Na onder meer Linda, Ruud en Youp hebben nu ook Kenneth en Vicky hun eigen tijdschrift.
Kenneth en Vicky zijn transgender jongeren, en ze worden geportretteerd in een magazine dat is uitgegeven door Transvisie, de organisatie voor hulpverlening aan transgenders van Humanitas. Ze komen uiteraard niet als enigen aan het woord. De Kenneth/Vicky biedt korte en lange verhalen van veel kinderen die genderdysfoor zijn, en interviews met onder andere een aantal ouders van genderkinderen, medewerkers van Transvisie en de directeur van het Kenniscentrum voor genderdysforie van het VUMC. Daarnaast nog een verslag van een avond van Berdache, de zelfhulpgroep voor ouders met een genderkind, een verklarende woordenlijst en mooie foto’s.
De rode draad in het blad is het belang van Transvisie voor alle betrokkenen. Transvisie heeft een medewerker in dienst speciaal voor jongeren, maar diens contract dreigt niet verlengd te worden. Daarom wil de organisatie met de Kenneth/Vicky laten zien hoe belangrijk het is dat het werk voor genderkinderen kan doorgaan. Transvisie-coordinator Thomas Wormgoor zegt daarover: “Uit hun verhalen spreekt de noodzaak voor een goed en betrouwbaar hulpverleningsaanbod. Het zou de wereld op z’n kop zijn als dat niet gecontinueerd kan worden.”
De Kenneth/Vicky verschijnt op 20 september en is voor 3,95 te koop bij Transvisie in Amsterdam. Gegevens over Transvisie zijn te vinden op www.transvisie.nu
[bron: Transgender Netwerk Nederland]
Transvisie presenteert eerste genderglossy
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Transvisie presenteert eerste genderglossy
Kijk ook eens op de genderkalender !
-
- Eredivisie
Ik heb het geprobeerd via het formulier op de transvisie site, alleen daar geven ze aan dat je het "opmerkingen" veld moet gebruiken, maar als ik dat doe krijg ik een foutmelding dat ik minimaal 1 publicatie aan moet vinken.
Ik heb het nu maar geprobeerd door de gratis folder van de werkgroep R'dam aan te vinken en in het opmerkingen veld neer te zetten dat ik eigenlijk de glossy wil. We zien wel of dat gaat lukken zo
Ik heb het nu maar geprobeerd door de gratis folder van de werkgroep R'dam aan te vinken en in het opmerkingen veld neer te zetten dat ik eigenlijk de glossy wil. We zien wel of dat gaat lukken zo
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik heb ze een e-mail (info (at) transvisie (punt) nu) gestuurd met de afspraak dat ik komende woensdag er een op ga halen.
Groetjes,
Frederique
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
-
- Eredivisie
Ik vond vandaag de Genderglossy in m'n brievenbus, en deze ziet er inderdaad heel erg fraai uit.
En ik heb nog niet eens betaald (*)
Het is inmiddels een beetje laat maar ik ga 'm morgen denk ik maar eens rustig doorlezen...
(*) ga ik trouwens wel netjes doen nu hoor...
En ik heb nog niet eens betaald (*)
Het is inmiddels een beetje laat maar ik ga 'm morgen denk ik maar eens rustig doorlezen...
(*) ga ik trouwens wel netjes doen nu hoor...
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden