Meno-implant (hormoon) is niet meer verkrijgbaar.
Moderator: Moderators
- esther-marye
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Meno-implant (hormoon) is niet meer verkrijgbaar.
Ik gebruik al sinds 2005 een meno-implant 20 mg. Dit is een injectie die ik 3x per jaar laat zetten in het UMCG. Nu worden deze implanten niet meer gemaakt. De doelgroep bleek te klein voor de fabrikant. Ik heb er nog 3 liggen, genoeg voor 2012 dus, maar daarna???? Wie weet een alternatief voor mijn hormonen. De arts was bezig met een alternatief uit het buitenland, ook een injectie maar deze staat dus niet op de lijst van genees middelen en dien ik dus zelf te betalen, kosten 90 euro per keer.
Pillen wil ik niet gaan slikken en pleisters zijn waardeloos. Wie weet een alternatief?
Pillen wil ik niet gaan slikken en pleisters zijn waardeloos. Wie weet een alternatief?
Groetjes
- Prescilla
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Ik zit dus eigenlijk een beetje hetzelfde maar dan met de pleisters ik plakte over de hormoonpleister een 2de pleister om juist tegen te gaan dat de hormoonpleister te snel los liet. Nu is het zo dat ze de tegraderm pleisters die ik over de hormoonpleister uit de verzekering hebben gegooid dus die moet ik ook zelf gaan betalen. Kosten van die pleisters zijn 48 euro voor 24 stuks.
Ben hier al mee naar de endo geweest om te kijken of er alternatieven zijn voor de hormoon pleisters en de pillen maar die zijn er dus niet had al aangegeven dat er ook injecties bestaan maar die zijn weer verboden in nederland jammer genoeg en kunnen ze dus niet aan komen. Dus het is of gewoon een pleister plakken die te snel loslaat of aan de pillen wat ze liever niet voorschrijven aangezien die de lever te veel zouden belasten.
Meno implant heb ik ook gehad maar die mocht ik niet meer hebben omdat ik er te heftig op reageerde. Liep dan de eerste week met knallende hoofdpijn en het implantaat was te snel uitgewerkt bij mij wat in zou houden dat ik om de 2 a 3 maanden een nieuwe zou moeten hebben.
Ben hier al mee naar de endo geweest om te kijken of er alternatieven zijn voor de hormoon pleisters en de pillen maar die zijn er dus niet had al aangegeven dat er ook injecties bestaan maar die zijn weer verboden in nederland jammer genoeg en kunnen ze dus niet aan komen. Dus het is of gewoon een pleister plakken die te snel loslaat of aan de pillen wat ze liever niet voorschrijven aangezien die de lever te veel zouden belasten.
Meno implant heb ik ook gehad maar die mocht ik niet meer hebben omdat ik er te heftig op reageerde. Liep dan de eerste week met knallende hoofdpijn en het implantaat was te snel uitgewerkt bij mij wat in zou houden dat ik om de 2 a 3 maanden een nieuwe zou moeten hebben.
Groetjes Prescilla
- esther-marye
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
- Prescilla
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Die moet je zelf betalen kosten 90 euro per keer. Dus is bijna niet te doen als je weinig geld hebt. Zo moet ik zelf al een gedeelte van mijn estradiol pleisters zelf betalen is ook 120 euro in de 3 maanden want je bent verplicht eerst je eigen risico op te maken voor het vergoed wordt dit was voor mijn srs anders toen werd het gewoon vergoed maar nu moet ik dus een gedeelte zelf betalen.Ingezz schreef:Wordt dat Riselle wel vergoed? Of moet je dat zelf betalen?
Groetjes Prescilla
- esther-marye
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Heb het al goedkoper gevonden. € 44,50 per injectie plus zelf ophaal kosten .
http://www.docsimon.com/article/riselle ... -25mg-1-pc
Als ik het dan toch zelf moet gaan betalen, dan kan ik het ook net zo goed elders dan via de apotheek halen.
,,A drug can and will NEVER be sent to you by a mail order service, neither abroad."
