Vrouwelijke mannen hebben moeite met emoties

Algemeen

Moderator: Moderators

IreneMan
is nieuw hier

Re: Vrouwelijke mannen hebben moeite met emoties

Bericht door IreneMan »

Janiek_ schreef:
Evelieneke schreef: In Nederland hebben 12.000 mannen dit syndroom, maar veel weten dat niet omdat het syndroom vaak niet herkend wordt.

Dan zal het met dat autisme ook wel meevallen, want dat is toch doorgaans wel herkenbaar, dacht ik tenminste. Verder vraag ik me af inwelk opzicht de mannen met Klinefelter door dit onderzoek geholpen zijn.
Een heleboel vormen van autisme zijn helemaal niet zo maar van buitenaf te zien. Zelf heb ik ook een ass (autisme spectrum stoornis). Ik heb gewoon een baan en een relatie. Verder heb ook ik het Klinefelter syndroom wat inderdaad vaak samengaat met een vorm van autisme.
Anne-Nienke
ff weer wat posten

Bericht door Anne-Nienke »

Het zijn vaak wel leuke onderzoeken, maar als normale burger heb je er niet zo heel veel aan.

Ik vraag me wel is af of ik dat syndroom heb, ik weet alleen niet goed wat ik er mee moet doen. Hoe ben jij er achtergekomen IreneMan?
IreneMan
is nieuw hier

Bericht door IreneMan »

Anne-Nienke schreef:Het zijn vaak wel leuke onderzoeken, maar als normale burger heb je er niet zo heel veel aan.

Ik vraag me wel is af of ik dat syndroom heb, ik weet alleen niet goed wat ik er mee moet doen. Hoe ben jij er achtergekomen IreneMan?
Ik vroeg mij helemaal niet af of ik dit syndroom zou hebben. Ik lijd aan bindweefsel pijnen en men wist niet waar dit vandaan kwam. Na allerlei onderzoeken heb ik als laatste een DNA onderzoek gehad. Daaruit kwam per toeval naar voren dat ik het Klinefelter Syndroom heb. Daarvoor was al geconstateerd dat ik ADD i.c.m. aspecten van asperger heb. Wanneer je denkt klinefelter te hebben zijn er een paar dingen waar je zelf al naar kunt kijken.

1. Zijn je ballen kleiner dan die van andere mannen?
2. Heb je meer borstgroei dan andere mannen?
3. Heb je geen borsthaar? Heb je minder last van kaalheid of inhammen?

Vooral bij kleine ballen en/of borstgroei zou ik mezelf laten onderzoeken op KS. Kijk anders eens op de site van Klinefelter, daar staat nog veel meer informatie.
Plaats reactie