Borstvergroting VOOR de hormoonbehandeling?

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Robijntje
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Borstvergroting VOOR de hormoonbehandeling?

Bericht door Robijntje »

Is het mogelijk een borstvergroting te ondergaan, nog voordat je met de hormoonkuur begint?

Zo ver ik weet, duurt het met hormonen anderhalf jaar, tot je borsten de natuurlijke grootte hebben. En zelfs dan zijn ze nog minimaal.

Mag je als trans al je borsten laten vergroten? Of hindert dat later de natuurlijke groei?
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Ik zou het maar niet doen Robijntje....ik ben enkel met hormonen op een C-cup gekomen....niet aan te denken, had ik vantevoren een borstvergroting gehad....

....het lijkt me heel onverstandig niet eerst te wachten, wat de hormonen doen!

groetjes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Het is niet te voorspellen hoe de borstgroei gaat, hangt van te veel factoren af. En bij de een zijn na een jaar uitgegroeid, bij een ander pas na 2-3 jaar. En kleine borsten hoeft geen probleem te zijn, hangt ook van je figuur af. Ik zou ook gewoon afwachten tot 1-2 jaar hormoongebruik, en dan pas borstvergroting overwegen. En alleen doen als je het echt wil, want ook bij borstvergroting zijn er risico's
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Gaat het ook niet allemaal raar vervormen als je borsten nog gewoon doorgroeien na een vergroting?
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

joandelynn schreef:Gaat het ook niet allemaal raar vervormen als je borsten nog gewoon doorgroeien na een vergroting?
Dat kan, maar mits goed geplaatst, dus onder de borstspier zou dat geen probleem hoeven te zijn. Wel kun je met borstvergroting een evt. verschil van grootte van de borsten compenseren (als ze uitgegroeid zijn dus). Maar ja, moeten ze alletwee exact hetzelfde zijn ?
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Ik heb voor dat mijn tieten uitgegroeid waren implantaten laten zetten en het maakte niks uit. Maar ze moeten nu alsnog opnieuw omdat ze ingekapseld zijn... :cry: Maar dat heeft niks met het plaatsen te maken voordat ik uitgegroeid was...
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Als er inkapseling van prothese bij de borsten plaatsvindt, is het zaak om bij de 2e keer goed de borsten te masseren dagelijks. Ook bij implantatie 1e keer kan dat evt. kapselvorming voorkomen. Maar dat is niet helemaal te voorspellen.
Robijntje
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Robijntje »

Mara schreef:Ik zou het maar niet doen Robijntje....ik ben enkel met hormonen op een C-cup gekomen....niet aan te denken, had ik vantevoren een borstvergroting gehad....

....het lijkt me heel onverstandig niet eerst te wachten, wat de hormonen doen!

groetjes

Mara
Bedankt voor jullie reacties. Al kan ik me moeilijk voorstellen wat het formaat is van een C cup.
Maar blijkbaar was dat voor jou groot genoeg.
Robijntje
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Robijntje »

Nannette schreef:Het is niet te voorspellen hoe de borstgroei gaat, hangt van te veel factoren af. En bij de een zijn na een jaar uitgegroeid, bij een ander pas na 2-3 jaar. En kleine borsten hoeft geen probleem te zijn, hangt ook van je figuur af. Ik zou ook gewoon afwachten tot 1-2 jaar hormoongebruik, en dan pas borstvergroting overwegen. En alleen doen als je het echt wil, want ook bij borstvergroting zijn er risico's
Weet je wat het is Nannette (en dit is waarschijnlijk voor velen van jullie heel herkenbaar); voor mijn gevoel duurt het allemaal zo lang!
Ik ben nog niet eens met de hormoonbehandeling begonnen, maar zou het liefste gisteren al "de grote operatie" hebben gehad.

Het opbrengen van geduld, is nou eenmaal niet mijn sterkste kant.
Het is alsof mijn leven een beetje stilstaat (wat natuurlijk onzin is).

Ik wil NU tieten!

Maar ik onthou jullie reacties, en zal mijn best doen eerst af te wachten wat de hormonen gaan doen.
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

HAllo Robijntje,

als je tieten wilt zijn dan plakprotheses eerst niet om uiut te proberen??
Ze voelen als echt en gedragen zich vaak ook zo. Alleen kun je niet toploos zonnen.
Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Robijntje
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Robijntje »

Bea-Smit. schreef:HAllo Robijntje,

als je tieten wilt zijn dan plakprotheses eerst niet om uiut te proberen??
Ze voelen als echt en gedragen zich vaak ook zo. Alleen kun je niet toploos zonnen.
Groetjes Bea.
Ik doe alles als een vrouw, zie er uit als een vrouw, maar trek de grens bij kunstmatige toevoegingen.

Wat dat betreft prijs ik mij gelukkig, met het hebben van lang, blond, golvend haar. Want een pruik zou ik waarschijnlijk niet willen.

En dat vind ik ook van protheses.
Ik wil dolgraag tieten. Grote tieten. Maar dan wel graag mijn eigen, echte tieten!

Ik draag nu bijvoorbeeld ook geen gevulde BH ofzo.

Toch zal ik jouw tip eens overdenken.
Wie weet is het iets waar ik tijdelijk iets aan heb.

Waar kan je die dingen kopen? En wat kosten ze ongeveer?

Bedankt voor jullie reacties.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Nannette schreef:Het is niet te voorspellen hoe de borstgroei gaat, hangt van te veel factoren af. En bij de een zijn na een jaar uitgegroeid, bij een ander pas na 2-3 jaar.
Ik ken iemand die zei dat ze bij haar na 5 jaar nog steeds (iets) groeiden, wat problemen gaf omdat het resultaat na borstvergroting toen ineens te groot was...
Kortom: geef de hormonen de tijd...

Ik kan je www.zelfhechtendeborsten.nl adviseren, zeker ook als je de eerste set koopt om de goede maat te vinden.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Ik doe alles als een vrouw, zie er uit als een vrouw, maar trek de grens bij kunstmatige toevoegingen.
Herkenbaar, ik heb ook een beetje een haat-liefde verhouding met protheses. Aan de ene kant stoor ik me er aan dat ze nep zijn maar aan de andere kant is het ook wel prettig om iets vulling daar te hebben omdat dameskleding dan gewoon beter staat en zit.

Die Amoena's waar Frederique naar verwijst zijn vast wel goed want die heb ik al heel vaak genoemd zien worden hier op de site, maar ik vind ze wel een beetje aan de dure kant als je uiteindelijk toch van plan bent voor echte fysieke veranderingen te gaan. Dan geef ik dat geld b.v. liever uit aan ontharen of zo.

Daarom heb ik voor mezelf de goedkope variant gekozen, 2 paar zelfklevende siliconen-BH's, bijna overal te koop (heb ze zelf ooit bij Wehkamp gekocht voor 10 Euro per stuk, dat is dus echt geen geld in vergelijking met die Amoena's :-)

Je kan dan b.v. een A en een C kopen en die over elkaar heen plakken. Kwalitatief haalt het 't natuurlijk niet bij Amoena's, en wat je dan krijgt is niet erg groot (zit ergens tussen A en B in geloof ik) maar 't voelt wel redelijk normaal aan. Bovendien zal je met de hormonen ook niet meteen hele grote borsten krijgen dus is de overgang van nep naar echt dan straks ook wat minder opvallend.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Robijntje
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Robijntje »

Bedankt voor jullie antwoorden.
Het is fijn om meerdere visie's te krijgen op sommige onderwerpen.

Ik blijf er bij dat ik (nu nog) geen protheses wil.
Het voelt gewoon niet goed.
Met alle respect voor jullie die het wel gebruiken, maar persoonlijk krijg ik er dan toch een beetje een carnavals/verkleedfeestje-gevoel bij.

Maar een siliconen bh kan altijd nog een oplossing zijn, voor als het me straks echt te lang gaat duren.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Robijntje schreef:Met alle respect voor jullie die het wel gebruiken, maar persoonlijk krijg ik er dan toch een beetje een carnavals/verkleedfeestje-gevoel bij.
Heb je het wel eens geprobeerd? Of kan er sprake zijn van koud watervrees (heel begrijpelijk en heel normaal overigens)?
Robijntje schreef:Maar een siliconen bh kan altijd nog een oplossing zijn, voor als het me straks echt te lang gaat duren.
Reken bij de VU op een doorlooptijd van aanmelden tot hormonen van minstens een jaar. Bij andere behandelaars (route Van Hengel, op eigen aangeven van haast) minimaal een paar maanden.
Overigens raad ik iedereen wel aan om eerst met "nepborsten" te gaan beginnen, omdat je dan beter weet of borsten wel-of-niet bij je passen als dat je dat niet doet. 't Lijkt mij (met alle respect voor mensen die het anders doen) toch een behoorlijke sprong in het diepe om direkt met hormonen te beginnen.

@Joan: ik gebruik ze ook 's nachts. Ze slijten wel (behoorlijk) sneller als dat je ze alleen overdag gebruikt (een paar amoena's gaat bij mij plm. 12-14 maanden mee), maar 't geeft mij wel het gevoel echte borsten te hebben. En daar heb ik best wat geld voor over.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Plaats reactie