lief dinnetje schreef:Ergens hang je als T* ergens tussen 'goodwill' en 'hypocrisie' in onze huidige maatschappij.
Maar kom het is jouw proces .....binnen enkele jaren lees ik er wel eens iets over hoop ik.
Groetjes,
Mel
Ik hoop het ook, maar de wachtlijsten zijn hier schrikbarend lang op dit moment
.
Ik denk dat ook jij vooral op je eigen negatieve verwachtingen en ervaringen voortbouwt als je het over hypocrisie of politieke correctheid hebt.
Transmensen laten uiteindelijk liever hun lichaam aan hun zelfbeleving aanpassen. Die voorrang die de geest heeft over het lichaam is iets wat in onze cultuur heel diep zit, ook bij "gewone" mensen. En daarom, als je van binnenuit uitstraalt dat je een vrouw bent, dan is dat voor veel mensen, niet alle, heel vanzelfsprekend.
Ik ben goed in staat om het verschil te proeven tussen beleefdheid en authenticiteit in de reacties van andere mensen, want ik kom ze allebei tegen.
Van jou weet ik uit het verleden dat ik geen vrouw was zolang het tussenbeense niet gecorrigeerd was. En nu ga je ervan uit dat nog geen 100 operaties kunnen uitwissen dat je "eigenlijk" een man bent in de ogen van anderen. Ik ben net als Anna bang dat dat meer zegt over jouw eigen mate van overtuigd zijn dat je een vrouw bent dan over die andere mensen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes