Eenzaamheid

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Josette
Forumdiva

Eenzaamheid

Bericht door Josette »

Hallo lieverds,

Ooit had ik een vriendenkring die ik thuis kon uitnodigen, mee naar musea kon gaan of naar de bioscoop of kon fietsen of wandelen. Met enkelen ging ik zelfs op vacantie of weekenden weg (Berlijn, Parijs).

Maar daarvan is weinig meer van over, en het gebrek aan dergelijke diepgaande contacten maakt me eenzaam, ondanks dat ik het vreselijk druk heb met werk, solliciteren, studie en rijles. Ik hang geregeld aan de telefoon bij SOS Telefonische hulpdienst, ook buiten afschuwelijke periodes als kerst of oud en nieuw. Ik hang me aan dingen als weekenden weg in mijn tweede stad Leiden of lange wandelingen van 15-20 km, maar ik zou iemand willen hebben met wie ik in mijn woonplaats of omstreken kan eten, museumbezoek kan ondernemen, uitnodigen bij mij thuis. Helaas, een eigen vriendenkring opbouwen op je 34ste is een vrijwel onbegonnen klus, vrijwel iedereen heeft het druk, druk, druk en bomvolle agenda's.

Na het overlijden van een buurvrouw van twee deuren verderop is iemand bij mij thuis een zeldzaamheid geworden en ik besef dat ik daar iets aan moet doen - op korte termijn.

Wie kan mij tips geven, hulp geven. Alleen al zoiets is al heel wat.
liefs, Josette
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Josette, ik weet niet of het bij je past, maar je zou b.v. wat tijd vrij kunnen maken voor vrijwilligerswerk. Ik heb hier zelf positieve ervaringen mee. Het is een goede manier om contacten op te doen en de mensen die zich hier mee bezig houden zijn over het algemeen een ander soort mensen dan de mensen die altijd maar een bomvolle agenda hebben, is mijn persoonlijke ervaring. Bijkomend voordeel is dat het een erg positief gevoel geeft om anderen te kunnen helpen. Maar het moet je wel liggen natuurlijk.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Ajira
dagelijks aanwezig

Bericht door Ajira »

Welke stad en omgeving hebben we het over Josette ? dat heb je namelijk niet meegenomen :(
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Ik ben zelf bijna 30 en heb eigenlijk nooit echt n vriendenkring gehad. Maar sinds ik vrijwilligerswerk heb (in dit geval bardiensten in een politiek cultureel centrum) heb ik die wel en groeit die alleen maar. Dus zo gek is dat idee nog niet!
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Ik zal ook ff niks beters kunnen bedenken dan vrijwilligerswerk Josette.....of misschien un sportschool of dergelijks.... :roll:

sociale contacten zijn erg belangrijk en ik ben blij ze ondanks dat ik door Europa aan het crossen ben toch altijd heb....onderweg kom ik menig collega tegen en thuis wacht mun buurvrouw op mij....bijna geen dag als ik thuis ben, dat zij niet bij me hangt voor un koffie of un stikkie....of om zich uit te janken vanwege haar niet trouwe vriend....

succes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Sociale contacten opbouwen werkt over het algemeen erg goed binnen een sportvereniging, maar zou ook via de dansschool moeten kunnen lukken toch Josette. Sterkte.

Irene
Kleine stapjes
Elise
ff weer wat posten

Bericht door Elise »

Misschien is een alleengaanden vereniging iets voor je. Voorbeeld: http://www.luva.org/luva2008/. of google op "alleengaanden" en "vereniging" en kijk eens of daar wat bij zit.

Zelf ben ik (ook vanwege de eenzaamheid) 10 geleden naar een dergelijke vereniging gegaan en heb met plezier meegedaan aan diverse activiteiten.
Groetjes
Elise
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Dank je wel, ik kom wel onder de mensen maar het maken van een afspraak om mensen uit te nodigen is voor mij een erg grote stap. Tot voor kort was het een zeldzaamheid om mensen bij mij uit te nodigen
liefs, Josette
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik herken dit wel, hoor... Ik doe het ook helemaal niet gemakkelijk, je bent echt niet de enige...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Maar wat is dan het echte probleem? Waarom durf je iemand niet uit te nodigen? Ik doe het graag, maak me alleen zorgen om de zooi in huis.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ook herkenbaar. Voor mij ook -de- reden om tot dusver niemand uit te nodigen in mijn huis.

Maar nu de hamvraag: waarom is er zooi in huis?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

veel spullen en weinig ruimte. Er is n reden waarom ik aan n stapelbed zit te denken,simpelweg omdat ik dan onder mn bed ook genoeg opslagruimte heb.
Plaats reactie