Ik zou niet weten wat het dan moet zijn?AM_ber_79 schreef:Dat schijnt n shot heroïne ook te zijn....Robijntje schreef: Jammer voor jullie! Want het is een geweldige ervaring!
Ervaringen zijn persoonlijk, wat voor de een n geweldige ervaring is, hoeft dat voor n ander niet te zijn. Ik heb twee geweldige nichtjes, de een is bijna 4, de ander 2,5. Zij zijn gek op mij, ik op hun. Maar om nou te zeggen dat ik er moedergevoelens door krijg? Nee, eerder tante gevoelens. Oh wacht, even, dat ben ik ook.
Ik vind het een ritje in een grote, hoge en snelle achtbaan een geweldige ervaring. Een ander komt er misselijk uit en vervloekt het ding.
Of het hele gedoe "gezond" of "normaal" is,weet ik niet. Het klinkt wel raar: jij bent 29, hij is 23. Weet je zeker dat je dit kunt omschrijven als moedergevoelens of is t toch iets anders?
"Gewoon houden van" ; ik hou van wel meer mensen, maar bij hen heb ik niet de behoefte om ze te verzorgen, beschermen enzovoorts.
"Verliefdheid" ; nee, is het ook niet! Ik krijg geen vlinders in mijn buik als ik hem zie, en als ik verliefd ben voel ik me echt totaal anders. Ik ben dan bijvoorbeeld dodelijk jaloers! Maar Remi heeft -tijdens mijn 'moederschap'- zijn huidige vriend ontmoet. En ik was geen seconde jaloers! Sterker nog; ik ben dolblij dat er nog iemand is die van hem houd! Want als iemand het verdient dat er veel mensen van hem houden, is het mijn zoon Remi wel.
"Lust" ; Tja, ik noem deze ook maar even op, wellicht dat jullie hier aan denken. Ik kwam ooit een ex-collega tegen toen ik met Remi aan het winkelen was. Zij zei later; "wat een knappe vriend heb jij! Echt een lekker ding!" Die opmerking voelde echt heel incestueus, bah!
Daarnaast komt dat Remi en ik weleens een weekendje overnachten in een hotel ofzo, en slapen dan in hetzelfde bed. Ik knuffel hem dan wel op een moederlijke manier, maar van beide kanten is er echt NUL komma NUL een gevoel van lust te bespeuren. Echt he-le-maal niets! Bij het idee alleen al, draait mijn maag zich om.
Nou experts; zeg het maar!
Als we bovenstaande dingen kunnen uitsluiten; wat blijft er dan over behalve moedergevoelens?