jurische status

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Wendy18
ff weer wat posten

jurische status

Bericht door Wendy18 »

Het tis alweer een tijd geleden dat ik iets gepost heb op dit forum... Ik vroeg me iets af en misschien weet iemand dat hier wel...? Mijn vraag gaat over na de SRS en nadat je je paspoort hebt laten aanpassen. Ik vraag me af of de gemeente nog kan inzien dat je ooit trans bent geweest...? of dat nog ergens anders die gegeven bewaard worden zoals je oude geboorte akte waar nog altijd een M in staan en je oude gegeven voornaam. Als dit bewaard wordt en iedereen hier altijd nog bij kan komen als men wil dan lijkt me dit geen fijn idee om je trans gebeuren zoveel mogelijk te verbergen. Dat is toch wat iedereen graag wil na de operatie, toch? Stel je gaat trouwen en je trans gebeuren komt weer boven water lijkt me geen fijn idee...
Prescilla
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Re: jurische status

Bericht door Prescilla »

Wendy18 schreef:Het tis alweer een tijd geleden dat ik iets gepost heb op dit forum... Ik vroeg me iets af en misschien weet iemand dat hier wel...? Mijn vraag gaat over na de SRS en nadat je je paspoort hebt laten aanpassen. Ik vraag me af of de gemeente nog kan inzien dat je ooit trans bent geweest...? of dat nog ergens anders die gegeven bewaard worden zoals je oude geboorte akte waar nog altijd een M in staan en je oude gegeven voornaam. Als dit bewaard wordt en iedereen hier altijd nog bij kan komen als men wil dan lijkt me dit geen fijn idee om je trans gebeuren zoveel mogelijk te verbergen. Dat is toch wat iedereen graag wil na de operatie, toch? Stel je gaat trouwen en je trans gebeuren komt weer boven water lijkt me geen fijn idee...
Dit kan inderdaad dat ze kunnen zien dat je geboren bent als jongen maar daar kun je zelf een formulier voor invullen dat het wordt vernietigt. Het formulier kun he bij je gemeente krijgen en invullen en inleveren dan moeten zij alles wat voor je srs in je geboorte akte stond vernietigen zodat het niet terug te zien is.je kan dit ook aan je advocaat vragen om dit te laten doen door een brief naar de gemeente te sturen met daarin het verzoek om de oude gegevens te verwijderen uit het archief.

Ik kreeg nadat alles was aangepast een brief van de gemeente om dit te laten doen misschien dat je ook zo een brief krijgt of dat je die gewoon kan ophalen. Ik raad je aan om gewoon te informeren bij de gemeente waar je woont of geboren bent.
Groetjes Prescilla
Wendy18
ff weer wat posten

Bericht door Wendy18 »

Hoi Precilla,

Ja dat klopt idd, maar het blijkt dat je niet alle oude gegevens kunt laten verwijderen. Via de gemeente kan je het verzoek indienen alle oude gegevens uit GBA te laten verwijderen bij de gemeente. Echter alleen je geboorte-akte blijven je oude gegevens zichtbaar, omdat op deze akte alleen een aantekening wordt gemaakt van je wijziging. Het is dus helaas nog wel mogelijk mocht iemand het willen (overheids mensen) je gegevens zou kunnen inzien. Bijv als je zal gaan trouwen en een kopie van deze akte nodig zult hebben zal dit uiteindelijk weer uitkomen dat je trans bent geweest. Zoals gezegt je kunt alles wissen zowat, op je orginele geboorte akte na...
Prescilla
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Prescilla »

Wendy18 schreef:Hoi Precilla,

Ja dat klopt idd, maar het blijkt dat je niet alle oude gegevens kunt laten verwijderen. Via de gemeente kan je het verzoek indienen alle oude gegevens uit GBA te laten verwijderen bij de gemeente. Echter alleen je geboorte-akte blijven je oude gegevens zichtbaar, omdat op deze akte alleen een aantekening wordt gemaakt van je wijziging. Het is dus helaas nog wel mogelijk mocht iemand het willen (overheids mensen) je gegevens zou kunnen inzien. Bijv als je zal gaan trouwen en een kopie van deze akte nodig zult hebben zal dit uiteindelijk weer uitkomen dat je trans bent geweest. Zoals gezegt je kunt alles wissen zowat, op je orginele geboorte akte na...
ok ik dacht dat alles verwijdert zou worden van het geboorte akte. Maar ok trouwen zal ik denk toch nooit doen. Maar vind het wel erg dat dat juist dan wel weer zichtbaar is zelf maakt het me niet zo heel veel uit want ben er erg open over dat ik vroeger man ben geweest. Maar voor een ander lijkt me het wel lastig voor als je er niet open over bent en dus niet wil dat ze er later achter komen. ik heb wel een kopie van mijn geboorte akte toen gekregen zowel het oude als het nieuwe en zag niets op de nieuwe staan met dat ik vroeger man ben geweest maar het wordt dus wel eens een keer tijd dat ze dat dan gaan aanpassen in de wet dat als je trans bent en alles wordt verandert dat dan gewoon je oude gegevens gelijk vernietigt worden dat zou de beste oplossing zijn..
Groetjes Prescilla
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Nee, dat zal nooit gebeuren, en dat lijkt me ook terecht. Ze moeten namelijk altijd kunnen aantonen dat de persoon met de oude naam en het oude geslacht en de nieuwe naam en het nieuwe geslacht dezelfde persoon is, b.v. voor als je een ernstig misdrijf hebt gepleegd in het verleden en je daar pas later voor gearresteerd wordt. Dus je moet toch ergens opslaan dat er ooit een wijziging is gemaakt. Maar het is wel belangrijk dat zo min mogelijk mensen daar bij kunnen lijkt me.

groeten,
Joandelynn
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Oh ik wist niet eens dat je überhaupt gegevens kon wissen. Heb mijn geboortecertificaat/ paspoort/ rijbewijs al best wel weer enige tijd aan laten passen.

Maar wat wordt er nou precies gewist? Waar je gewoond hebt ofzo? Als je geboortecertificaat niet wordt vernietigd wat is dan precies het nut van het wissen van gegevens?
Plaats reactie