Van kwaad naar erger............

Algemeen

Moderator: Moderators

Mirthe
ff weer wat posten

Bericht door Mirthe »

Hi Denise,

Je kan ook contact opnemen met Tanja van Hengel zei is GenderPsychologe kijk even op http://www.pig-net.nl/. Succes met jou pad. Ondanks de moeilijke beslissing is het ook heel mooi om dit pad te volgen mee te maken en te bewandelen. Sterkte, Geluk en Geniet!
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Mara schreef:
Janiek_ schreef:En hoe doe je het als je geen gendervariantie hebt, maar ouderwetse genderdysforie :wink: ?
Dan ga je net zo vlug dan Frederique door de diagnostiek.... :D
Dat wordt een race: wat komt er eerder, mijn pensioen of de afronding van het GAB-traject :D .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Janiek_ schreef:Dat wordt een race: wat komt er eerder, mijn pensioen of de afronding van het GAB-traject :D .
Zo oud had ik je nu ook weer nie geschat, zech.... :D

Trouwens....je moet eens wat erbarmelijker en depri kijken en lijken daar bij het VU....die Tip van Frederique is zo fout niet....laat de vrolijkheid maar gerust thuis voor dit ene keer in de maand.... :wink:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Mara schreef:
Janiek_ schreef:Dat wordt een race: wat komt er eerder, mijn pensioen of de afronding van het GAB-traject :D .
Zo oud had ik je nu ook weer nie geschat, zech.... :D
:lol: Dank je! Ik bedoelde de VUT, maar die bestaat tegen die tijd al niet meer...

Mara schreef:Trouwens....je moet eens wat erbarmelijker en depri kijken en lijken daar bij het VU....die Tip van Frederique is zo fout niet....laat de vrolijkheid maar gerust thuis voor dit ene keer in de maand.... :wink:

Depri zijn, dat lukt soms nog wel, maar depri kijken en lijken vind ik erg moeilijk :wink: .

Maar hoe is het jou dan gelukt? Jij bent toch ook tamelijk opgeruimd van karakter?
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Janiek_ schreef:Maar hoe is het jou dan gelukt? Jij bent toch ook tamelijk opgeruimd van karakter?
Nou, ik was die tijd toch wel tamelijk depri....kon ook de redenen benoemen....vonden ze wel iets te dik opgedragen denk ik me zo tegenwoordig en stuurden me eerst es naar un rare mens uit Limburg....maar dat verhaal ken je toch....en geloof me, als je bommen zou mogen gooien, dan gooide ik ene op het genderteam....echt waar.....

....6 jaar hebben ze me in de weg gezeten....overleeft heb ik het alleen door die ene lieve artse uit Duitsland, die meteen zag, dat ze mij met receptjes schrijven heel goed kon helpen....

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Janiek_ schreef:En hoe doe je het als je geen gendervariantie hebt, maar ouderwetse genderdysforie :wink: ?
Als mensen voorkeur hebben voor genderdysforie dan moeten ze snel zijn: over 2 jaar bestaat 't niet meer.
En omdat ik gendervariantie een beter passend woord vind dan genderdysforie gebruik ik 't nu alvast :wink:

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Frederique_ schreef:Als mensen voorkeur hebben voor genderdysforie dan moeten ze snel zijn: over 2 jaar bestaat 't niet meer.
En omdat ik gendervariantie een beter passend woord vind dan genderdysforie gebruik ik 't nu alvast :wink:
Alsof een bepaalde term zo makkelijk verdwijnt... ze hebben jaren geleden ook geprobeerd om het woord transseksueel weg te krijgen. Maar ja, gelukkig ben ik ook geen gendervariantie meer, wat een woord trouwens zeg, hoe verzinnen ze het.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik weet dat het heel subjectief is, maar ik heb genderdysforie altijd als een enge ziekte vinden klinken. Gendervariantie is volgens mij helderder en klinkt ook minder belastend.

Irene
Kleine stapjes
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Irene schreef:Ik weet dat het heel subjectief is, maar ik heb genderdysforie altijd als een enge ziekte vinden klinken. Gendervariantie is volgens mij helderder en klinkt ook minder belastend.

