Het lijkt mij een verhaal van de kip en het ei.
Je bent kip, ( transseksueel ) en je bent bevrucht ( een behandeling dat onnodig lang duurt en tov de trans verkeert uitpakt.
Je moet een ei leggen, als gevolg daarvan. ( Door alle toestanden ben jij met de ei opgezadeld, met onverwerkte gevoelens, het gevoel enorme onrecht te zijn aangedaan, en wil dat maar al te graag kwijt )
Maar de nest waar je de ei in kwijt moet is er niet. ( je krijgt geen gehoor van diegene die in jou optiek er verantwoording voor hebben, en er is geen zicht op verandering, aanpassing om zulke toestanden in de toekomst te voorkomen. Daarmee kun je de last niet van je af laten vallen. )
De kippen boer zorgt niet voor zijn kippen. ( Ook hier schiet blijkbaar het VU of verantwoordelijken ernstig tekort in het helpen verwerken van ontstane emotionele problemen van mensen die het traject ingaan / gevolgd hebben. Ik lees althans daar niets over van Frederique. )
Dus kakel je alsmaar met de andere kippen dat je een ei hebt dat je dwars zit.
Zij zijn tenslotte ook kippen. ( Je toch je verhaal kwijt wil, ter informatie aan de anderen en ter verwerking. )
Door ogenschijnlijk op de manier te werken zoals wij een beeld krijgen, het zal je maar ook overkomen, doen "ze" meer kwaad dan goed.
Vaak als er gedegen oprechte redenen zijn waardoor er vertragingen, misverstanden, vergissingen gebeuren, en die erkend en besproken worden, evt met oprechte excuses, dan is de ontvanger veelal bereid dat als een menselijk fout te erkennen, niet blij, maar dat kan gebeuren. Echter wanneer er blijkbaar geen of ruim onvoldoende communicatie en openheid er is, wordt de persoon in kwestie achter gelaten met een on te verwerken last. Dat kan die dan niet kwijt want daar heb je de andere partij bij nodig.
Als ik ernaast zit zeg het dan.
Ik ben zelf geen psychiater, maar ik zie het wel als boven geschreven.
En waarom alsmaar herhalen? Omdat ze het gevoel heeft dat ze niet begrepen wordt. Volgens mij.
Dus ipv richting Frederique te roepen, help haar door in te stemmen dat er met haar iets fout gegaan is, en misschien met velen meer, en dat daar in ieder geval bij het vu er een diepgaand onderzoek naar zou moeten plaats vinden. Zij is vast niet de enige. En daar mee help je leed te verwerken, of het Frederique is of een ander.
"Was het allemaal maar zo easy".
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....