Transgender Gedenkdag

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Waar kun je jezelf dan wel zijn als dat -en- niet hier op het forum, -en- niet bij contacten met lotgenoten is?
't Lijkt me erg eenzaam... Misschien schrijf je daarom ook wel zo veel?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

dat is ook eenzaam.
Ik vind de transitie een eenzame ervaring... integenstelling tot velen hier blijkbaar.
Waar ik mezelf kan zijn? Gebeurt heel soms, als ik gewoon ergens in een normale situatie verkeer en vrouw kan zijn.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik voel me inderdaad niet eenzaam, hoewel ook mijn transitie niet 100% gelijk is aan de transitie van wie-dan-ook herken ik genoeg in verhalen van anderen om daar overeenkomsten uit te halen om me niet alleen te voelen. Ik schrijf ook een dagboek op het forum van de Vlaamse Gender Kring, dat helpt (mij) ook. Alleen al het idee dat een ander leest wat mij overkomt doet me goed.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Frederique_ schreef:Ik voel me inderdaad niet eenzaam, hoewel ook mijn transitie niet 100% gelijk is aan de transitie van wie-dan-ook herken ik genoeg in verhalen van anderen om daar overeenkomsten uit te halen om me niet alleen te voelen. Ik schrijf ook een dagboek op het forum van de Vlaamse Gender Kring, dat helpt (mij) ook. Alleen al het idee dat een ander leest wat mij overkomt doet me goed.

Groetjes,

Frederique
Ja dat heb ik dus niet, ik herken "te weinig" in de verhalen van anderen. Het geeft me dan ook geen troost. Kan me voorstellen dat je wel verbondenheid voelt als je overeenkomsten hebt. Die heb ik ook wel, maar niet met transjes die hier posten helaas.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

snoopy schreef:Die heb ik ook wel, maar niet met transjes die hier posten helaas.
Ik ben nooit getrouwd geweest en heb ook geen kinderen 8)
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
joandelynn
Eredivisie
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 12:34

Bericht door joandelynn »

Ik vind de transitie ook maar een eenzaam iets, ondanks het feit dat het allemaal heel goed opgepikt wordt in de omgeving. Het probleem alleen is dat de mensen het niet echt begrijpen. Het is leuk dat ze je als vrouw accepteren, maar of ze me ook echt ooit zo gaan zien is nog maar zeer de vraag. Zolang ik me zo onbegrepen voel door mijn omgeving vind ik het toch ook maar een eenzame bedoening en ik weet niet of dat ooit gaat veranderen.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

AM_ber_79 schreef:
snoopy schreef:Die heb ik ook wel, maar niet met transjes die hier posten helaas.
Ik ben nooit getrouwd geweest en heb ook geen kinderen 8)
ja maar ondanks dat ben toch zo gek als een deur ;) :D hihi
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

joandelynn schreef:Ik vind de transitie ook maar een eenzaam iets, ondanks het feit dat het allemaal heel goed opgepikt wordt in de omgeving. Het probleem alleen is dat de mensen het niet echt begrijpen. Het is leuk dat ze je als vrouw accepteren, maar of ze me ook echt ooit zo gaan zien is nog maar zeer de vraag. Zolang ik me zo onbegrepen voel door mijn omgeving vind ik het toch ook maar een eenzame bedoening en ik weet niet of dat ooit gaat veranderen.
Herkenbaar.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

snoopy schreef:
AM_ber_79 schreef:
snoopy schreef:Die heb ik ook wel, maar niet met transjes die hier posten helaas.
Ik ben nooit getrouwd geweest en heb ook geen kinderen 8)
ja maar ondanks dat ben toch zo gek als een deur ;) :D hihi
Je kent me echt niet...zo gek als n deur is voor mij n understatement... 8)
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Gebruikersavatar
Monica Dreamgirl
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 20:12
Locatie: Rotterdam

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi allemaal,

Even for the record:

De laarzen zijn bruin en de jurk grijs. Kennelijk heeft de camera wat moeite gehad dat in het donker er goed op te zetten. Dat krijg je met niet-professionele camera's in het donker. (En nu niet daar weer over gaan zeiken, ik weet waarover ik praat.) Ik zal van Snoopy in elk geval nooit een kledingadvies aannemen, want dit is vandaag de dag een hele normale kleurencombi. En als je nog steeds vindt dat actievoerende vrouwen dat alleen in een tuinbroek mogen doen dan heb ik nieuws voor je: de jaren '70 zijn voorbij.

