Wat is het nut?

Wil je wat kwijt over travestie.org? Doe het dan hier.

Moderator: Moderators

kelsey
dagelijks aanwezig
Berichten: 126
Lid geworden op: zo dec 17, 2017 23:59

Re: Wat is het nut?

Bericht door kelsey »

Inderdaad... lijkt me een prima actie... alleen ik ben ook wel eens weken niet op de site... dus ik zou die termijn wat ruimer nemen.

Succes... ik zie het wel.

Groet Kelsey
tonia
dagelijks aanwezig
Berichten: 154
Lid geworden op: di okt 17, 2023 16:42
Locatie: Hoogezand

Re: Wat is het nut?

Bericht door tonia »

Beste Kelsey,

ik denk dat Be bedoelt dat je binnen een maand moet reageren wanneer je hierover een e-mail ontvangt, en niet dat als je slechts een paar weken niet op de site bent je hier meteen een e-mail over krijgt. Daarom stelde ik ook voor om leden die zes maanden of langer niet actief hebben deelgenomen aan de inhoud van de site zo'n e-mail te sturen.

Groetjes, Tony.
Ik ben mezelf. Puur en authentiek.
Ik volg mijn hart en doe wat goed is.
Als ik mijn eigen pad volg, wordt het vanzelf bijzonder.
En dat klopt. Ik ben nou eenmaal uniek en bijzonder.
(Mark Verhees)
Gebruikersavatar
RamonaAdmin
Forum / Website Beheerder
Berichten: 75
Lid geworden op: wo jan 13, 2016 0:30
Contacteer:

Re: Wat is het nut?

Bericht door RamonaAdmin »

Beste Tonia,

Ik zal het één en ander voor je toelichten.
Deze site heeft in de loop van de 25 jaren heel wat meegemaakt in wisseling van de wacht.
Alle mensen die hier (zowel de website als forum) aan bijdragen doen dit geheel op vrijwillige basis. We worden er niet voor betaald.
We proberen dan ook tussen onze normale werkzaamheden dit in de lucht te houden. Met name Johnn is hier de actieve moderator.
Zelf ben ik de (web)beheerder van Travestie.org alsmede het forum.

Het forum zelf is vóór maar vooral ook DÓÓR de leden van dit forum!
Jullie samen bouwen dit forum en zijn ook de kracht van dit forum! In de afgelopen 25 jaren is er een schat aan informatie hier neergezet.
Leden komen en gaan en zoals je ook vaak leest zijn er leden bij die soms hun gevoelens weer in de spreekwoordelijke kast bergen voor korte of langere tijd. Sommigen 'stoppen' er helemaal mee en bij anderen kriebelt het na jaren weer en zijn ze weer terug.
Wij gaan dan ook geen accounts verwijderen of verzoeken tot reageren want anders verwijderen we accounts.
Nee, we laten één ieder in hun waarde en mogen zelf beslissen of ze hun account verwijderen of niet.
Dat geldt ook voor de schat aan informatie. Een tijdje hebben we er over nagedacht of we oude berichten moesten verwijderen. Maar ook dat doen we niet. Wat voor de één oud is kan voor een ander een waardevol bericht zijn. De één begint pas net aan zijn/haar ontdekkingstocht en de ander weet al precies waar die beland is. En je kunt zelf zien hoe oud/actueel een bericht is.

Daarnaast staat privacy zeer hoog aangeschreven bij ons. Het is mijn taak om dit ook veilig te houden en zal ik ook altijd actief blijven doen. Hierbij dus ook het monitoren en inspringen op de vele hackpogingen vanuit de hele wereld. Soms zelfs zeer gericht waarbij ik denk dat het komt om wat voor forum we zijn.
Daarom zijn we ook helaas en hopelijk nog steeds tijdelijk gestopt met de gratis datingsite. Ik had ruzie met de leverancier omdat ik een potentiële lek gevonden had die zij niet wilden dichten. Ze vonden het niet belangrijk genoeg en we zouden er voor moeten betalen. Heb hen uitgelegd dat grote partijen zoals Microsoft, Google, Apple juist blij zijn als men zaken meldt zodat dit ASAP gedicht kan worden. En ik check het wel eens, maar het is nog steeds niet gedicht. Echter zou deze lek ook niet door de EU GDPR regelgeving heen komen en dus had ik besloten om de stekker er uit te trekken.

Ook het spreekwoordelijke "als het niets kost dan ben je zelf het product" gaat hier zeker niet op. Ja we zijn gratis, dat zal ook altijd zo blijven, maar wij verdienen er niets aan. Buiten dit forum wordt jullie data nergens aan geleverd. Gooien we ook geen analyses op los en we verkopen geen data.
Jullie accounts worden alleen gebruikt om in te kunnen loggen op het forum om berichten te kunnen plaatsen, in het "hallo allemaal" te kunnen komen en that's it!

