Anna. schreef:
Ik ben benieuwd of je zo ook nog denkt als je bv 5 jaar post-op bent. Het is toch wat je persoonlijke instelling is, en gelukkig mag iedereen zelf weten wat ie voelt. Ik ben een vrouw, ik ben lichamelijk van geslacht veranderd, niet psychisch, niet qua persoonlijkheid. Ik ben nog steeds wie ik was, alleen het schilletje is veranderd.
Tijdens het surfen over ts gerelateerde onderwerpen kwam ik in 'what the papers say' een interview met jou(?) tegen...waaruit blijft dat je pre en post op ook niet zo lekker in je vel bleek te zitten?
Emke trok zich niks van mij aan, had geen belangstelling voor me. De dag dat ik te horen zou krijgen of ik met hormonen mocht beginnen, belde ze me niet op. Ze vroeg er niet naar toen ze thuis kwam. Er gebeurde zoveel in mijn leven, maar het leek niemand wat te kunnen schelen. Dat was zwaar. Te zwaar. In april '98 ben ik opgenomen omdat ik een overdosis medicijnen had geslikt. Ik wilde niet dood, ik wilde rust. Ik vreesde dat de operatie uitgesteld zou worden vanwege de zelfmoordpoging, maar de artsen verzekerden me dat dat niet zou gebeuren.
En toen was de operatie achter de rug en ik een vrouw en begon het allemaal pas. Ik moest leren inhoud te geven aan mijn vrouwelijke identiteit. Ik moest opnieuw mijn houding en mijn zelfbeeld bepalen. Ik werd geconfronteerd met mensen die mij niet accepteerden. Ze zeiden van wel maar uit alles bleek dat ze het niet meenden. Ik vond het uitermate moeilijk om verschillende malen bij sollicitaties te worden afgewezen vanwege mijn geslachtsverandering. Dat kwam allemaal op me af. En werd me teveel. Ik heb een aantal suïcidepogingen gedaan. Achteraf denk ik dat het allemaal te snel gegaan is. Alles bij elkaar heeft het hele proces, van die ene beslissende vakantie tot aan de operatie, nauwelijks twee jaar geduurd.
En als dat interview inderdaad van jou is, vind ik het heel anders klinken allemaal dan je hier doet voorkomen. Dat is geen vloeiend verloop van een ts in transitie die nader tot zichzelf komt en gelukkig(er) wordt. Het klinkt eerder als een besef hoe de realiteit tot je doordrong, hoe de buitenwereld je zag, en dat was niet als vrouw dus.
Maar hoe heb je je verder ontwikkeld dan tot hoe je nu bent? door de realiteit over hoe de buitenwereld je "eigenlijk" ziet naar je hand te zetten om je post op leven leefbaar te maken?
Want zo klinken je postjes in tegenstelling tot het interview wel, hoewel dat interview 12 jaar oud is spreekt het wel boekdelen over je 'ontwikkeling' als post op.
Sommige prille transjes die hier lezen kunnen zo een heel verkeerd beeld krijgen van het leven als post op naar aanleiding van je postjes hier want die zijn een en al rozegeur en maneschijn.
http://www.europeants.org/WTPS/Papers/w ... t_ziet.htm
(indertijd openbaar in de krant, nu op het net voor iedereen die het weet te vinden en te lezen)
Blijkbaar weet je nu wel hoe het zit.... wil je dat even toelichten dan, wat er zo veranderd is sinds die tijd? Want misschien kun je wel waardevolle informatie geven over die veranderingen voor de prille, meelezende ts'en hier............