You have chosen a product that can be sold only with a doctor’s prescription. You can purchase it for a price specified on the website in some of our retail pharmacy shops. You will be asked to submit a valid doctor’s prescription
http://www.docsimon.com/article/riselle ... -25mg-1-pc
Als ik het dan toch zelf moet gaan betalen, dan kan ik het ook net zo goed elders dan via de apotheek halen.
,,A drug can and will NEVER be sent to you by a mail order service, neither abroad."
You have chosen a product that can be sold only with a doctor’s prescription. You can purchase it for a price specified on the website in some of our retail pharmacy shops. You will be asked to submit a valid doctor’s prescription
Groetjes
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Ojee...ik gebruik die ook tegenwoordig....ff volgende week bij de doc langs en gaan informeren.....
groetjes
Mara
groetjes
Mara
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
- esther-marye
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
zo ... dat was voor mij de beroerdste jaarwisseling sinds tijden ...
zou er mogelijkheid zijn om in eigen beheer een menoimplant of vergelijkbaar te produceren?
edit:
Of voor onze doelgroep via 1 apotheek in NL die riselle bestellen, zodat er een groter bestel volume per keer is en daarmee transport kosten beperken?
zou er mogelijkheid zijn om in eigen beheer een menoimplant of vergelijkbaar te produceren?
edit:
Of voor onze doelgroep via 1 apotheek in NL die riselle bestellen, zodat er een groter bestel volume per keer is en daarmee transport kosten beperken?
- esther-marye
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Daar is de arts in het UMCG dus mee bezig.fenna69 schreef:zo ... dat was voor mij de beroerdste jaarwisseling sinds tijden ...
edit:
Groetjes
Hallo meiden,
Vandaag ben ik bij de VU geweest en wat ik begreep, is van Trotzenburg bezig met zoeken naar alternatieven. Hierbij was de in deze draad vermelde Riselle nog niet in beeld, maar dat wordt nu wel aan hem voorgelegd ter beoordeling.
Met Jos ook gehad over evt samen optrekken met het UMCG om met een bruikbaar alternatief te komen. Hoe het ontwikkeld is nog even afwachten, maar het eitje is gelegd in amsterdam
groetjes, Fenna
Vandaag ben ik bij de VU geweest en wat ik begreep, is van Trotzenburg bezig met zoeken naar alternatieven. Hierbij was de in deze draad vermelde Riselle nog niet in beeld, maar dat wordt nu wel aan hem voorgelegd ter beoordeling.
Met Jos ook gehad over evt samen optrekken met het UMCG om met een bruikbaar alternatief te komen. Hoe het ontwikkeld is nog even afwachten, maar het eitje is gelegd in amsterdam
groetjes, Fenna
- esther-marye
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Ik ben er vandaag bij de apotheek en de doc langsgeweest....
....bij de apotheek kreeg ik maar een ipv twee implants, meer hadden ze niet....ik direct naar de gyn, maar die was er ff niet...ze belt me morgen wel....ik trug naar de apotheek, daar zei me de menneer, dat hij ook die Riselle kan bestellen via internationale apotheek...hij wil contact opnemen met mijn gyn...dus morgen stel ik voor aan mijn gyn, die Riselle te bestellen en een a twee weken meer tussen de plaatsing van die implants te laten verstrijken....
...kijken of ze daarmee akkoord gaat....de apotheker zei, dat zal moeten lukken als de gyn meespeelt....
Ik blijf jullie op de hoogte houden
groetjes
Mara
....bij de apotheek kreeg ik maar een ipv twee implants, meer hadden ze niet....ik direct naar de gyn, maar die was er ff niet...ze belt me morgen wel....ik trug naar de apotheek, daar zei me de menneer, dat hij ook die Riselle kan bestellen via internationale apotheek...hij wil contact opnemen met mijn gyn...dus morgen stel ik voor aan mijn gyn, die Riselle te bestellen en een a twee weken meer tussen de plaatsing van die implants te laten verstrijken....
...kijken of ze daarmee akkoord gaat....de apotheker zei, dat zal moeten lukken als de gyn meespeelt....
Ik blijf jullie op de hoogte houden
groetjes
Mara
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--