Transseksueel weggepest

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

bewuste of onbewuste conditionering noem ik dat

:wink:
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Saartje, ik denk dat roken toch wel iets anders is als GID of bv een persoonlijkheidsstoornis, schizofrenie, psychoses.
Zijn dat ook allemaal dingen die je jezelf aandoet Joyy ?
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

geen id, ik heb nergens gezegd dat je jezelf dingen aandoet of aan moet doen

wat bedoel je precies?
ik ben hier niet meer
Forumdiva

ik denk dat de menselijke geest wel zo in elkaar zit, alleen wordt je dat niet aangeleerd, en kan ik het me best voorstellen dat je vanuit dat punt ook denkt dat het niet werkt

als er overigens iets flexibel is is het de menselijke geest wel, maar dit ff tussendoor

het is ook niet: wegdenken, het is , anders bekijken, vanuit de realiteit, toets de situatie, wat is er feitelijk aan de hand, en dat accepteren

zou idd mooi zijn als ene therapeut dat kon, sterker, ik denk dat veel mensen helemaal geen therapeut nodig hebben als ze merken tot wat ze in staat zijn door een methode van verwerking op henzelf toe te passen , zoals de methode die ik hier schets, waarbij het niet eens een methode is, omarm de realiteit, dat is alles wat je hoeft te doen

leuk voorbeeld van het gebroken been

reaiteit is dat het been is gebroken

blijkbaar vind je dat niet de waarheid, (ik vul het maar ff in om dat vorbeld te verduidelijken, het zijn niet jouw gedachten) ) niet de realiteit, je wil het immers veranderen, omdat je het niet normaal vindt, of omdat je denkt dat je met 2 gebroken benen ongelukkig bent, of niet goed meer kan lopen, wat hoogstwaarschijnlijk ook zo is,maar dit terzijde, en, en nu komt het, dat zijn allemaal gedachten die je zelf verbind aan de situatie:

een gebroken been - en die gedachten maken dat je psychisch lijd, niet het gebroken ben zelf

het is aannemelijk dat je denkt dat dat gebroken been gerepareerd dient te worden, je zou je ook kunnen afvragen of dat wel zo is, en om welke reden

dat het gerepareerd dient te worden is dan jouw overtuiging, maar niet de realiteit
Je doet toch erg voorkomen Joyy dat een mens zichzelf allerlei dingen aandoet, en dat psychisch lijden is iets wat je in een (groot) aantal gevallen zelf veroorzaakt. Dat kun je dan ook doortrekken naar andere psychische ziektes die in DSM IV voorkomen. Wat is realiteit ?
Realiteit is zoals jij de wereld ervaart, en die hoeft en zal waarschijnlijk niet hetzelfde zijn als die van een ander.
En wat is realiteit ? Je zou er bijna filosofisch van worden.

Wij zijn wie we zijn, en jij denkt wat jij denkt en ander wat diegene denkt. Het is hetzelfde als met geloof, respecteer elkaar, en ga niet anderen met jouw overtuiging om de oren slaan. Psychisch lijden om wat voor reden dan ook gebeurt slechts in beperkte mate omdat je het jezelf aanpraat. Rouwen na het overlijden bv is goed, het is om een verwerkingstijd te hebben voor iets. Je blijft dan mens, met gevoel. En je wordt geen kille robot die alle gevoel opzij schuift en uit de weg gaat.
Psychisch lijden hoeft ook niet altijd en constante last te zijn. Er zijn zoveel nuances. Er is niks zwart-wit, zelfs de oude zwart-wit films hadden grijstinten.
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

als je die conclusie trekt dan heb je mijn hele verhaal niet begrepen

wat je ook niet begrepen lijkt te hebben is dat ik niemand om de oren wil slaan met een bepaalde geloofsovertuiging

wat ik wel probeer is bepaalde zaken vanuit een andere hoek te belichten

jij gaat er op in, ik leg nog het eea uit

dat jij dat opvat als om de oren willen slaan kan ik niets aan doen, zo is mijn verhaal niet bedoelt iig

ii vind het hele boeiende gedachtengangen en theorieen die me aanzetten tot nadenken, en dat lijkt me nooit verkeerd

doe ermee wat je wilt
Saartje
Eredivisie

Bericht door Saartje »

Ok, dit is echt.
Niet in scene gezet en ik ken de techniek.

