Ik ga even off-topic. Ook in deze discussie constateer ik weer dat T-Nederland vooral zichzelf als slachtoffer ziet van een intoleranter wordende maatschappij. Nu sprak ik gisterenmiddag in de kantine op mijn werk met een paar collega's. Gewone jongens, eentje met vrouw en kinderen, eentje zonder, maar allebei mensen waarop volgens de normen van de maatschappij niets aan te merken valt. Wat bleek? Zij voelen zich dus door de door Petra V genoemde groepen jongeren even bedreigd als ik me soms door hen voel. Daaruit leid ik af dat het dus geen probleem is van de transgenders of homo's in Nederland, maar een probleem van de hele Nederlandse maatschappij. Waarom moeten de eerstgenoemde groepen zich dan steeds zo profileren als slachtoffer, terwijl buiten deze groepen mensen net zo zeer slachtoffer zijn van deze, zeker zorgen barende, ontwikkeling? En waarom moet dan zelfs een gebeurtenis als 4 mei door sommigen worden aangegrepen om dat stukje herdenking om te buigen naar een gebeurtenis waarin je nog slechts je "verwante" slachtoffers herdenkt? Is het dan niet veel beter om als "anders zijnde" je juist te profileren door te herdenken zoals de rest van Nederland dat ook doet? Te laten zien dat ondanks het feit dat je anders bent (of denkt dat je anders bent) te laten zien dat jij voor dezelfde waarden staat als het merendeel van de Nederlandse bevolking. Het lijkt mij dat je daarmee meer respect, en daardoor acceptatie en ook medestand, verdient dan door wederom op je eigen hoekje aan de zijlijn van de maatschappij je eigen herdenking uitsluitend voor je eigen slachtoffers te organiseren.Petra v schreef:Er mag tevens een waarschuwing uitgaan dat er alsmaar meer tekenen van eigenschappen zoals destijds de kop op deed steken met de Nazis nu ook alsmaar meer gezien worden. Gebrek aan respect voor de medemens, en dat dat ongecontroleerd groeit. Laat het nooit weer gebeuren. Ook daarvoor staat men daar.
Voor mij zijn allen die geen respect hebben voor de medemens waarbij vandaag de dag openlijk vele jongeren, net zo goed Hitlerjugend, met een even misselijk makend instelling.
Claudia