Ik ben even helemaal in de verkeerde war: wat is nu precies de vrouwelijke tegenhanger van de mannenmaat XL?
Is dat nu 46 (wat ik dacht - maar ik kijk volgens mij naar een verkeerde kledingtabel) of is het 48-50?
Wel grappig is dat ik vandaag in mijn eentje gestad heb, voor schoenen, niet geslaagd natuurlijk, wel via internet nu een paar heel gave Cinderella-laarzen.
Wat die maat XL betreft hoor ik het wel - ik ben bang dat ik nu toch een blouse te klein heb gekocht...
Maat XL?
Moderator: Moderators
-
- daar ben ik weer
Als je gaat stadten en n blouse gaat kopen, kun je die toch t beste even passen. Kleding valt vaak toch anders dan de maat aangeeft. Ik heb XL shirtjes die ik perfect pas, er zijn er ook bij die te klein zijn. Zo is de mannen XL in t ene geval 46, in t andere geval 48/50...
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
-
- Forumdiva
De maat XL is voor vrouwen en mannen niet gelijk, en dat is verwarrend. Bij mannen is dat 48/50, bij vrouwen is dat 46/48. En zoals Amber zegt, het scheelt nogal veel. Het ene kledingstuk valt anders dan het andere, de maatvoering is niet exact hetzelfde. Proberen is het enige wat helpt, en als je zonder passen koopt, zorg dat je het kunt ruilen (of geld terug).
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik heb regelmatig meegemaakt dat de maat die de ene keer perfect past de volgende keer te krap zit. En omgekeerd. Ook mijn advies zou zijn om altijd te passen.
Groetjes,
Frederique
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !