Transseksueel weggepest

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

AM_ber_79 schreef:
Petra v schreef: Ja dat klopt wel, wat je zegt, maar dit is NEDERLAND.
Dit is inderdaad Nederland. Het land dat pas sinds enkele decennia open staat voor anders denkenden en anders voelenden. Het land waar je in bepaalde plaatsen als homo niet eens voor durft uit te komen enkel omdat je bang bent wat je fijne gereformeerde buurman. Het land waar mensen om gewetensbezwaren (lees: christelijke dogma's) homoseksuelen mag weigeren te trouwen. Welkom in het land waarin je door anderen uitgescholden wordt voor homo,k*nkerlijder of nog erger omdat je n rok aan hebt. En dat zijn echt niet alleen de Marokkanen. Integendeel, ik heb eigenlijk nooit last van ze gehad. En dat met een moskee op 50meter afstand. De enigen die mij dwars zitten, zijn conservatieve christenen. Met name mn eigen ouders.
Dat klopt, en ook ik zal niet iedereen over één kam scheren.

Ik ben zelf ook slachtoffer van Nederlandse jongeren die mij homo toe hebben geroepen, en zelfs op een keer meerdere schoppen in de rug heb moeten incasseren. Ik laat niet alles mij toe roepen, vandaar de schoppen in mijn rug.... :( :o Maar soms is doorlopen en wegwezen wel zo verstandig. :-?
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Ze mogen van mij alles naar me roepen. Dat zegt namelijk alles over hun kortzichtige bekrompen geest. Zodra ik, op wat voor manier, daarop ga reageren,verlaag ik mij tot hun niveau. Ik ga in op hun uitlokgedrag en geef de ander juist nog meer de kans om feller en harder te reageren. Oost indisch doof zijn, negeren en doorlopen is dan toch het beste. Hoe moeilijk het soms is. Laat je niet meevoeren door n ander, maar wees trots op wie je bent.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ja, dat vind ik ook.
Zowel bij geschreeuw door allochtone als door autochtone jeugd, zaterdag heb ik beide weer mogen ervaren.

Groetjes,

Frederique
... die vindt dat mensen onafhankelijk van huidskleur gelijk behandeld moeten worden. Als Marokko onze strafkolonie wordt voor mensen die ons naroepen vind ik dat ook autochtonen die ons naroepen daar naar toe gestuurd moeten worden :wink:
Kijk ook eens op de genderkalender !
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

AM_ber_79 schreef:Ze mogen van mij alles naar me roepen. Dat zegt namelijk alles over hun kortzichtige bekrompen geest. Zodra ik, op wat voor manier, daarop ga reageren,verlaag ik mij tot hun niveau. Ik ga in op hun uitlokgedrag en geef de ander juist nog meer de kans om feller en harder te reageren. Oost indisch doof zijn, negeren en doorlopen is dan toch het beste. Hoe moeilijk het soms is. Laat je niet meevoeren door n ander, maar wees trots op wie je bent.
Helemaal correct. maar wij zullen toch zo nu en dan moeten laten zien dat het niet geaccepteerd wordt zo behandeld te worden, al is het vier tegen één. Tien keer laat je het aan je "voorbij" gaan maar toch de elfde keer....
Je bent slachtoffer als je door loopt of de strijd aangaat. Doorlopen is aan te raden.

Soms al weet je van te voren dat het fout gaat lopen moet je in de actieve verdediging. Om de II wereld oorlog een halt toe te roepen moesten de geallieerden zich nog minstens zo ver "verlagen" als de tegenstander in vele opzichten.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Je kunt in deze strijd meerdere manieren zoeken en vinden. Een ervan is actief aanspreken zonder ze te meppen, een ervan is actief aanspreken en ze in elkaar te slaan, een ander is doorlopen en hopen dat ze uiteindelijk toch wijzer worden, een vierde is voorlichtingslessen geven op scholen, een vijfde is ... (wees creatief)

