gaypride

Algemeen

Moderator: Moderators

ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Ik blijf er bij dat de connectie tussen de homo beweging en de T* beweging naar buiten toe de acceptatie van t* niet ten positieve komt. Mensen gaan dan toch weer zeggen "zie je wel dat het iets seksueels is" terwijl er de laatste decennia heel hard aan gewerkt is om juist dat beeld weg te halen.
Samenwerking wil iet zeggen dat je ook altijd in adem met elkaar genoemd moet worden, en overal samen in op moet trekken. Een T* die homo is prima, maar neem als homo deel aan gaypride , en niet als T* .
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Ja alleen jammer dat het overgrote deel van de transen niet heteroseksueel is dus. En dat betekent dus dat er wel degelijk een overlapping bestaat tussen die twee gebieden. Hoewel ik me afvraag hoezeer lesbische transen binnen de lesbische gemeenschap als vrouwen geaccepteerd worden. Daar weet ik niet veel van. Als trans hou je toch een soort stigma. Ook als je heteroseksueel bent, komt je daar waarschijnlijk nauwelijks vanaf. Temeer omdat vooral bimannen transjes leuk vinden. Dat wordt dus in veel gevallen levenslang die roze driehoek rondsjouwen.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Hoe het ook wendt of keert, transen zijn in de meeste gevallen toch een periode van hun leven homo, of dat nu pre- of posttransitie is doet er niet zoveel toe. Ik weet wel dat er uitzonderingen zijn, zoals degene die pretransitie aseksueel zijn en degene die tijdens hun transitie van seksuele voorkeur veranderen.

Irene
Kleine stapjes
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Ik weet niet hoe het met andere transen is, maar je bent natuurlijk nooit homo enz als je trans bent. Dan ben je altijd de vrouw of man die je bent van geboorte. Hoewel je je wel eens kunt afvragen hoe het kan dat sommige transen zo succesvol een heteroseksueel leven leiden, met koophuis vrouw en kinderen. En dan ook nog militair enz. Dan moet je wel een verdomd goed acteur zijn. Kun je bij wijze van spreken na
een FFS zo carice van Houten achter na. Dus ik weet het ook niet.
Ik vraag mezelf wel eens af of transseksualiteit niet gewoon een soort neurose is (gewoon om mezelf scherp te houden). :D

xx
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

ik ben hier niet meer
Forumdiva

Snoopy schreef:Ja alleen jammer dat het overgrote deel van de transen niet heteroseksueel is dus.
Ja, maar ik geloof ook niet dat het grootste deel homoseksueel is, onderzoeken in het verleden hebben bewezen dat dat niet zo is. Ik geloof er best in dat een redelijk deel biseksueel is. Maar daar zijn onderzoeken naar gedaan in het verleden in ieder geval.
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Anna. schreef:
Snoopy schreef:Ja alleen jammer dat het overgrote deel van de transen niet heteroseksueel is dus.
Ja, maar ik geloof ook niet dat het grootste deel homoseksueel is, onderzoeken in het verleden hebben bewezen dat dat niet zo is. Ik geloof er best in dat een redelijk deel biseksueel is. Maar daar zijn onderzoeken naar gedaan in het verleden in ieder geval.
Ja maar wat voor onderzoeken waren dat dan. En is het niet zo dat veel transjes voor het beeld maar zeggen dat ze op mannen vallen? Om zo vrouwelijk of normaal mogelijk over te komen. Als je bijv 50 jaar van je leven je vrouw zijn kunt verstoppen zonder in een inrichting te belanden, dan kun je ook nog wel een paar jaartjes naar de buitenwereld volhouden dat je heteroseksueel bent. Hoe dan ook, als ik om me heen kijk in de transenwereld is de verhouding toch wel zo 60 lesbisch 20 % ertussenin biseksueel enz... en 20% uitsluitend op mannen gericht. Dat is zo wat ik om me heen zie...en dan doe ik met die 20% best nog wel ruig...denk ik.

