3x nieuw bij Canal Parade: NS, TomTom en transgenderkliniek

Algemeen

Moderator: Moderators

Kimkimkimkim
ff weer wat posten

Bericht door Kimkimkimkim »

Irene schreef:Als morgen de supermarkten besluiten om de prijzen te halveren voor mannen met een rok
Wat een geweldig idee! Ik schrijf die op in mijn grote marketingideeënboek.
Geen grapje.

Thanx!
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Irene schreef:Je kan het een bedrijf maar moeilijk kwalijk nemen dat ze via een trucje proberen om voor het goedkope tarief te adverteren
Waarom zou je ze dat niet kwalijk kunnen nemen? Als een bedrijf puur voor commercieel gewin de regels omzeilt kan je ze dat prima verwijten hoor.

groeten,
Joandelyn
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
joandelynn
Eredivisie

EvaVanA schreef:Ik zie het probleem niet helemaal. Het is een feit dat die kliniek t-vriendelijk is. Dat is voor veel transgenders een prettig idee.
Mijn kapster is ook t-vriendelijk, en die zie ik ook niet op zo'n boot rondvaren. Bovendien zijn t-vriendelijke ontharingssalons echt niet zo moeilijk te vinden hoor, zo bijzonder zijn ze niet.

Kijk, als ze het nou gewoon met open vizier hadden gedaan en zich gewoon hadden ingeschreven als ontharingssalon had ik daar helemaal geen moeite mee gehad. Ik zag op nujij.nl al dat er serieus mensen zijn die nu denken dat de VU mee gaat varen op die tocht. :roll:

groeten,
Joandelynn
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

De organisatie zet de deur open en degene die naar binnenloopt valt wat te verwijten; ik vind dat een beetje kromme redenatie.

Irene
Kleine stapjes
joandelynn
Eredivisie

Dus je mag regels overtreden zolang de opstellers van die regels het maar niet merken? Wie is er dan het meest fout, de overtreder van die regels of de opsteller die het niet opmerkt? Die laatste kan je hoogstens nalatigheid verwijten, die eerste overtreedt doelbewust de regels, en dat is toch wel een graadje erger.

groeten,
Joandelyn
Kimkimkimkim
ff weer wat posten

Missschien is het zinvoller een mail te sturen naar de organisator van de botenparade. Niet persee dan om judas te spelen, maar vooral omdat de term genderkliniek misleidend is en voor verwarring zorgt bij mensen.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Kimkimkimkim schreef:Genderdysforie is een zeer vervelend iets. En niet iets om te vieren op een bootje. Ik ben dagelijks nog steeds blij dat een aanpassing naar het juiste geslacht grotendeels mogelijk is. Ook al is dat proces ook zwaar. Het is niet iets waar je voor de lol voor kiest.

Dat deze kliniek die problemen niet ziet vind ik zeer teleurstellend, maar wellicht dat het voor travestie anders is. Maar liever dan niet onder de algemene transgendervlag.
Ik heb helemaal geen moeite met een boot in die parade, sterker nog: ik ben er een warm voorstander van dat wij onszelf meer laten zien. Ook vanuit het idee hoe mooi anders-gegenderd-zijn kan zijn.

En ja, ik snap dat het hebben van genderdysforie niet gemakkelijk is, maar toch zou ik het wel erg fijn vinden om het uit "probleem-gebied" te komen, want ik heb mijn genderdysforie nooit als probleem gezien (ik denk dat we de waardeloze figuren die zich keuringspsycholoog noemen nooit uit ons proces zullen kunnen schoppen zolang wij onze aandoening als een probleem zien - die keuringsartsen zijn het probleem, dit in tegenstelling tot mijn aandoening dat van mij is en waar ik zelf mee te dealen heb en dat naast vervelende kanten ook zijn leuke/goede kanten heeft).

Waar ik wel moeite mee heb is de naam "transgenderkliniek" als je "laserbehandelingsinstituut" bedoelt... Ik ben het dan ook met Joandelynn en Kimkimkimkim eens dat dit niet kan.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Joandelynn schreef:
Dus je mag regels overtreden zolang de opstellers van die regels het maar niet merken? Wie is er dan het meest fout, de overtreder van die regels of de opsteller die het niet opmerkt? Die laatste kan je hoogstens nalatigheid verwijten, die eerste overtreedt doelbewust de regels, en dat is toch wel een graadje erger.
Volgens mij kun je hier helemaal niet van overtreden spreken, omdat er geen sprake is van wettelijke regels. Ik vind het niet meer dan logisch dat je als bedrijf probeert om tegen gunstigere tarieven iets in te kopen, dat is de dagelijkse praktijk in de wereld en daar is wat mij betreft niets mis mee. Ik zou dan ook niet op het idee komen om een van de partijen fout te noemen.

