Wachttijd VU

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Ik zou de borstvergroting er voorlopig nog maar even buiten laten, want die wordt momenteel niet vergoed, niet in en niet buiten Nederland. Als ze merken dat je met de huidige regels geld voor srs gebruikt hebt voor srs en bvg zou dat best eens problemen op kunnen leveren. Moeten ze het wel merken natuurlijk :wink:
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

Denk er ook om dat als het een "niet gecontracteerde zorg aanbieder" is, dan volgens het basis pakket van de Friesland, geldt een vergoeding van 80% van het op basis van de wet markt ordening gezondheid zorg vastgestelde maximum tarief of indien een dergelijke tarief niet is vastgesteld, 80% van de door de Friesland gecontracteerde tarief.

Lees alle polis voorwaarden twee keer.

Zo vind je interessante vormen van teksten zoals deze:

Uitsluitingen:
Voor het operatief plaatsen en het operatief plaatsen van een borst prothese anders dan na een gehele of gedeeltelijk borst amputatie.

Hoe moet je dan een vrouw zien die als volwassen vrouw te wereld is gekomen..... SRS... die amper / Niet volwaardige borsten heeft. Dat is dan geen amputatie maar m. i. een achtergebleven groei, zoals wij dat inmiddels wel kennen. Die vrouwen mogen niet eens "eerst" van borsten worden voorzien. :-? Het is al vaak aan de orde geweest maar is nog altijd voor mij onbegrijpelijk dat voor die kleine groep het onthouden wordt. Zal wel aan mij liggen.

Hoe zit dat eigenlijk bij de vrouw - man operatie vergoeding?
Moeten die ook de borst verwijdering zelf betalen? Natuurlijk zou ik die vraag niet droppen bij de ziekenfondsen, want misschien denken ze dan ook als het nu nog betaald wordt, dat ook die vergoeding vervallen kan. :o :-?

Kunnen het ontbreken van "noemen waardig" borsten ook onder "aangeboren misvormingen" vallen, waar we het over een SRS met borst vergroting hebben? Het mannelijke borst is tenslotte alles behalve de zo kenmerkend vrouwen borst. Is dat een "loop hole" ?
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
yessica
daar ben ik weer

Thailand

Bericht door yessica »

Tja, dat Tailand he. Zo goedkoop en ook nog eens vakkundig. Maar als er een hersteloperatie nodig is dan moet je wel daar naar toe terug.
eerst mijn plichten, dan mijn dromen al doet het vaak pijn.
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Re: Thailand

Bericht door Petra v »

yessica schreef:Tja, dat Thailand he. Zo goedkoop en ook nog eens vakkundig. Maar als er een hersteloperatie nodig is dan moet je wel daar naar toe terug.
Dat is dan wel waar, maar als er hersteld moet worden....... in Nederland, wat kost dat? Jij "moet een herstel operatie", of je op vakantie bent, in het ziekenhuis leeft of gewoon Nederlander in Nederland bent. Ik mag aannemen dat je gewoon in Nederland geholpen wordt. Het doel is dan jou helpen, toch, ongeacht waar dat gebeuren zou. Daar staat dan tevens VOOR HUN een bepaalde bedrag. Wat het kost in Nederland is dan hun probleem. Als er toch een bepaalde bedrag daar voor staat, kan dat net zo goed aangewend worden, misschien zelfs minder aan een behandelaar elders dan in Nederland zelf. Als jij maar geholpen wordt.

Van wat ik begrepen heb, zijn van een bepaalde kliniek in Thailand alle voortkomende herstel / aanpassing operaties / handelingen volledig gratis. Garantie. Alleen de reis en vermoedelijk verblijf kosten zullen moeten worden betaald, tenminste zoals ik dat begrepen heb.

Wat zijn die kosten tov opname en operatie tijd in Nederland? De ziekenfondsen moeten een X bedrag betalen voor de herstel. Of dat nu aan reis of operatie kosten besteed wordt, zolang de herstel geschiedt is dat toch het uiteindelijk doel?