ik ben hier niet meer
Forumdiva

Ik denk wat je zelf om je heen ziet dat dat echt niet representatief hoeft te zijn voor de hele populatie. Dit is een onderzoek uitgevoerd eind jaren 90, en ik denk niet dat men in zo'n (anoniem) onderzoek reden heeft om te liegen. De meeste transseksuelen die ik ken vallen op mannen of zijn bi-seksueel. Samenwonen met een vrouw zegt nog niets over je seksuele geaardheid. Ik zou weleens resultaten willen zien van een recent uitgevoerd onderzoek, waarin een zo'n groot mogelijk deel wordt meegenomen. Het zou toch wel reden tot onderzoek zijn als de cijfers dan nu opeens radicaal anders zijn dan ongeveer 10 jaar geleden.
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Nou die gegevens hebben ze vast wel, want ze vragen je toch de kleren van het lijf tijdens die diagnosefase. Maar ja, of veel transen daar ook werkelijk de waarheid spreken of dat ze op een T&T avond instructies krijgen wat wel en niet te zeggen, valt niet te controleren natuurlijk. :)

Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Snoopy schreef:Nou die gegevens hebben ze vast wel, want ze vragen je toch de kleren van het lijf tijdens die diagnosefase. Maar ja, of veel transen daar ook werkelijk de waarheid spreken of dat ze op een T&T avond instructies krijgen wat wel en niet te zeggen, valt niet te controleren natuurlijk. :)
Over mijn seksualiteit heb ik gezwegen...dat is mijn intiemste gebeuren en gaat niemand wat aan....wel zei ik, dat ik geopereerd moet worden, anders botst dat met mun fantasieën....

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Madeleine.
ff weer wat posten

Bericht door Madeleine. »

Snoopy schreef:Nou die gegevens hebben ze vast wel, want ze vragen je toch de kleren van het lijf tijdens die diagnosefase. Maar ja, of veel transen daar ook werkelijk de waarheid spreken of dat ze op een T&T avond instructies krijgen wat wel en niet te zeggen, valt niet te controleren natuurlijk. :)
Zie het nut niet helemaal waarom je ergens een antwoord op zou geven wat net waar is.
Zolang het niet over de details gaat vind ik het een volkomen normale vraag of je op mannen/vrouwen/beide valt.
Waar je route in dit leven ook naartoe leidt,
vergeet geen plezier te hebben op de weg daar naartoe.
Ik gebruik teveel smileys, sorry... ;)
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik vind het een volkomen irrelevante vraag.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Anakin_TS
ForumFan

Bericht door Anakin_TS »

In de jaren 90 heb ik veel Aziatische transen gekend. Die vonden het maar raar, een trans- vrouw met een vrouw. Ze zeiden dat bij hun in Azie, de trans altijd op mannen viel.

Een vriendin waar ik heel nauw de transformatie tijd mee heb doorgemaakt vond dit onzin. Zij is 100% pot. Zij vind dat de oorzaak meer met cultuur te maken heeft.

Ik denk dat vrouwen in Azie nog lang niet zo veel te zeggen hebben en dat dames liefde helemaal taboe is.

Als 40 jarige die genoeg heeft gezien, zeg ik dat alle mensen veel meer naar biseksualiteit neigen dan dat ze in werkelijkheid kunnen toegeven.

Ik heb in Zoetermeer vroeger dames gezien, die overtuigd waren van hun 100% pot zijn, maar ze zijn nu getrouwd met een man.

Tegenwoordig heb je een jongeren cultuur die Emo wordt genoemd en daar is biseksualiteit meer de norm.

Zelf ben ik overtuigd dat God alles bestuurd en soms krijg je een man, soms krijg je vrouw en soms krijg je niks.
"Girl! No worries if your Slavic dude let you down!
Before sunrise there is a more courteous and more tall Slavic!
Ты нарисуй мне солнышко и нарисуй закат!

―Centurion to Anakin
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Anakin_TS schreef: Zelf ben ik overtuigd dat God alles bestuurd en soms krijg je een man, soms krijg je vrouw en soms krijg je niks.
Mooie overtuiging,

groetjes

MissViv
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door MissViv »

Anakin_TS schreef:Zelf ben ik overtuigd dat God alles bestuurd en soms krijg je een man, soms krijg je vrouw en soms krijg je niks.
Tja, daar is statistisch geen speld tussen te krijgen... ;)
Groetjes, Vivian
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Maar wat als je n zelf n wil hebt die zegt dat je niks meer wilt? Simpelweg omdat je dat niet meer kunt of wilt?
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Plaats reactie