Geloof het of niet, doe er mee wat je wil.
Dit is heel krachtig en werkt.
Ik ga er niet over in discussie want dat is zinloos is mij in het verleden gebleken.

http://www.youtube.com/watch?v=befugtgikMg
Men run on testosterone, women on toblerone.

Jo Brand
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Ik geloof wel in NLP, maar of dat alles kan oplossen weet ik niet. Is iets waar ik me in de toekomst wel in zou willen verdiepen misschien.
Bepaalde dingen liggen vast in iemand, voor de rest is de psyche, je geest, je verstand heel erg te beïnvloeden door allerlei dingen. Ik heb zelf ooit een RET schema gemaakt over de pijn in mijn linkerborst. Daar is een zenuw beschadigd, die diagnose is zeker. Toch heb ik na het maken van het schema geruime tijd (half jaar ?) geen pijnstillers gebruikt en ook zo goed als geen pijn gevoeld. RET is een bepaalde methodiek die in de ggz redelijk vaak wordt gebruikt.
Overtuiging hebben is een heel belangrijk gegeven.

Joyy, het om de oren slaan is figuurlijk bedoeld, en niet zo zwaar daar aan tillen please, en het geloof heb ik genoemd als vergelijking. Een overtuiging is een zelfde soort iets als een geloof hebben. De hele mens is een wirwar van gedachten, met daarbij ook regelmatig de nodige gedachtespinsels die het jezelf moeilijk kunnen makken. Op het moment dat dat echter een ziekte wordt, is het moeilijker en moeilijker om er vanaf te komen, maar vaak niet onmogelijk. En ook zijn sommige zaken aangeboren, of is het door omstandigheden in je jeugd gebeurt, en daardoor (zeker op latere leeftijd) moeilijk meer weg te krijgen uit die gedachte(n)(spinsels).
My 2 cents (de laatste die ik heb geloof ik :wink: )
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

ok, ik laat me ook eens iets te fel meeslepen in mijn eigen enthousiasme omtrent voor mij boeiende materie

amen :wink:
Saartje
Eredivisie

Bericht door Saartje »

Nannette schreef:Ik geloof wel in NLP, maar of dat alles kan oplossen weet ik niet. Is iets waar ik me in de toekomst wel in zou willen verdiepen misschien.
Ik denk het wel, als je het wil.
Maar dat is dus de vraag.
Suggestie werkt alleen als je er achter staat.
Dat is het namelijk, suggestie.

Ook mensen een gevoel geven, dat vastleggen (ankeren) en later terughalen.

Zie het filmpje: Stel je voor dat je in de stad bent en je wil iets graag hebben, plonk, anker.
Later wordt het "willen hebben" gevoel gebruikt om hem iets anders te willen laten hebben.

Welk geluid/aanraking/visie geeft jou iedere keer weer een bepaald gevoel?
Heeft je vriend dingetjes waar je geirriteerd om raakt terwijl er eigenlijk niets gebeurt? ;)
Dat kan je dus ook uitschakelen.
Sluit een beetje aan bij wat joyy zei, je hebt het zelf in de hand. ;)

Maar goed, daar kan je nog wel een week over discussieren, wat ik niet ging doen geloof ik. :D

Fysieke pijn is iets anders maar ook dat kan je uitschakelen.
Wist je dat je er maar één tegelijk kan voelen?
De ergste! :)

Jo Brand
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Saartje schreef:Fysieke pijn is iets anders maar ook dat kan je uitschakelen.
Wist je dat je er maar één tegelijk kan voelen?
De ergste! :)
Dat is iets waar ik onderhand wel achter ben, soms wel op 2 plaatsen pijn, maar dan zal daar toch wel op een of andere manier een verbinding tussen bestaan. En pijn en pijn is ook 2, de stekende pijn die ik in mijn linkerborst regelmatig heb kan ik moeilijker verdragen dan de zeurende pijn in rug/heupen.
antoinette41
dagelijks aanwezig