Als iemand nu eens eindelijk een precedent en duidelijkheid kon scheppen over dit soort gevallen, waarmee ook welke ziekenfonds er nooit meer onderuit zou kunnen, dan zou dat eindelijk zijn waar wij heen willen. Ik heb begrepen dat de ziekenfondsen vaak onterecht de boot afhouden, moeilijk doen terwijl in vele gevallen uiteindelijk de klant gelijk krijgt. Helaas soms ook niet.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Helaas is de huidige zorgverzekeringswet behoorlijk dicht getimmerd, en is procederen eigenlijk onmogelijk, tenminste tegen de regels, want die zijn door verschillende partijen vastgesteld en als wet vastgesteld. En ja, tegen een wet een rechtszaak aanspannen dat is niet zo makkelijk volgens mij.
Bovendien zijn het nu natuurlijk allemaal commerciële verzekeraars, ook wat eerst een ziekenfonds was, is nu een commercieel bedrijf. En dan wordt er vanuit een heel ander standpunt naar de regels gekeken, is er een kans dat we het niet hoeven te betalen ? Dan doen we het niet.
esther-marye
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door esther-marye »

Alternatief, UMCG in Groningen, is op zich een klein team maar het gaat vrij snel.

Anders via de huisarts hormonen en gespreken met een psycoloog regelen en daarna een operatie in het buitenland
Groetjes

Afbeelding
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

In tijden van globalisering moet het eigenlijk kunnen, dat de kosten voor de operatie in Thailand vergoed worden....privéverzekeraars in Duitsland doen het al.....dus.....

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
esther-marye
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door esther-marye »

Mara schreef:In tijden van globalisering moet het eigenlijk kunnen, dat de kosten voor de operatie in Thailand vergoed worden....privéverzekeraars in Duitsland doen het al.....dus.....

Mara
Mijn verzekering (unive destijds) wou in 2005 wel srs vergoeden in de EU, Thailand geen EU dus geen vergoeding was hun antwoord. Ik heb destijds via de rechtbijstand verzekering bezwaar gemaakt. Maar ze stonden in hun recht. jammer maar helaas. Gelukkig heb ik via de belasting nog een aardige mik terug gekregen, maar dat lukt nu ook al niet meer.

Als pleister op het bloeden hebben ze wel mijn borstvergroting vergoed in NL. Stond wel bij "bij wijze van hoge uitzondering wil Unive u tegemoed komen en uw MA wel vergoeden, dit moet echter wel plaats vinden in een gecontracteerde zorgverlener. " was toen hun antwoord.
Groetjes

Afbeelding
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

esther-marye schreef:
Mijn verzekering (unive destijds) wou in 2005 wel srs vergoeden in de EU, Thailand geen EU dus geen vergoeding was hun antwoord.
Weet iemand wat daar achter schuil gaat? Waarom de EU? Wat maakt het uit waar het gebeurt? ZEKER als blijkt dat de totale kosten gelijk of minder zijn dan in de EU / Nederland.

"Als pleister op het bloeden hebben ze wel mijn borstvergroting vergoed in NL. Stond wel bij "bij wijze van hoge uitzondering wil Unive u tegemoet komen en uw MA wel vergoeden, dit moet echter wel plaats vinden in een gecontracteerde zorgverlener. " was toen hun antwoord.[/quote]"

Bij wijze van hoge uitzondering. Bullshit. Waar moet ik "bloeden"? Om een Borst vergroting vergoed te krijgen? Als dat voor één kan kan het voor allemaal, of hadden ze die dag een goede zin? Mooi voor diegene die dat alsnog voor-elkaar krijgen, maar de verzekeringen geven NIETS zomaar weg als het niet moet. M.a.w. Iedereen heeft er recht op......

Wanneer zullen er mensen bij die bedrijven komen werken ipv harteloze geld wolven?
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

esther-marye schreef:Mijn verzekering (unive destijds) wou in 2005 wel srs vergoeden in de EU, Thailand geen EU dus geen vergoeding was hun antwoord.
Die verplichte verzekering in Duitsland vergoed Thailand ook niet......alleen voor de privéverzekeraars.....ik heb ene getroffen bij dokter Chettawut, die kreeg haar SRS gewoon vergoed en zo zijn er meer in Duitsland.....maar zoals gezegt, als normaalsterveling met een gewone verzekering kun je het shaken.....en troost je, un privéverzekering is doorgaans duurder per maand.....en zit je een keer bij zo ene, is het best moeilijk weer terug te gaan.....maar verdien je dus goed en je hebt zo'n verzekering, krijg je sowieso veel meer vergoed en je mag naar betere klinieken voor bijna alles......

liefs

Mara

PS: Mooie foto Esther :wink: hoe is het verder....!!!????
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Over die hersteloperaties: ik heb een extra bedrag gereserveerd voor als ik complicaties had gekregen. (Gelukkig is alles perfect gegaan.)
Dr. Chettawut heeft me verteld dat hij revisies kosteloos uitvoert.

