Ik ben travestiet en niet gelovig, en vindt dat iedereen vrij mag zijn in zijn denken en doen. Het verbaasd mij dat sommige gelovige mensen ervan overtuigd zijn dat LGBT geen taboe meer is in de kerk, vooral als je dingen tegenkomt zoals de hier volgende open brief van de NPV-zorg (een christelijke organisatie):Catulus_V schreef: ↑do sep 12, 2019 17:22 Hallo allemaal,
Ik weet niet of ik het ooit al gezegd had maar ik ben praktiserend christen. Ik geloof dat er een God bestaat en dat Jezus voor onze zonde gestorven is aan het kruis.
In mijn wandeling naar waar ik nu ben heb ik vaak getwijfeld of Christendom en LGBT (waaronder travestie) te combineren was. Er heerst een aanname dat LGBT een taboe is in de kerk. Ik zit sinds een jaar bij een christelijke studentenvereniging en ik heb geleerd dat LGBT echt geen taboe meer is. Iedereen mag doen wat hij/zij/x zelf wilt. Een ander mag namelijk niet oordelen over jou.
Ik heb geleerd dat God mij liefheeft en het beste met mij voor heeft! En daar hoort travestie ook bij, dat is namelijk een onderdeel van mij. Oftewel een onderdeel wat God bewust heeft gekozen voor mij. Daar ben ik van overtuigd!
Hebben jullie een God in jullie leven. Hoe ga je daar mee om? En als je geen God hebt, hoe kijk je tegen gelovigen mensen aan als travestiet?
Groetjes Catulus
'Aan de voorzitter van de programmacommissie verkiezingen 2023
Veenendaal, 1 augustus 2023
Onderwerp: Verkiezingsprogramma 2023
Geachte voorzitter,
We staan in Nederland op een tweesprong. Gaan we door op de ingeslagen weg of kiezen we voor
verandering, voor respect voor het leven en voor gemeenschap? De NPV-Zorg voor het leven geeft u
graag enkele onderbouwde adviezen mee die volgens ons bijdragen aan een veilige, evenwichtige en
zorgzame samenleving. Het christelijk-sociaal denken is gericht op het welzijn van de gehéle
samenleving. Ze wil verbindend zijn en is principieel gericht op een dialoog tussen belangen. Dat is
actueler dan ooit, nu tegenstellingen toenemen: tussen have en havenots, stad en platteland, gezond
en ziek.
-
-
-
Zelfidentificatie ondermijnt het recht en de samenleving
Geslacht en gender zijn twee begrippen die herhaaldelijk voor verwarring en onbegrip zorgen. De
natuurlijke ordening van twee biologische geslachten, man en vrouw, is fundamenteel voor het
menselijk leven en werkt door in ieders persoonlijk leven en op alle niveaus van onze samenleving: in
taal en cultuur; in wetgeving en beleid. In de voorgenomen wijziging Transgenderwet (wijziging
vermelding geslacht in geboorteakte) staat echter zelfidentificatie centraal: je ervaren genderidentiteit
prevaleert boven het geslacht waarmee je geboren bent. Je gender kies je zelf. Dit betekent als het
erop aankomt een ontkenning van de eigenheid van beide geslachten. Invoering van zelfidentificatie
zou dan ook vele consequenties hebben, niet alleen voor de betrokken personen, maar voor alle
terreinen van de samenleving.
Juridische wijziging van het geslacht staat niet los van de praktijk van sociale en medische transitie. Nu
het aantal jongeren dat in transitie wil snel toeneemt, en spijtoptanten zich steeds vaker melden,
neemt de kritiek toe op het Dutch protocol, een in Nederland ontwikkelde richtlijn die wereldwijd de
grondslag is voor transitie bij kinderen en jongeren. De overheid zou hier regels voor moeten opstellen.
Min of meer zoals cosmetische behandelingen bij jongeren onder 18 jaar verboden zijn en we hen ook
beschermen tegen de gevaren van roken en alcohol.'
Bron:
'De NPV is een christelijke organisatie die opkomt voor de zorg voor het leven en ook de grootste
patiëntenorganisatie van Nederland. Met een bureau van professionals, ruim 48.000 leden en 70
lokale afdelingen met ruim 7.000 vrijwilligers is de NPV actief op de terreinen beleidsbeïnvloeding,
advies & toerusting en vrijwillige thuishulp. De NPV onderhoudt een groot netwerk binnen en buiten
christelijk Nederland op thema’s en projecten rond medische ethiek, met nadruk op begin en einde
van het leven (onder andere prenataal onderzoek, zwangerschapsafbreking, palliatieve zorg,
euthanasie en het actuele debat rond ‘voltooid leven’). Ook voert de NPV jaarlijks onderzoek uit
onder leden en niet-leden naar kennis, opvattingen en ervaringen over actuele medisch ethische
thema’s.'
En zo zie je maar weer, dat de kerk nog steeds hun stempel proberen te drukken op hoe wij ons volgens hun behoren te gedragen.
Groetjes, Tony.