Mocht je vragen hebben kun je me ook altijd privé een bericht sturen.
Ik wens jullie vooral veel plezier toe op het forum!
Groetjes,
Ramona
BE_VAN DE ZEE
ff weer wat posten
Berichten: 69
Lid geworden op: di feb 15, 2005 16:41
Locatie: Oostkamp
Contacteer:

Re: Wat is het nut?

Bericht door BE_VAN DE ZEE »

Hey Tonia,
Als de mail vanuit de organisatie verstuurd wordt,
voor mij maakt het niet uit, 1 of 6 maanden, wachttijd, gewoon een begin en een einde ervan, hebben maar er gewoon aan beginnen, en niet op de lange baan schuiven.
En nogmaals, van die 3000 wordt niemand uitgesloten, gewoon een ander 2é lijstje, met de vraag: actief ???
De lijst zoals ze nu bestaat, gewoon voor leden die er nog komen, al dan niet achter de schermen.
Zo is het voor de actieve gebruikers duidelijk, wat je kan verwachten.
Hopelijk komt er beweging in, en blijft er niet ter plaatse getrappeld worden.
De wereld draait door,hopelijk vind ik in de toekomst,een levensgezellin
tonia
dagelijks aanwezig
Berichten: 154
Lid geworden op: di okt 17, 2023 16:42
Locatie: Hoogezand

Re: Wat is het nut?

Bericht door tonia »

Beste Ramona,

bij het opzetten van deze draad is het nooit mijn bedoeling geweest om ook maar enige kritiek te leveren op jullie werk, integendeel, ik vindt dat jullie het fantastisch doen. De reden van deze draad was om personen, die niet of nauwelijks een bijdrage aan de inhoud van deze site en/of het forum leveren, er toe aan te zetten om hier hun mening over de diverse berichten te geven. Toen ik pas op deze site actief was heb ik alle berichten bekeken, en ik ben het met jou eens dat, alhoewel sommigen al jaren geleden gepost zijn, deze om diverse redenen relevant kunnen zijn voor veel personen op deze site. Het is dan ook mijn mening dat deze in het belang van iedereen bewaard moeten blijven.

Om terug te komen op het idee van Be_Van De Zee, om een schifting te maken tussen geregistreerde gebruikers die regelmatig actief zijn en degenen die nooit actief zijn, wil ik alleen maar zeggen dat dit niet mijn idee was, maar dat ik het wel een goed idee vond om zo een overzicht te krijgen van de personen die geïnteresseerd zijn om wel een bijdrage te willen leveren aan deze site. Nooit of te nimmer is het mijn bedoeling geweest om personen uit te sluiten van deze site. Begrijpelijkerwijs is niet alles wat wij als gebruikers aan ideeën aandragen ook uitvoerbaar of zelfs gewenst, ik vindt het dan ook fijn om hierover met jou, Johnn of de andere beheerders van gedachte over te wisselen.

Vriendelijke groetjes, Tony.
Ik ben mezelf. Puur en authentiek.
Ik volg mijn hart en doe wat goed is.
Als ik mijn eigen pad volg, wordt het vanzelf bijzonder.
En dat klopt. Ik ben nou eenmaal uniek en bijzonder.
(Mark Verhees)
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1365
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Re: Wat is het nut?

Bericht door johnn »

Hallo Tony,
Allereerst voelen wij jouw opmerking(en) zeker niet als 'kritiek'. Het is juist fijn als mensen meedenken.
Het mailen van alle forumleden met de vraag hierop te reageren is echter wel een giga berg werk (naast ons 'normale' leven) en dan nog krijg je niet ieder in beeld.
Ramona (onze 'techneute') heeft het al prima uitgelegd in haar reactie.
Er zijn leden die - om wat voor reden dan ook- al dan niet het T* gebeuren even 'on hold' zetten.
Bij de een is dat tijdelijk en bij de ander permanent, en ook dat tijdelijk kan verschillende tijdsduur hebben. We zien mensen na een (langere?) tijd -zeg maar even- 'afwezigheid' ook weer terug komen.
Daarnaast bestaat er een risico(tje) dat als we met twee lijsten (accounts) gaan werken dit een tweedeling teweeg kan brengen tussen de leden.....en dat is ook niet wat wij willen, Elk lid is voor ons even gewaardeerd.
Zoals Ramona ook al schreef is het forum VOOR en (vooral) DOOR de leden en wij willen daar zo min mogelijk op ingrijpen.
Natuurlijk modereren wij wel en als een bericht echt niet door de beugel kan, of men gaat- in een draad- echt 'op de man' spelen dan grijpen wij in, maar dit doen we liefst zo min mogelijk.
Accounts verwijderen doen wij om twee redenen, namelijk alleen op verzoek van de betrokkene zelf, en ook dan pas als voor ons echt zeker is dat het de betrokkene zelf is die dat verzoekt. Wij krijgen heel weinig van dergelijke verzoeken en als wij daarop antwoorden wat daar voor nodig is (zodat wij zeker weten dat het de juiste persoon betreft) krijgen we vaak daarna geen antwoord meer. Concreet, als wij één account (op verzoek) per jaar verwijderen zit ik nog heel ruim. De tweede reden is dat men zich -op welke manier dan ook- 'misdraagt' en gelukkig valt dat in aantallen ook redelijk mee.
Ik hoop dat je (en anderen) toch nog heel veel plezier uit het forum haalt en mogelijk ook bruikbare tips en trucs (al zijn die misschien al jaren oud) en blijf ook vooral doorgaan met schrijven...... daar kunnen anderen mogelijk weer iets aan hebben.