Bericht door antoinette41 »

Gisteravond was er een korte uitzending van Netwerk, ook via uitzending gemist te zien.
Naar aanleiding van de weggepeste mensen,ze zijn met een filmploeg die wijk ingegaan, dat is al helemaal fout, bleek ook, ze accepteren dat niet.
Op de vraag wat er aan mankeerde daar werd niet echt een concreet antwoord gegeven.
De verslaggever had over de wegepeste transsexueel,dit door haar geaardheid,wat ik op zo n moment niet begrijp, transsexualiteit heeft niks met geaardheid te maken,tijdens mijn werk kom ik ook weleens mensen tegen, die het een en ander vragen, en hier zijn toch enkele bij die totaal niet weten wat transsexualiteit is,het gros wel, anders moet ik nog voor schooljuf spelen.
Dus bij de televisie moeten ze ook nog een hoop leren,mijn vader zei altijd,eerst denken dan zeggen,maar dat is misschien ouderwets.
Ik heb het tenminste zo geleerd.
Heeft iemand hier die uitzending nog gezien?
antoinette
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Nee, ik heb hem niks gezien, maar het verbaasd mij niets dat het als geaardheid naar buiten wordt gebracht, schijnt momenteel normaal te zijn in de media. Nou ja, is beter dan wat soms in het verleden gebruikte termen (nu soms nog wel....)
Saartje
Eredivisie

Bericht door Saartje »

Nannette schreef:Nee, ik heb hem niks gezien, maar het verbaasd mij niets dat het als geaardheid naar buiten wordt gebracht, schijnt momenteel normaal te zijn in de media. Nou ja, is beter dan wat soms in het verleden gebruikte termen (nu soms nog wel....)
Sja als ik zo eens om me heen kijk stikt het van de "geile tv snollen" die zich wel even lekker willen laten uitwonen door een paar kerels.
Dan vindt ik het niet zo gek dat de meute denkt dat het om geaardheid gaat en dat we allemaal een stel ranzige figuren zijn, tv/ts wat is het verschil he?
Zelf wordt ik daar zo langzamerhand een beetje moe van.

Jo Brand
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

Ja ik heb er een stuk van gezien, gisteravond.
Ach, dat de media bewust of niet zich "vergist"zijn we gewend. Wat kan het hun schelen? Ons wel, maar onze mening wordt niet gevraagd.

De verschrikkelijk ongelofelijke overreactie / agressie van de aanwezige jongeren aldaar liet hun ware aard zien. Zij zijn ook niet bang voor verkeerd beeld vorming, zijn zijn gewoon zo, dat zie je. Zij zijn de baas en laten dat merken ook. En met ze bedoel ik alle aso agressievelingen, ongeacht afkomst of nationaliteit.

En was toevallig PRECIES hetzelfde als wat ik maandag tegen kwam, maar dan wel 4 blanke Nederlanders. Het is dus niet alleen Marokkanen. Of hadden die toch een blanke buitenlandse achtergrond?

Hoe dan ook, het is te gek voor woorden. Dat zulk gedrag getolereerd wordt... Dwz, niet zichtbaar in de kiem gesmoord. Er is niets zielig aan. Of ze nu arm of rijk zijn, het is een kwestie van instelling. Een misselijke respectloos instelling dat zich richt op ander mensen. Mij best, maar laat het rijk hun dan ook maar de spiegel voor houden, niet conformeren, dan met gelijke munt betalen, in welke toepasselijkheid dat de uitvoerenden nodig achten.

Wat er dan ook gebeurt, door wie maakt mij ook niets uit. Het enige dat ik zou willen is weer onbezorgd als medemens over straat te kunnen.

Doen alsof je neus bloedt is niet nodig. Kijk hun aan en je neus bloedt als vanzelf..... :-? Straat terreur? Ach nee hoe kom je erbij? :-? :roll:
Gelukkig is het niet overal kommer en kwel. Maar je hoeft dan ook maar één tegen te komen.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

nou, nog 1 keer kwaad worden en van je af spuien hier, en je dan eens gaan afvragen wat het helpt

;)
Plaats reactie