't Zijn druppels die een steen hollen. Vroeg of laat zullen ze niet anders kunnen dan toegeven dat dit in Nederland heel normaal is...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

kheb zo het id dat veel van de schrijfsters die nogal ageren, teveel naar sbs kijken of de telegraaf lezen en daar hun mening op baseren

onderbouw het eens even net feiten voor mij, algemene verloedering van nederland, want dat is een uitspraak die wel erg ver gaat ,en natuurlijk ook niet echt met degelijke feiten is te onderbouwen

kom op mensen, we doen net alsof nederland een grote beerput aan het worden is, en ik zie dat toch echt anders

tis een kwestie van de realiteit onder ogen willen en durven zien , en die realiteit is godzijdank vele male prettiger dan wat hier geschetst wordt
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Petra v schreef: Je bent slachtoffer als je door loopt
Verklaar je nader. Juist door niet te reageren en door te lopen laat je zien dat je sterker bent dan de ander en boven hun opmerkingen staat.

Petra v schreef: Om de II wereld oorlog een halt toe te roepen moesten de geallieerden zich nog minstens zo ver "verlagen" als de tegenstander in vele opzichten.
Ten eerste zou ik dit niet als een oorlog willen zien. Ten tweede zitten er wel meer verschillen. Zo werd Europa onder de voet gelopen door n krankzinnige dictator die miljoenen mensen afvoerde naar vernietigingskampen. Om nou het schelden door n kortzichtig persoon hiermee te vergelijken vind ik erg ver gaan.
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Joyy schreef:kheb zo het id dat veel van de schrijfsters die nogal ageren, teveel naar sbs kijken of de telegraaf lezen en daar hun mening op baseren.
Dank je :wink: Ik heb ook vaak het idee dat de media het graag wt groter maakt. Ik heb nog nooit gezien dat de daders bv "buitenlanders uit Duitsland" of "groepje jongeren van het Iberisch schiereiland" waren. Wel wordt er altijd melding gemaakt van "jongeren van Noord Afrikaanse/Marokkaanse afkomst." Welke afkomst? Het is derde of vierde generatie. Waarom word ik dan niet bestempeld als "iemand van Germaanse afkomst" maar wel als Nederlandse?
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

AM_ber_79 schreef:
Petra v schreef: Je bent slachtoffer als je door loopt
Verklaar je nader. Juist door niet te reageren en door te lopen laat je zien dat je sterker bent dan de ander en boven hun opmerkingen staat.

Petra v schreef: Om de II wereld oorlog een halt toe te roepen moesten de geallieerden zich nog minstens zo ver "verlagen" als de tegenstander in vele opzichten.
Ten eerste zou ik dit niet als een oorlog willen zien. Ten tweede zitten er wel meer verschillen. Zo werd Europa onder de voet gelopen door n krankzinnige dictator die miljoenen mensen afvoerde naar vernietigingskampen. Om nou het schelden door n kortzichtig persoon hiermee te vergelijken vind ik erg ver gaan.
Als je doorloopt hebben de daders van het roepen jou kunnen vernederen. Of dat niet het geval is, zal hun ontgaan. Zij zullen dat wel denken, en aangrijpen om dat voortaan bij iedereen wie zij willen te doen.

Achter dat woord zit een wereld aan haat, aan ziekelijk denken, wat naar veel erger toe kan leiden. Zij weten het effect van zo'n uitroep, anders deden ze het niet. Die geroepen woord laat alles zien van hun minachting en hun vermeende macht positie.

Dat van de oorlog was meer symbolisch bedoeld, natuurlijk. Als je een confrontatie aangaat zul je dikwijls / mogelijk nog erger moeten zijn dan wat de daders dat zijn. Dat is geen verlaging maar bittere noodzaak.
Als de tendens niet een halt wordt toegeroepen, worden de T*'s onder de voet gelopen.