Wel moet je dan natuurlijk nog de ticket en het verblijf in Bangkok zelf betalen. Dat loopt al snel op tot ongeveer €2000,-
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

Jaimee schreef:Over die hersteloperaties: ik heb een extra bedrag gereserveerd voor als ik complicaties had gekregen. (Gelukkig is alles perfect gegaan.)
Dr. Chettawut heeft me verteld dat hij revisies kosteloos uitvoert.

Wel moet je dan natuurlijk nog de ticket en het verblijf in Bangkok zelf betalen. Dat loopt al snel op tot ongeveer €2000,-
Stel dat het wel aan de orde is.
Wat kost een behandeling in Nederland? Die zal je toch wel gegund worden, ongeacht wat zich vooraf heeft gespeeld?

Dat zal in Nederland toch al snel neer zijn dan de 2000 euro?
Voordelig, toch, voor hun. Betalen klaar. Het komt er dan op aan wat ze bieden, een bedrijf dat in de zorg sector winst wil maken of een zorg verlener die alles op alles zet om de nodige zorg aan te leveren als eerste, en ten tweede voor hun eigen administratie, het meest voordelige optie echter zonder concessies aan "kwaliteit van het aangebodene zorg aan de betrokken persoon. "

Zijn er geen mensen daar werkzaam die en rekenen kunnen en zorg aanbieden?

:evil: :evil: :evil: Wanneer is er iemand in hogere invloed sferen, voor mijn part de koningin... 8) die eindelijk al de gesodemieter met het gemanipuleer en tekort doen door de verzekeraars een einde maakt en eindelijk in ieder geval ons de zorg aan laat aanbieden die wij verdiend hebben...
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Hersteloperatie staat ongeveer € 1.300 voor, kan nu tegen of rond de 1.400 liggen, maar dat is het voor 1 operatie maximaal, hangt ook af van wat ingeschat wordt wat er moet gebeuren natuurlijk. Ook als je je in het buitenland hebt laten opereren, worden hersteloperaties bij het VU wel gedaan, in het verleden in ieder geval wel, en ik denk niet dat dat verandert is.
En ik denk dat er in de gezondheidszorg wel meer niet goed is dan alleen de zorg voor ts.
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

Nannette schreef:Hersteloperatie staat ongeveer € 1.300 voor, kan nu tegen of rond de 1.400 liggen, maar dat is het voor 1 operatie maximaal, hangt ook af van wat ingeschat wordt wat er moet gebeuren natuurlijk. Ook als je je in het buitenland hebt laten opereren, worden hersteloperaties bij het VU wel gedaan, in het verleden in ieder geval wel, en ik denk niet dat dat verandert is.
En ik denk dat er in de gezondheidszorg wel meer niet goed is dan alleen de zorg voor ts.
Is dat all in? Operatie inclusief gebruik kamer / bed?
Dan nog, als dat "de prijs" is... dat zijn ze in ieder geval kwijt. Of dat nu aan jantje voor patat of reis kosten of aan arts dr. NO of waar dan ook besteed wordt, als jij maar bevestigt dat het geld gebruikt wordt tbv herstel, en nergens anders voor, zou dat gehonoreerd kunnen worden. Dan hoef je zelf maar enkele honderdjes bij te leggen. Gewoon logisch denken. En als de medewerkers er nooit van gehoord hebben, dan is nu mooi het moment daar wat over te weten te komen, zeker als zorg aanbieder. :o O, ik vergat, dat kunnen veel mensen niet, logisch denken, zeker die bij het zorg / ziekenfondsen werken.... tenminste met alle meldingen die ik lees lijkt het er sterk op, met een enkele uitzondering... waar je dankbaar voor mag zijn als je juist die persoon treft.

Nog altijd blij met alles wat aangeboden wordt, maar houd mijn hart vast waar ik zelf voor kom te staan als ik eenmaal aan de beurt ben, gezien de meldingen van mijn voorgangers.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Het is het maximum bedrag Petra, wel all-in opname etc. Maar honorarium arts bv maar een klein deel daarvan, en dat bedrag staat voor een volledige hersteloperatie van de neo-vagina. Correcties staat stukken minder voor. En, het mag niet voor reiskosten oid besteed worden. Je moet aantonen dat het voor operatie en opname is (maar daar zullen ze als je het in Thailand vergoed krijgt wel aan mee werken daar verwacht ik).
Plaats reactie