Prothesen plakken

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Moniekbruin
daar ben ik weer
Contacteer:

Prothesen plakken

Bericht door Moniekbruin »

Normaal draag ik mijn borsten netjes in een bh (90d), al dan niet een voorgevormde. Ik wil echter graag eens zonder zo'n kledingstuk naar buiten. Mijn protheses zijn echter niet van het zelfklevende type. Welke lijmen kan ik het beste gebruiken, zonder dat mijn huid én borsten hiervan beschadigen. Op internet vindt ik alleen Hollister. Er moeten toch meer (en goedkopere)oplossingen zijn?
Lingerie, heels en jurken? YES!!!!
Dorothy
ForumFan

Re: Prothesen plakken

Bericht door Dorothy »

Als je prothesen er geschikt voor zijn (versterkte achterkant) dan kan je dubbelzijdige tape gebruiken, bijvoorbeeld die van thebreastformstore, ook verkrijgbaar bij o.a. Mariposa of pruikentape.

En anders ben je aangewezen op lijm. Ik gebruik momenteel Hollister in combinatie met skin tac wipes. Is wat kritischer qua aanbrengen voor een goede hechting. Als je het over het hele oppervlak aanbrengt dan kan je wel een poosje zonder BH, maar meestal draag ik toch wel een BH.

Voordeel van lijm: minder kans op huidbeschadiging.
Voordeel van tape: makkelijker aanbrengen en verwijderen, vooral als je alleen plaatselijk tape doet.
Nadeel van tape is dat bij wat langer dragen meer kans is op huidbeschadiging, vooral bij de randen van de tape.

Het gewicht van de borsten is natuurlijk ook van belang, hoe zwaarder hoe eerder kans op huidbeschadiging, zeker zonder BH.

Verder speelt transpiratie ook nog wel een rol. Bij warm weer zullen ze veel eerder loslaten. Dan kan je beter tape i.c.m. een BH gebruiken. Tape doe je dan alleen aan de bovenrand zodat achter de rest van de borsten het zweet weg kan.
A candle loses nothing by lighting another candle.
heleen
is nieuw hier

Bericht door heleen »

Ik heb zelf wel de zelfklevende protheses. Deze zitten om zo te zeggen heerlijk. Heb ze besteld bij Mariposa. ze hebben daar grote keuze.
Groetjes Heleen
Transvrouw
dagelijks aanwezig

Bericht door Transvrouw »

Ik heb geen aandelen hoor, maar ook weer bij Mariposa hebben ze speciale tape of een lijmroller. Of je helemaal zonder BH kunt is de vraag. Misschien als je een strakke bodysuit van aliexpress draagt?
Plaats reactie