Het is wel degelijk een oorlog, er wordt overheerst, gediscrimineerd, gekleineerd, al zijn het in aantal weinig tov de gehele bevolking. En zo duidelijk dat iedere T* daar wel heel duidelijk bewust van is. Het is alleen onderdrukking als het éénzijdig gebeurt. Het is oorlog wanneer de onderdrukte de strijd aangaat. En dat doen wij. Al is dat zeer lastig in te vullen.
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

Joyy schreef:kheb zo het id dat veel van de schrijfsters die nogal ageren, teveel naar sbs kijken of de telegraaf lezen en daar hun mening op baseren

onderbouw het eens even net feiten voor mij, algemene verloedering van nederland, want dat is een uitspraak die wel erg ver gaat ,en natuurlijk ook niet echt met degelijke feiten is te onderbouwen

kom op mensen, we doen net alsof nederland een grote beerput aan het worden is, en ik zie dat toch echt anders

tis een kwestie van de realiteit onder ogen willen en durven zien , en die realiteit is godzijdank vele male prettiger dan wat hier geschetst wordt
Hoe kijk jij als jij een groepje petjes jongeren.... Marokkanen whatever voorbij moet lopen? Vrolijk fluitend of met enige argwaan? Er hoeft maar een spelde prik in je band te komen en dan is het met de pret gebeurd. Al is de band verder heel. En die speld zoekt juist ons op. Daar gaat het om, niet dat heel Nederland zo aftakelt.
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

nounou, je doet net alsof ieder marokkaan met een petje meteen stoeslaat als een roofdier als iemand langskomt

daarnaast vind ik het opvallend dat je alleen marokkanen noemt

je gedachtengang over vernedering kan ik amper volgen

je wordt uitgescholden, je loopt door, je negeert het, daarmee doe je het enige wat je zou moeten doen

door er niet op in te gaan sterft de negatieve energie vanzelf weg

doet het er wat toe als diezelfde mensen vinden dat ze je juist vernederd hebben als je niet reageerd?

nee dat doet er totaal niet toe
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Petra v schreef: Het is wel degelijk een oorlog, er wordt overheerst, gediscrimineerd, gekleineerd, al zijn het in aantal weinig tov de gehele bevolking. En zo duidelijk dat iedere T* daar wel heel duidelijk bewust van is. Het is alleen onderdrukking als het éénzijdig gebeurt. Het is oorlog wanneer de onderdrukte de strijd aangaat. En dat doen wij. Al is dat zeer lastig in te vullen.
Ik vind je eng klinken zo. Eng populistisch zelfs. Kwaad met kwaad vergelden. Fighting for peace is like *** for virginity. Geweld heeft nog nooit ook maar iets opgelost, dit soort taal ook niet.

Oh ja,om je andere vraag te beantwoorden: ik ga om met linkse activisten, krakers, mensen van groen front, mensen van AFA. Mensen die ook wel eens op tv komen met n capuchon over hun hoofd. Niet omdat ze zo lief zijn. Denk je dan dat ik bang ben voor n stel petjes dragende jongelui?
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

wat me eigenlijk vooral stoort is de slachtofferrol die vrij snel wordt aangenomen

typisch...
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

En als ik t zeg,krijg ik t forum over mn nek... :wink:
janette
dagelijks aanwezig

Bericht door janette »

AM_ber_79 schreef: Wel wordt er altijd melding gemaakt van "jongeren van Noord Afrikaanse/Marokkaanse afkomst." Welke afkomst? Het is derde of vierde generatie. Waarom word ik dan niet bestempeld als "iemand van Germaanse afkomst" maar wel als Nederlandse?
inderdaad, derde of vierde generatie, wat dus wil zeggen dat aanpassing, van vader op zoon op zoon op zoon na al die jaren nog steeds faalt.

Ik denk ook dat ze hetzelf niet als discriminerend ervaren om "van noordafrikaanse afkomst" genoemd te worden. klaarbljkelijk houden ze erg graag vast aan hun eigen tradities
Plaats reactie