Gelukkig heb ik verder inderdaad alleen inhoudelijke commentaren gehad. Om te denken dat ik een andermens' dood misbruik voor campagne-doeleinden is wel heel ziek, maar goed, ik gun iedereen z'n eigen paranoia.

We herdenken mensen als TS omdat hun trans-zijn de reden was dat ze vermoord werden. Ze werden niet vermoord omdat de moordenaar niet kon hebben dat ze lieve vrouwen waren, maar omdat ze trans waren. Daar af en toe bij stil staan is een vorm van respect, en een moment om jezelf te realiseren hoeveel geluk wij hier in Nederland eigenlijk hebben, ondanks alles wat velen van ons te zeiken hebben.

Overigens staat onze voorzitter ook ergens op een foto, in een leuke, lange groene jas (goed zoeken).

groetjes,

Monica
Ik ben mezelf.
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Monica Dreamgirl schreef:Daar af en toe bij stil staan is een vorm van respect, en een moment om jezelf te realiseren hoeveel geluk wij hier in Nederland eigenlijk hebben, ondanks alles wat velen van ons te zeiken hebben.
Helaas zijn er ook in Nederland wel mensen minstens erg verminkt en uiteindelijk gestorven, ik weet in ieder geval van iemand uit Gouda waarbij dat gebeurt is. Ik haar meegemaakt bij een tv opname, en helaas gebeurt er in Nederland ook nog genoeg wat niet kan. Maar wel leven hier behoorlijk veilig gelukkig.
En stilstaan wat er in de wereld gebeurt met mensen als ons kan absoluut geen kwaad.
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Monica Dreamgirl schreef:
Gelukkig heb ik verder inderdaad alleen inhoudelijke commentaren gehad. Om te denken dat ik een andermens' dood misbruik voor campagne-doeleinden is wel heel ziek, maar goed, ik gun iedereen z'n eigen paranoia.

om jezelf te realiseren hoeveel geluk wij hier in Nederland eigenlijk hebben, ondanks alles wat velen van ons te zeiken hebben.
Monica
Ja ja, wat hebben die TSen eraan dan, dat zij "herdacht" worden? Denk je dat ze daar nu nog iets aan hebben? Nee je doet het voor jezelf. Blijkbaar om jij jezelf wilt realiseren hoe goed we het wel niet hebben in NL. EN dat TS issues maar gezeik zijn. Degenen die voor de homoacceptatie hebben gezorgd in NL wisten wel wat actievoeren was hoor. Ik weet niet of je enig idee hebt hoe erg dat vroeger was? En die verworvenheid vergeet je voor het gemak even, alsof het vanzelf ontstaan is en alsof het niet nodig is wakker te blijven want "er is immers al zoveel voor transseksuelen geregeld". Probeer jij als travestiet een soort mee te liften ofzo met die verworven acceptatie om je eigen verkleedpartijtje veilig te stellen? Het gaat jou helemaal niet om transseksuelen die fulltime als vrouw leven. Wat hebben jullie daar tot nu toe voor geregeld. Het genderteam heeft ervoor gezorgd dat 10 behandelingen epilatie min of meer terug zijn gekomen in het pakket.
Het enige wat ik van jouw kant hoor is "dat er al genoeg voor transseksuelen geregeld is, en dat we maar zitten te zeiken in NL"
Lekkere actievoerder ben jij.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Dat epileren weer terug is heeft niet alleen het genderteam voor gezorgd, achter de schermen heeft ook TNN daar aan bijgedragen en andere organisaties. Ik vind dat je vaak erg kort door de bocht bent Snoopy, probeer eens een keer wat ruimer te denken. En dan niet zeggen dat wij hier zo bekrompen zijn, want dat is niet zo. Alleen de manier waarop jij dingen schrijft wil nog weleens behoorlijk wat weerstand oproepen, omdat het allemaal alleen maar vanuit jouw perspectief kan. En zo zit de wereld nu eenmaal niet in elkaar, dus ook een forum als dit niet.
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Ieder schrijft toch vanuit zijn of haar perspectief...?
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Frederique_ schreef:Misschien schrijf je daarom ook wel zo veel?
4500 postjes is veel! :)
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Plaats reactie