. Word je niet zo maar over het hoofd gezien.
Dat lijkt mij het eerste wat vast moet leggen. Anders praat ieder langs elkaar heen.
Ik mag aannemen dat transgenders hier betekent alle mensen die zich laten zien als iemand van de ander sekse, innerlijk van de ander sekse zijn dan hun uiterlijk, tot en met post op mensen. Of zit ik zelf er helemaal naast?
Ik heb niet het allernieuwst uitgave van de officiële Nederlandse woordenboek.
Wel lijkt het mij dan zeer wenselijk een groot landelijke orgaan die allen die daar onder vallen vertegenwoordigt. Als grote organisatie krijg je misschien meer gehoor voor de kleine groepen qua aantallen die daar onder vallen. Voor het publiek zullen wij denk ik toch één pot nat zijn.
Ik denk nu zelf dan aan de transseksueel groep en de vergoedingen vanuit de Basis ziekenfonds verzekeringen.
In ieder geval kun je gemakkelijker respect afdwingen met zachte handschoenen aan als je een goed zichtbaar orgaan bent. Word je niet zo maar over het hoofd gezien.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
-
- dagelijks aanwezig
Het paraplu-concept " transgender " bevat het complete scala van travestie tot transseksualiteit, en alles wat er tussenin zit of er naast hangt (bijv genderqueer en androgynie). Het is gewoon een verzamelnaam voor alles en iedereen (Transgenders dus) die buiten de zogenaamde "gender binary" (dus man -of- vrouw) valt.
Daaronder valt ook weer een groep mensen die we als "trangenderist" bestempelen. Dat is, bij mijn weten, iemand die in de rol van het andere geslacht leeft, maar geen geslachts veranderende operaties wil. Hij/zij kan echter wel hormoontherapie doen, maar dat is niet expliciet het geval.
Lekker verwarrend
Daaronder valt ook weer een groep mensen die we als "trangenderist" bestempelen. Dat is, bij mijn weten, iemand die in de rol van het andere geslacht leeft, maar geen geslachts veranderende operaties wil. Hij/zij kan echter wel hormoontherapie doen, maar dat is niet expliciet het geval.
Lekker verwarrend
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Er zijn -heel- veel definities en je zult merken dat, welke definitie je ook gebruikt, mensen tegen zult komen die niet in een van de hokjes TV, TG of TS vallen. Over transgenders zijn de meningen duidelijker: transgenders = genderdysfore mensen = mensen die (in welke vorm en op welke manier dan ook) niet (helemaal) tevreden zijn met het lichaam waarmee ze geboren zijn.
Groetjes,
Frederique
Groetjes,
Frederique
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Frederique schreef:
Irene
Daar zijn juist de meningen het meest over verdeeld! Voor de 1 is het iemand die tussen de geslachten inleeft, de ander (volgens mij gangbaarste definitie) is de parapluterm, en dan die jij hier beschrijft en velen gebruiken de term ook voor 24/7 levenden die geen geslachtsaanpassing nastreven.Over transgenders zijn de meningen duidelijker: transgenders = genderdysfore mensen = mensen die (in welke vorm en op welke manier dan ook) niet (helemaal) tevreden zijn met het lichaam waarmee ze geboren zijn.
Irene
Kleine stapjes
- Monica Dreamgirl
- ForumFan
Dat klopt, het "bekt" gemakkelijker. Maar dat bedoel ik nu, wanneer "je" die naam gaat gebruiken, dient er een vast liggende definitie daarvan te zijn zodat ieder die het weten wil de zelfde uitleg daarvoor heeft. "de dikke van Dale" dus. Waar ter wereld je ook bent, ieder leest hetzelfde uitleg. Weg Babylonische spraak verwarring.
En:
"velen gebruiken de term ook voor 24/7 levenden die geen geslachtsaanpassing nastreven."
Kan wel kloppen.
Voor mij zou je transseksueel moeten zijn om 24/7 te willen leven als de ander fysieke sekse, en ik mag dan aannemen dat alle transseksuelen 24/7 als zodanig leven totdat zij de SRS hebben gehad. Echter als het SRS maar niet aan bod komt, of voor allerlei redenen achterwege blijft, ben je dan nog volgens mij altijd transseksueel. Of zit ik hier mee fout? Het is wel 24/7 dus nooit meer als de fysieke staat suggereert. Dat lijkt mij dan travestie uit te sluiten.
Kun je 24/7 leven als de ander sekse, dus voor heel je leven, en niet transseksueel zijn?
Ik kan mij in een uitleg vinden dan waarbij diegene die bewust er voor niet "kiest" het traject in te gaan, dat die dan zo genoemd wordt. Maar diegene die voor andere redenen dat ook niet doen? Hoe heten die dan?
Want wat ben je wanneer je het SRS heb afgerond? Volgens mij ben je dan gewoon mens, of man of vrouw naar gelang de aanpassingen m-v of v-m. Je "Was" transseksueel daarvoor.
Er zijn zo vele knappe koppen die het allemaal op een rijtje kunnen zetten, is dat eigenlijk al gedaan of moet het nog? Als er maar voldoende uitvoerige uitleg bij is dan moet het kunnen toch? Dat het een zeer ingewikkelde materie is, waarbij er zo veel opties zijn, is ons wel bekend.
Als ik ernaast zit meld het aub.
En:
"velen gebruiken de term ook voor 24/7 levenden die geen geslachtsaanpassing nastreven."
Kan wel kloppen.
Voor mij zou je transseksueel moeten zijn om 24/7 te willen leven als de ander fysieke sekse, en ik mag dan aannemen dat alle transseksuelen 24/7 als zodanig leven totdat zij de SRS hebben gehad. Echter als het SRS maar niet aan bod komt, of voor allerlei redenen achterwege blijft, ben je dan nog volgens mij altijd transseksueel. Of zit ik hier mee fout? Het is wel 24/7 dus nooit meer als de fysieke staat suggereert. Dat lijkt mij dan travestie uit te sluiten.
Kun je 24/7 leven als de ander sekse, dus voor heel je leven, en niet transseksueel zijn?
Ik kan mij in een uitleg vinden dan waarbij diegene die bewust er voor niet "kiest" het traject in te gaan, dat die dan zo genoemd wordt. Maar diegene die voor andere redenen dat ook niet doen? Hoe heten die dan?
Want wat ben je wanneer je het SRS heb afgerond? Volgens mij ben je dan gewoon mens, of man of vrouw naar gelang de aanpassingen m-v of v-m. Je "Was" transseksueel daarvoor.
Er zijn zo vele knappe koppen die het allemaal op een rijtje kunnen zetten, is dat eigenlijk al gedaan of moet het nog? Als er maar voldoende uitvoerige uitleg bij is dan moet het kunnen toch? Dat het een zeer ingewikkelde materie is, waarbij er zo veel opties zijn, is ons wel bekend.
Als ik ernaast zit meld het aub.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
Als ik de definities van deze site lees, zou je dan op transgenderist uitkomen: Transgenderisten zijn mensen die structureel leven als lid van het tegengestelde geslacht, volledig dan wel parttime.Petra v schreef:Echter als het SRS maar niet aan bod komt, of voor allerlei redenen achterwege blijft, ben je dan nog volgens mij altijd transseksueel. Of zit ik hier mee fout? Het is wel 24/7 dus nooit meer als de fysieke staat suggereert. Dat lijkt mij dan travestie uit te sluiten.
Zoals Monica al aangaf, er zit meer in dan alleen transseksueel en travestiet.
-
- Forumdiva
Maar, als je dan naar de definitie kijkt die hier op de website gebruikt wordt, valt een post-op ts daar (in mijn visie) buiten, omdat daar wettelijk gezien geen sprake meer is van tegengesteld geslacht, alleen op basis van de genen is dit te bewijzen. En ook daarbij worden zelfs bij topsporten de genen niet altijd als doorslaggevend genomen voor of je bij de vrouwen of mannen mag/moet spelen (ik dacht dat er nog een enkele sport was waarbij dit wel het geval is)