Anna. schreef: Voor mij is Snoopy 1 grote fake, anders durf je wel vragen te beantwoorden en doe je dat ook.
Je bent wel erg strak in je conclusies. Er zijn ook andere redenen om bepaalde dingen voor jezelf te houden.
Tamelijk veel mensen vinden hun seksleven een kwestie van intimiteit.
Zodra hormonen of operaties - of zelfs een laser-apparaat, ik heb het hier meegemaakt! - de toetssteen worden voor iemand's authenticiteit, heb je een hoop heibel. Vind ik een goeie reden om dat soort vragen naast je neer te leggen. Dat ik er vandaag voor gezwicht ben, beschouw ik dan ook als een misser.
Over je relatie praten vind ik er ook zo één: dan kom je al gauw op zaken die tot het privé-domein van je partner horen.
Ik heb het hier ook regelmatig zien gebeuren dat mensen hier druk op elkaar uitoefenen om de grenzen van wat privé en openbaar is te alten varen. Meestal met als inzet dat je wel een fake zult zijn als je niet bereid bent om te antwoorden.
Dat is manipulatief, grensoverschrijdend gedrag. Het loopt doorgaans uit op wederzijdse vernederingen, beschadigingen en meer van dat.
Niet doen dus.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes