Een keertje zwemmen

Algemeen

Moderator: Moderators

Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

marga schreef:Veder vroeg ik me af hoe het komt dat florieke in haar begintijd toch al zo bekeken werd toen ze als jongen in het centerparcs bad ging?
Er was toch nog niet zoveel aan je te zien of......
hmm uit eigen ervaring.. toen ik in mijn begintijd ooit nog als "jongen ging" werd ik ook bekeken... ik had geen bikini maar wel borstjes met uitstekende tepels (dus het zag er helemaal niet uit als kleine mannenborstjes maar gwn als vrouwencup AA) en ook had ik lange hare en van mezelf al vrij vrouwelijk gezichjee...
Maar ik ga nu niet meer zwemmen... ik wacht wel even tot na de operatie :) maar ik heb er al wel zin in :D
tijgertje
ForumFan

Bericht door tijgertje »

Momentueel ga ik ook niet zwemmen.
Ik kan niet tucken omdat mijn huid dan te geirriteerd raakt

vroeger was echt geinig (prepuberteit)
Toen leek ik super veel op een meisje en ben een keer het zwembad uitgezet
moest een badpak of bikini aandoen voor ik verder mocht zwemmen :P :P
Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

hahaha :)
Tjah, daar zul je met veel plezier aan terug denken nu...
Egt grappig haha :D
johan1983
is nieuw hier

Bericht door johan1983 »

het is een beetje een combinatie eigenlijk, ik vind het voor een deel unisex, maar het neigt toch ook wel naar vrouwenkleding, sommiprima bij mannen passen, en als je het een paar keer hebt gezien, denk ik dat meer mensen er zo over denken, maar een badpak met dunne bandjes, of een bloemetjes print oid kun je als man niet serieus dragen denk ik.

als ik in een badpak op het strand lig, vind ik het ook wel heel spannend hoor, trouwens, omdat ik natuurlijk ook wel weet dat niet iedereen het normaal vindt. Maar na een poosje is het voor mij ook niet boeiend meer, en durf ik weer gewoon mezelf te zijn zeg maar.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

johan1983 schreef:het is een beetje een combinatie eigenlijk, ik vind het voor een deel unisex, maar het neigt toch ook wel naar vrouwenkleding, sommiprima bij mannen passen, en als je het een paar keer hebt gezien, denk ik dat meer mensen er zo over denken, maar een badpak met dunne bandjes, of een bloemetjes print oid kun je als man niet serieus dragen denk ik.
Waarom niet? Het is misschien even wennen aan het idee, maar verder zie ik het probleem niet...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:Waarom niet? Het is misschien even wennen aan het idee, maar verder zie ik het probleem niet...
Jij wilt het niet zien Frederique, maar menige mannen hebben er een probleem mee in un bloemekes-badpak te gaan zwemmen.....je moet dit accepteren, of jij dat snapt of niet, ook al vind jij dat ze zich maar aan moeten wennen, maar denk ook eraan, dat hun un identiteit hebben, waar bloemekes-badpakken gewoon niet bijhoren.....

Zeker mag jij geklijk hebben als jij stelt, het is een kwestie van wennen, maar als zij dan echt nie willen.....

groetjes vanuit Chiasso

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Haha Frederique!

ja...er zijn grenzen voor sommige (of misschien wel de meeste?) mannen...dat wij nou mannenkleding en mannenonderbroeken hebben gedragen :) dat verwacht je toch van biovrouwen ook niet :) hihihi

x,
Mina (vind overigens ook dat alles moet kunnen - hoort zeker bij het transgender zijn ;) )
johan1983
is nieuw hier

Bericht door johan1983 »

ik bedoel ook niet dat het niet kan of zo, maar ik vind niet dat je moet gaan klagen als je hele rare blikken krijgt als je als man in een bloemetjes badpak gaat zwemmen, je moet doen waar je je prettig in voelt, maar dan moet je de gevolgen ook accepteren. In sommige zwembaden ieens toegestaan om in een sportief speedo badpak te zwemmen voor een jongen, dus denk ik dat je dan helemaal niet met een super vrouwelijk model aan moet komen, dat is meer wat ik bedoel.

PS, ik heb het dus niet over mannen die zich voor willen doen als vrouw he, ik bedoel mannen die als man gaan zwemmen, maar dan in badpak.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Johan,

Ik snap heel goed wat je bedoelt. Zelf ben ik misschien wat actievoerderig, maar ik heb zoiets van "waarom zouden mensen zich moeten houden aan regels die met de gendertweedeling te maken hebben?". Ik vind dus ook dat er geen enkele grens zou moeten zijn tussen mannen en vrouwen. Als mannen het leuk vinden om in badpak te zwemmen - dan zouden ze dat gewoon moeten doen. Omgekeerd ook: vrouwen in boxershorts of driedelig pak met stropdas? Gewoon doen. Waarom mag een meisje wel een superkort rokje dragen en wordt een jongen die hetzelfde kledingstuk draagt een "vuile homo" of een "travestiet"? Nergens voor nodig...

Ik vind ook dat de maatschappij (ook wij, dus) niet zo panisch moeten doen als iemand dit in deze vorm aanpakt. Natuurlijk moet je, als voorloper van wat naar ik hoop een trend gaat worden, tegen rare blikken kunnen. De eerste vrouwen die in een broek gingen lopen hebben daar ook doorheen gemoeten. De eerste mannen die in een korte broek naar het werk gingen ook. Kortom: je helpt de wereld als je je niet-steriotype mannelijk/vrouwelijk gedraagt.

Denk daar maar aan als mensen je een beetje puzzelend aankijken ;-)

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Als je het heel relativerend en objectief bekijkt, het is een stukje stof in een bepaalde vorm. En dat mensen zich dan gaan druk maken over dat andere mensen in een stukje stof rondlopen waarvan zij vinden dat het ongepast is...
Stom he ?

kijkt schuin weg naar d'r eigen kledingkast die zowat uitpuilt.... :roll:

Nu ik weer....
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
johan1983
is nieuw hier

Bericht door johan1983 »

dan zijn we het ook allemaal eens, wat misschien niet zo gek is op een forum als dit :-) maar wat frederique_ zegt is dus eigenlijk ook min of meer de reden dat ik zwem in badpak, het zwemt fijner, zit lekkerder en staat in mijn ogen beter dan een saaie zwembroek. ik probeer alleen niet te confronterend te zijn, dus in een kinderzwemuur ga ik niet zwemmen, maar als het een beetje rustig is, dan kan het best.

en eigfenlijk zijn die paar schuine blikken soms wel leuk toch? Misschien een onderdeel van de drive dioe mensen nodig hebben zich anders te gedragen dan ''''''wenselijk'''''' :-)
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Ik ben een echte watterrat en elke zomer ben ik veelvuldig te vinden aan het ijsselmeer hier. Maar toen ik midden in mijn transitie zat voelde ik mij niet zeker genoeg om te gaan zwemmen. Daarnaast had ik erg last van zonneallergie en pigmentvlekken door mijn hormoonkuur dus ik heb zo'n drie zomers zonder strand door moeten maken. Dat vond ik het ergst van mijn hele overgang;)

Die eerste keer zwemmen na mijn SRS was dan ook een wereld van genot. Wel een heel raar koud gevoel beneden. Op plekken waar ik die kou nog nooit zo direct gevoelt had hehehe....
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Zwemmen is het moeilijkste wat er is voor mij: ik kan het enerzijds niet opbrengen om "als man" te gaan zwemmen en anderzijds ben ik er (nog?) niet aan toe om het me "gemakkelijk te maken" door eerst all the way te gaan. Heb wel gemerkt dat het mogelijk is en ik zelfs in een badpak vaak onopvallend genoeg ben. Maar soms ook niet, en dan is het niet echt comfortabel...
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

Dit topic is misschien ook we lweer van toepassing nu in de zomer :P Al is het dan niet zo'n zomers weer...

Ik dacht dat ik nooit ging zwemmen voor de operatie.. maar 2 weken terug toch gedaan.. in bikini en zwemshorty en er was helemaal nix te zien! Het was een een leuke ervaring en ik ga zeker nog vaker zwemmen (ook voor de operatie).
San10
dagelijks aanwezig

Bericht door San10 »

Maar hoe weet je nou de criteria?
Weggestuurd Uit Zwembad De Tongelereep
Het lijkt of men steeds meer bij openbare gelegenheden mensen die niet helemaal man of vrouw uit zien, wil mijden. Want kinderen zouden het kunnen zien.
Ouders willen niet dat hun kind ermee geconfronteerd wordt en zwembaden en andere openbare gelegenheden geven daar gehoor aan.
Hoe zit dat nu? Je kunt nog zo veel briefjes van het VU bij je hebben, maar is het bekeken met de tolerantie?

Ik heb een zwempak met pijpjes gekocht en zie er met kleren zo uit:.
AfbeeldingAfbeelding

Bij sportfondsen baden heb ik nooit problemen, ook niet in gewoon badpak. Ik wil graag naar Tikibad en naar Aqualand Köln. Hoe weet ik nou of je daar niet hetzelfde gedoe krijgt als die persoon in de Tongelreep?
Ik snap het sowieso niet, want er bestaan en bestonden toch ook mannenbadpakken? En bv als je littekens hebt.
(Ik héb trouwens hele grote littekens op mijn buik. Horizontaal en verticaal van darmoperaties).
Ik droom, dus ik ben.
Plaats reactie