Dodenherdenking Amsterdam (TNN)
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Hebben we het al over Polen gehad? Vanuit het hele land zijn Joden gedeporteerd naar Warschau, waar ze in een ghetto moesten leven. Tegen het eind van de oorlog is het ghetto leeggeveegd en zijn de mensen naar Auschwitz weggevoerd, er waren nauwelijks overlevenden.
Niet om goed te praten wat er in Nederland gebeurd is (wat er gebeurd is -valt- niet goed te praten), maar wel om niet maar één kant op te kijken.
Groetjes,
Frederique
Niet om goed te praten wat er in Nederland gebeurd is (wat er gebeurd is -valt- niet goed te praten), maar wel om niet maar één kant op te kijken.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Precies, wij hadden altijd de grote bek over tolerantie Verzetsdaden werden schromelijk en roekeloos overdreven en waren een mythe. De practijk was dat de grote massa met overleven bezig was - ook de beter gesitueerden. Gezagsgetrouwheid was in die dagen prominent aanwezig. Nu is het niet beter - er is sociale wetgeving maar wie daaronder valt is een tweederangs burger.zie het geringe aantal arbeidsgehandicapten aan het werk. En Frederique en Lisa, willen jullie een collega met een vlekje? (geldt ook voor anderen)
liefs, Josette
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Josette, ons bedrijf heeft tot dusver altijd mensen met een vlekje gehad - en daar ben ik blij mee. Er is ook altijd begrip geweest voor mensen die het in verband met hun persoonlijke situatie soms wat moeilijk hebben. Aan de andere kant blijft het een bedrijf en geen sociale werkplaats, dus het zal uiteindelijk financieel wel uit moeten kunnen dat iemand er werkt.
Ik merk wel dat mijn werkgever in dit soort tijden wel moeilijker doet dan in de periode voor de economische crisis. Ik kan het hem eerlijk gezien niet kwalijk nemen.
Groetjes,
Frederique
Ik merk wel dat mijn werkgever in dit soort tijden wel moeilijker doet dan in de periode voor de economische crisis. Ik kan het hem eerlijk gezien niet kwalijk nemen.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Nu moet oma even ingrijpen hoor. Polen werd als eerste onder de voet gelopen. Enneh Lisa, dat kijk ons eens tolerant doen wordt niet voor niks vooral spottend gebruikt. Om 60 jaar na dato nog zuur gaan zitten doen is even zinloos als hedendaagse Duitsers in de schoenen schuiven dat zij maar mooi wel beide wereldoorlogen zijn begonnen.
@Topic speciaal voor wat voor homo dan ook (inclusief jullie dus) was er een roze driehoek in plaats van een gele ster. Geheel terecht dus dat TNN daar aandacht aan besteedt.
@Topic speciaal voor wat voor homo dan ook (inclusief jullie dus) was er een roze driehoek in plaats van een gele ster. Geheel terecht dus dat TNN daar aandacht aan besteedt.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
-
- Eredivisie
Tolerantie is inderdaad iets dat nooit voor vanzelfsprekend moet worden aangenomen. Als ik het b.v. goed begrepen heb was Duitsland ook heel erg tolerant in de periode net na de eerste Wereld Oorlog, met een bruisend cultureel leven waar heel veel kon.
En we weten allemaal hoe dat is afgelopen...
En we weten allemaal hoe dat is afgelopen...
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Morbide,
1. Ik doe niet zuur over. Alleen kom ik toch veel mensen die de tolerante houding van Nederland overschat. Het is wel beter dan in veel andere landen, dat wel, maar is dat wil niet zeggen dat het niet beter kan. Soms -- en dat weet jij wel -- moet je gewoon mensen een 'reality-check' geven.
2. Vwb de roze driehoek, dat wist ik ook wel, en ja, de slachtoffers van WOII horen er wel bij. Maar het is mijn mening dat de weggepeste transseksuele vrouw uit Zuilen niet onder degenen valt die het Koninklijk Besluit bedoelt dat wij op 4 mei herdenken. Maar voor de zoveelste keer, het is jouw goede recht om waar en wanneer je wilt, daarbij stil te staan.
Groetjes,
Lisa
1. Ik doe niet zuur over. Alleen kom ik toch veel mensen die de tolerante houding van Nederland overschat. Het is wel beter dan in veel andere landen, dat wel, maar is dat wil niet zeggen dat het niet beter kan. Soms -- en dat weet jij wel -- moet je gewoon mensen een 'reality-check' geven.
2. Vwb de roze driehoek, dat wist ik ook wel, en ja, de slachtoffers van WOII horen er wel bij. Maar het is mijn mening dat de weggepeste transseksuele vrouw uit Zuilen niet onder degenen valt die het Koninklijk Besluit bedoelt dat wij op 4 mei herdenken. Maar voor de zoveelste keer, het is jouw goede recht om waar en wanneer je wilt, daarbij stil te staan.
Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Er is natuurlijk wel een levende overeenkomst met de discriminatie binnen WO2 wanneer nu joden, homo's en transseksuelen uit hun wijken en huizen worden gejaagd en gepest. Maar ik zie nergens in dit draadje dat iemand bij de herdenking aan de vrouw in Zuilen gedacht heeft maar daar kan ik overheen gelezen hebben. Maar daaraan denken is dan toch ook een prima reality check vwb tolerantie in Nederland?
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."
"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Mee eens. Maar dat neemt niet weg dat een kranslegging door TNN enzo een goede zaak is.Lisa met een S schreef:Maar het is mijn mening dat de weggepeste transseksuele vrouw uit Zuilen niet onder degenen valt die het Koninklijk Besluit bedoelt dat wij op 4 mei herdenken.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
@Snoopy:Snoopy schreef:Er is natuurlijk wel een levende overeenkomst met de discriminatie binnen WO2 wanneer nu joden, homo's en transseksuelen uit hun wijken en huizen worden gejaagd en gepest. Maar ik zie nergens in dit draadje dat iemand bij de herdenking aan de vrouw in Zuilen gedacht heeft maar daar kan ik overheen gelezen hebben. Maar daaraan denken is dan toch ook een prima reality check vwb tolerantie in Nederland?
Frederique heeft in dit draadje het volgende geschreven:
Frederique_ schreef:Ik ben er geweest en ik vond dat er heel goede toespraken waren. Daarin is de tweede wereldoorlog genoemd, maar ook wat er tegenwoordig rond homo's gebeurt in Iran. Of in Zuylen. Of in Amsterdam. Hoe je kunt bereiken dat mensen die anders zijn niet meer uitgesloten worden (onafhankelijk van -hoe- je anders bent).
Inderdaad. Voor al degenen die verplicht waren om een Roze Driehoek te dragen.Morbide schreef:Mee eens. Maar dat neemt niet weg dat een kranslegging door TNN enzo een goede zaak is.Lisa met een S schreef:Maar het is mijn mening dat de weggepeste transseksuele vrouw uit Zuilen niet onder degenen valt die het Koninklijk Besluit bedoelt dat wij op 4 mei herdenken.
Het is mijn persoonlijke mening, dat het inderdaad een goede zaak dat men aandacht besteed aan hedendaagse discriminatie tegen homo's en transgenders in Nederland en daarbuiten. Maar, ben ik van mening, dat het ongepast is om dat te doen op 4 mei, want dan wil ik stilstaan bij iets anders. Zoals ik Morbide kent, kan ik mij heel goed voorstellen dat ze liever op 4 mei aan dit aandacht besteed dan aan gevallen militairen, en dat is ook haar goede recht om dat te denken en te doen. Echter denk ik, dat als men ook tot doel heeft om bij een bredere publiek acceptatie af te dwingen, uit tactische oogpunt 4 mei daarvoor een ongeschikte datum is, omdat ik vermoed dat een brede meerderheid samen met mij de datum ziet om Nederlandse slachtoffers van oorlogshandelingen en vredesmissies te herdenken. Ik vind zelf juist de Auschwitz herdenking een meer geschikte gelegenheid om stil te staan bij wat vandaag gebeurt. Er zal ook ongetwijfeld mensen zijn die daar niet mee eens zijn.
Lisa
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Huh? Wij hebben wel Idaho. Dodenherdenking is nooit weer WOII. Helaas hebben we 3 al zo'n beetje gehad.Lisa met een S schreef: Zoals ik Morbide kent, kan ik mij heel goed voorstellen dat ze liever op 4 mei aan dit aandacht besteed dan aan gevallen militairen, en dat is ook haar goede recht om dat te denken en te doen.
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Sorry, maar ik begrijp niet wat je wilde zeggen, maar wat ik bedoelde, is dat, als je nog steeds de van oorsprong pacifistische standpunten van de SP onderschrijft, je tegen alle verering van militaire vertoon zou zijn en dat je liever onschuldige burgers die in allerlei situaties zijn omgekomen zou willen herdenken dan alleen maar:Morbide schreef:Huh? Wij hebben wel Idaho. Dodenherdenking is nooit weer WOII. Helaas hebben we 3 al zo'n beetje gehad.
Het is niet negatief bedoeld.Tijdens de Nationale Herdenking herdenken we allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, in oorlogssituaties en bij vredesoperaties
Lisa
Wat n heerlijke onzin. Ik ben 100% pacifist, ik ben tegen militair vertoon en verafschuw elke vorm van geweld of oorlog, maar zie niet in waarom ik niet de militaire slachtoffers zou kunnen herdenken. Integendeel, de dodenherdenking laat juist zien hoe ongelofelijk nutteloos oorlog voeren is.Lisa met een S schreef:als je nog steeds de van oorsprong pacifistische standpunten van de SP onderschrijft, je tegen alle verering van militaire vertoon zou zijn en dat je liever onschuldige burgers die in allerlei situaties zijn omgekomen zou willen herdenken.
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer: