doorgaan of stoppen?

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Truffeltje
daar ben ik weer

doorgaan of stoppen?

Bericht door Truffeltje »

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op deze site en heb me helaas veeel te laat aangemeld
Na het aanmelden had ik me al gelijk suf gelezen en bij de meeste dingen die ik las herkende ik er echt alles in!
De meeste hier zullen wel een lang verhaal hebben, nou ik probeer de mijne even kort te houden

Op mijn 21ste was ik serieus gaan denken over het veranderen tot een vrouw
Ik had ervoor wel verschillende vermoedens over mezelf maar het was voor mij nooit echt duidelijk wat dit was
Ik liet mijn haar groeien en ben wat vrouwelijkere kleding gaan kopen (niet perse roze ofzo maar gewoon broeken die wat strakker zitten, wat als man nog kan)
Dit voelde erg goed! maar zodra ik naar buiten moest of me in het openbaar moest bevinden, voelde ik me alles behalve zenuwachtig
Dit was voornamelijk omdat ik heel erg moeite had met het praten als vrouw, bang was dat mensen me zouden herkennen als jongen en dat ik reacties zou krijgen

Totaal heb ik ruim 2 jaar rondgelopen bij het V.U in Amsterdam en heb daar gesprekken gehad met gespecificeerde psychologen
Na beelden te hebben gezien van een geslachtsoperatie, vond ik het te eng worden en ben ik ermee gestopt
Ik heb met veel spijt mijn lange haar weggedaan en ben het gewoon weer als jongen gaan proberen
Ik hoopte dat het dan vanzelf weg zou gaan en ik me misschien anders zou gaan voelen
Ook dacht ik hier meer kans op een vriendin te hebben, ik val namelijk op vrouwen (ben ik nu lesbisch trouwens?)
Ik ben vanaf mijn 23ste als jongen proberen te gaan leven met een wat vrouwelijkere aard

Toen ik 2 jaar later een nieuwe baan vond, kreeg ik een vriendin, ik voelde mij echt een stuk minder vrouwelijk ineens
Maar ik had nog wel een halve kledingkast vol vrouwelijke kleren, ik dacht 'wat als ze het zou zien'
Ik hoopte dat ze het wel kon accepteren en er geen problemen mee had maar helaas...
Toen ze erachter kwam ging de relatie kort daarna uit vanwege het vrouwelijke gezeur

Ik ben nu inmiddels 27 en heb echt geen idee wat ik moet doen
Weet er iemand wat ik nu het beste kan doen?
Ik voel me verdomd vrouwelijk maar ben zo bang voor de buitenwereld
Heeft er iemand ervaring met het ontdoen van deze angsten?

Groetjes,

Marloes (dit is niet mijn echte naam natuurlijk)
mireille
Eredivisie

Re: doorgaan of stoppen?

Bericht door mireille »

Poeh, lastig Marloes!

Ik zou het eerlijk gezegd ook niet weten... aan de ene kant had je wel die beslissing gemaakt om de wandel naar de vu te doen, maar aan de andere kant geen zin aan polonaise aan je lijf. Misschien was je er nog niet klaar voor of is het niet de oplossing ? Laat je je in ieder geval niet opjagen zou ik zeggen... suc6!
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik denk dat we allemaal heel erg veel ervaring hebben met de angsten, maar overgaan zal het, mijn ervaring is dat het alleen maar erger wordt. Probeer in kleine stapjes drempels te nemen, dan worden de ansgten minder, maar de beren op de weg blijven er ook voor mij nog steeds hoor.
Kleine stapjes
Truffeltje
daar ben ik weer

Ja ik zit er erg over te twijfelen
Ik heb in elk geval geleerd dat als je bij het V.U aankomt het eigenlijk al zeker moet weten

Ik denk dat ik wel wat hulp zou kunnen gebruiken met bijvoorbeeld winkelen of ervaring krijgen met praten
Hoe hebben jullie dat gedaan? spreken jullie ook met elkaar af op dit forum?

Ik kom nu ergens uit de buurt van Almere, is het misschien handig voor mij om ergens naar de andere kant van het land te gaan verhuizen?
Misschien dat ik daar dan met een schone lei kan beginnen en minder vrees heb

Hmm, eerst maar eens eventjes kijken wat dit forum precies inhoud en of het iets voor mij kan bieden

Marloes
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Hoi Truffeltjhe,
wel als je eenmaal het virus hebt dan gaat dat echt niet over. Als je voor jezelf kleine stapjes neemt dan zul je langzaam maar zeker de angsten echt wel overwinnen, maar de buitenwereld zal altijd wel wat argwanend zijn. Als je op dit moment volledig als vrouw zou verhuizen zou dat misschien wel een oplossing zijn, maar ja dan zit je wel met je werk neem ik aan. Het zou voor jouw misschien wel handig zijn om eens naar een T&T te gaan, hoewel dat ook niet altijd een oplossing geeft.
Je woont in de buurt van Almere, en ik weet dat je gewoon in Almere als vrouw over straat kunt, ik heb daar ook vaak gewinkeld en geen problemen gehad. Dus dat is geen probleem, alleen zul je dan wel je make-up goed moeten hebben.
Waar je ook wel hulp kunt verwachten is op de T&T van eindhoven, dat is komend weekend 6 april.
Veel succes, groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Als ze in Almere woont dan is Eindhoven wel redelijk ver he. Interessanter, ook omdat het T&T's zijn die in gewone cafe's plaatsvinden zijn die van Amsterdam (1ste woensdag) en Hoorn (3de woensdag).

Dat hele gedoe met naar buiten gaan, ja dat blijft maf.ik ga echt niet piepen met een hoge stem ofzo en eerlijk gezegd, behalve iets meer zangeriger, de toon op het einde omhoog en van dat soort dingen doe ik voor mijn gevoel echt niet iets speciaals. 't schijnt te werken. Maar volgens mij weten ze dondersgoed wat ik ben maar omdat ik me leuk presenteer hebben ze er ook geen moeite mee. Tuurlijk, er blijven altijd wel mensen die er iets van moeten zeggen dus daar moet je maar op voorbereid zijn.

Verhuizen ? maar verhuist je probleem dan ook met je mee ? dan lost het niets op...

suc6!
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Truffeltje
daar ben ik weer

Bedankt voor jullie informatie/ideeën
Ik ga gewoon mijn haar weer laten groeien en dan zie ik het daarna wel
Het probleem is bij mij niet dat je 'het' ziet, maar het praten
Ik ben van nature best anti-mannelijk qua lichaam, maar die **** stem is zo lastig

Bij het opstaan 's ochtends denk ik altijd 'omg, moet ik me echt gaan veranderen?'
Terwijl als ik 's avonds naar bed toe ga, heb ik er op de een of andere manier altijd vertrouwen in
Het ene moment voel ik me zekerder dan het andere moment, daardoor ontstaan ook de twijfel
Er hangen ook veel consequenties vanaf met b.v geen kinderen kunnen krijgen, vrienden verliezen enzo...

Wat is T&T? ik neem aan een soort bar waar onze soortgenoten zich bevinden
Ik ben daar nog nooit geweest, is het er gevaarlijk?
Ik zou wel echt graag met dezelfde soort mensen als ik willen praten, maar weet niet waar ik moet beginnen
Misschien dat ik dan dichter bij een antwoord zou komen

Marloes

(ik woon in Huizen trouwens, dus misschien is Hilversum/Utrecht makkelijker)
Anja Kok
dagelijks aanwezig

Bericht door Anja Kok »

T&T avonden is een mogelijkheid om anderen te ontmoeten.
Kijk eens onder; Transgendervereniging Nederland, voor meer info. Onder het kopje plaatselijke activiteiten vind je alle locaties waar je terecht kan.
Het zijn allemaal zogenaamde safe- spots en er is niets gevaarlijks aan, het is een ontmoetingsplaats voor gelijkgestemden. Er is in Eindhoven een bar, maar ook een bibliotheek waar je wat rustiger kunt zitten en zijn er soms workshops en nog veel meer. Maar vanuit waar jij woont is Nieuwegein waarschijnlijk de meest voor de hand liggende optie.

Groetjes Anja
miss_kimberly1962
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door miss_kimberly1962 »

Hoi Hoi,
om het makkelijk te maken heb ik even een aantal links geplaatst van groepen bij jou in de omgeving en makkelijk
te bereiken met de auto.

http://biancaholland.wordpress.com/sitemap/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.transgenderutrecht.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.tent-werkgroephoorn.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.transgendernederland.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Groetjes Kimberly
Plaats reactie