Irene
Probleem wat ik ermee heb is dat ik mezelf helemaal niet ervaar als hebbende of zijnde een variant op de bestaande genders. Genderdysforie is op zich helemaal geen eng woord. Het betekent alleen maar dat je jezelf niet gelukkig voelt met het gender dat je op grond van het tussenbeense bij je geboorte is toegewezen. Kan het helderder?
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Frederique_ schreef:
Als mensen voorkeur hebben voor genderdysforie dan moeten ze snel zijn: over 2 jaar bestaat 't niet meer.
De beweging die achter die campagne rondom de medische benoeming en zo zit is volgens mij onvoldoende breed ondersteund, dus het zal zo'n vaart niet lopen.

Dat gendervariantie voor jou en een paar anderen een beter passend woord is, wil ik graag geloven. Maar hou het daar alsjeblieft bij en laat anderen hun eigen passende benaming.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Janiek schreef:
Genderdysforie is op zich helemaal geen eng woord. Het betekent alleen maar dat je jezelf niet gelukkig voelt met het gender dat je op grond van het tussenbeense bij je geboorte is toegewezen. Kan het helderder?
Geen enkel woord is eng en ik weet wel wat het betekent, maar het klinkt als een ziekte en ik heb niet het gevoel dat ik ziek ben.

Ik heb sowieso geen behoefte aan nieuwe benamingen, ik vind al die oude benamingen al voldoende verwarrend :-)

Irene
Kleine stapjes
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Ik heb het gevoel omdat transgender meer algemeen gebruikt wordt de transgenders een andere naam hebben verzonnen, want gendervariantie, wat houd dat in, een variantie op gender ? Zo zijn er nog wel meer woorden te verzinnen. Ik zou het beter vinden als er eerst eens voor gezorgd wordt dat het woord omgebouwd voor iemand die van geslacht veranderd is op een soort verboden woorden lijst komt, zeker bij pers, radio, tv en alles wat een openbaar iets is.
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

Tja, ik vind de discussie over al deze termen niet zo boeiend. Ik gebruik voor mijzelf de term transsexueel, simpel omdat de meesten wel (ongeveer) weten wat dat betekent. Ik voel mijzelf ook niet anders als ik het over genderdysforie heb.

Idd, 'ombouwen' getuigt van weinig respect, maar ik zou het veel fijner vinden als het lacherige verdwijnt in de 'docu's'. Ik vind het zelf niet om te lachen. Als dat gebeurt, mogen zij mij rustig transsexueel noemen.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Ik persoonlijk vind het woord transseksueel ook niet de grootste ramp, maar zolang er intensief en gezamenlijk met homo bewegingen wordt opgetrokken in het openbaar zal dat seksueel getinte weet veel mensen denken niet makkelijk verdwijnen. Gebruik de kennis, maar doe dat niet iedere keer weer in het openbaar. Je kunt de situatie hier niet vergelijken met bv engelstalige landen, daar heeft transsexual een veel seksueel beladen betekenis. Maar dat maakt de mensen die een en ander bepalen schijnbaar ook niet uit.
Ja, het lacherige mag er wel van af. Maar vaak zie je dat lacherige ook bij de wat minder serieuze programma's. Er zijn ook genoeg programma's waarbij dat niet zo is.
Waar ik niet tegen kan is dat bv op radio een bekende dj de term omgebouwde man noemt als ie over transseksuelen heeft. Bij andere discriminaties zou er gewoon een of andere organisatie daar voor aan de bel trekken bij het OM.
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

'Onze situatie' wordt idd nagenoeg altijd in verband gebracht met een seksuele preferentie. Maar eigenlijk kan ik dat de mensen die er weinig mee te maken hebben (dus 'de mensen op straat') niet kwalijk nemen. Het is ook verrekte lastig aan te voelen als je er zelf geen last van hebt. Dat is ook de situatie dat ik gewoon transseksueel gebruik (nu ik er over nadenk, zelfs bij de psycholoog :roll: ), hoewel ik in de verste verten niet aan seks denk.

Het is (natuurlijk) een kwestie van voorlichting. Omdat het om zo'n kleine groep gaat, komt het vaak alleen naar buiten in de programma's waar het als amusement gebruikt wordt. Shame on die programmamakers. Maar gelukkig zijn er ook serieuze programma's en daar houd ik dan maar aan vast.

De tekeningetjes over de neovagina heb ik nu wel gezien, het zou leuk zijn als er meer de nadruk op de sociale context gelegd wordt. Een beetje à la dat programma over verre liefdes, met een periodieke blik in het leven van. Maar dat is wel een belasting voor de tg's die er aan meedoen (als die te vinden zijn).
Plaats reactie