Irene
Kleine stapjes
Kimkimkimkim
ff weer wat posten

Ik had even geïnformeerd bij de botenparade organisatie. Ze varen mee als commercieel non-gay
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Als ik bij mij thuis de regel heb om zonder schoenen te lopen, is iemand die dat wel doet nog steeds in overtreding van de regels. Daar heb je verder geen wet voor nodig. Een laserbehandelingsinstelling als genderkliniek laten aanmelden is op zn minst misleiding te noemen.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Amber schreef:
Als ik bij mij thuis de regel heb om zonder schoenen te lopen, is iemand die dat wel doet nog steeds in overtreding van de regels
Maar dat is wel iets tussen jou en degene met schoenen aan in jouw huis ;-)

Irene
Kleine stapjes
joandelynn
Eredivisie

Kimkimkimkim schreef:Ik had even geïnformeerd bij de botenparade organisatie. Ze varen mee als commercieel non-gay
Ah, ok, bedankt voor de info, dan neem ik in ieder geval terug wat ik zei over dat ze de regels zouden hebben overtreden. Maar ik vind het nog steeds geen goed idee dat ze de suggestie wekken dat er een transgender kliniek mee vaart.

groeten,
Joandelynn
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Transgenderkliniek suggereert dat het te genezen is ;-)

Irene
Kleine stapjes
AlesandraFr
ff weer wat posten
Contacteer:

ZO even een reactie van de initiatiefnemer!!!

Bericht door AlesandraFr »

Lieve mensen,

Ik wil hier even iets recht zetten:

1. Ik Alesandra dus (vanaf kind af aan T-girl) heb het initiatief genomen om ook het transgender thema tijdens de jaarlijkse botenparade onder de aandacht te brengen aangezien er meer is dan alleen maar mannetje vrouwtje en of dit nu Travestie, Transgender, of Transsexualiteit is what the *** ik denk dat het gaat om acceptatie van iedereen door iedereen no matter color, race or sexuality. Ik heb bijvoorbeeld als T-girl geen zin om met thuis te verstoppen of me nog langer op straat lastig te laten vallen door zogenaamde medelanders. Ik kan me gelukkig prijzen dat ik als T een vrouwelijke uitstraling heb en overwegend positieve reacties krijg maar blijkbaar is in ons "oh zo tolerante landje" dit niet voor iedereen gewoongoed.

2. Voor alle duidelijkheid: We hebben ons ingeschreven middels een sponsor onder de naam van de Paramedische Kliniek en niet de transgenderkliniek wat dus duidelijk een slip of de pen is geweest van de schrijvende pers! Dat we een transgender thema hebben, uitdragen is dus een heel ander verhaal!

3. Ja we betalen gewoon het tarief voor commercieel non gay wat dus ten goede komt aan de organisatie ProGay dus er worden geen regels overtreden en er zijn ook geen trucjes uitgehaald of what so ever.

4. Overigens, behandeld de Paramedische kliniek een bovengemiddeld aantal T's waaronder ook een aantal BN'rs en die vonden het in het algemeen een goed idee om met een eigen boot mee te varen.

5 Daarnaast is de Paramedische kliniek niet alleen een laserkliniek maar ook een tandartsenpraktijk en heeft het zijn eigen wellness en visagie gedeelte. Dus kom eens langs en verlaat de kliniek na een heerlijke behandeling met een big smile op je gezicht.

6. Overigens heb ik in het verleden op meerdere T&T avonden gepoogd wat leven in de brouwerij te brengen en te kijken wat er leeft en speelt binnen het transgender wereldje maar er zit in het algemeen niet veel pit bij de dames, uitzonderingen daargelaten.
Geloof me acceptatie komt niet vanzelf daar zal je zelf ook iets voor moeten doen. het wordt tijd dat jullie de handen in elkaar slaan en je zelf op een positieve manier aan de wereld presenteren. Ik zou het dan ook prettig vinden als jullie ons op een postieve manier begroeten tijdens de Parade.

Zo dat wilde ik even kwijt voor dat dit een heel eigen leven gaat leiden.

Mochten jullie willen reageren doe dat dan op mijn hotmail adres welke bekend is bij de redactie van Travestie.Org Jhon en Pamela

Groetjes en liefs vanuit Amsterdam.

Alesandra
Hallo later meer
AM_ber_79
Forumdiva

Re: ZO even een reactie van de initiatiefnemer!!!

Bericht door AM_ber_79 »

AlesandraFr schreef: Geloof me acceptatie komt niet vanzelf daar zal je zelf ook iets voor moeten doen. het wordt tijd dat jullie de handen in elkaar slaan en je zelf op een positieve manier aan de wereld presenteren. Ik zou het dan ook prettig vinden als jullie ons op een postieve manier begroeten tijdens de Parade.
Heb ik toch n probleem...ga ik tussen tienduizenden andere mensen staan joelen en kijken naar de boten tijdens de canal pride of ga ik naar festival in Vervoering in mijn eigen stadje en geniet ik met vrienden en mensen die ik dan ontmoet van muziek, poezie en theater? Lastig lastig lastig...
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Plaats reactie