Groet,
Johnn
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
tonia
dagelijks aanwezig
Berichten: 154
Lid geworden op: di okt 17, 2023 16:42
Locatie: Hoogezand

Re: Wat is het nut?

Bericht door tonia »

Hallo Johnn,

bedankt voor het reageren op mijn berichten. Het doet mij deugd dat wij, als forumleden, hier een duit in het zakje kunnen doen. En als zijn er ideeën bij zijn die onuitvoerbaar zijn, of zelfs onwenselijk, ben ik blij hier openlijk met jullie over te kunnen discussiëren. Jij en Ramona hebben een duidelijke uitleg gegeven waarom de naar voren gebrachte ideeën in deze draad niet werkbaar (of zelfs wenselijk) zijn. Met deze uitleg ben ik dan ook zeer tevreden.

ik zal zeker blijven reageren op de berichten op deze site, en zal wellicht zelf ook met nieuwe onderwerpen op de proppen komen, want zoals jullie al zeiden is dit forum er VOOR en DOOR ons leden.

Met vriendelijke groet, Tony.
Ik ben mezelf. Puur en authentiek.
Ik volg mijn hart en doe wat goed is.
Als ik mijn eigen pad volg, wordt het vanzelf bijzonder.
En dat klopt. Ik ben nou eenmaal uniek en bijzonder.
(Mark Verhees)
Gebruikersavatar
Gerdi
dagelijks aanwezig
Berichten: 100
Lid geworden op: ma okt 09, 2023 16:18

Re: Wat is het nut?

Bericht door Gerdi »

Hallo vorige reageerders.
Via deze site heb ik een aantal gevoelens die ik al zeker 50! jaar had leren herkennen en erkennen.
Deze site heeft dus gelukkig wel nut.
Net als Tonia dacht ik een "afwijking" te hebben en ook dat ik slecht was en als ik eea zou negeren, het wel over zou gaan.
Nu weet ik beter, mede dankzij de vele hier beschreven ervaringen.
Ga zo door.
Groetjes Roos.
Can you remember who you were..
Before the world told you who you should be?
Gebruikersavatar
laura.sparkle
ff weer wat posten
Berichten: 59
Lid geworden op: do apr 18, 2024 9:49

Re: Wat is het nut?

Bericht door laura.sparkle »

Het nut is GROOT!!

Hoi allemaal!

Ik ben relatief nieuw hier en ben heel blij met deze site. Er is in de wereld niet zo veel informatie over travestie waar ik echt wat aan heb en deze site staat er vol mee. Dat sommige reacties al van jaren terug zijn maakt voor mij niet uit. Een gevoel is een gevoel, een reden is een reden, een tip is een tip een oorzaak is een oorzaak, een afweging is een afweging. De meeste zijn toch tijdloos.

Door al die reacties krijg ik een goed beeld over travestie en begrijp ik mezelf ook veel beter op dit punt. Ook de praktische informatie vind ik fijn. Het heeft er al met al ook voor gezorgd dat ik me niet meer zo alleen voel. Dat ik het steeds positiever ga zien in plaats van een toestand. Dat ik weer een stap verder kom in mijn ontwikkeling.

Dating hoeft voor mij niet. Ten eerste ben ik getrouwd. Verder denk ik dat ik in dit forum wel graag wil communiceren met gelijkgestemden, maar dat ik daarbuiten liever optrek met vrouwen. Momenteel heb ik een drietal vriendinnen die mij helemaal accepteren en waar ik veel lol mee heb (een vierde vriendschap is in de maak). Maar ik begrijp het als het voor anderen helemaal anders is.

Veel reacties in deze draad gaan over het verband tussen hoeveelheid activiteit en nut. Ik denk dat dat niet helemaal opgaat. Misschien in de beginjaren nog wel, want een forum moet natuurlijk wel gevuld zijn. Maar na een tijdje hoeft dat niet per se meer.

Momenteel ben ik relatief actief en maak ik veel gebruik van dit forum. Maar over een tijdje zou het zo maar kunnen dat al mijn behoeften vervuld zijn en dat ik weer verder ga op mijn levenspad. Dat wil niet zeggen dat dit forum niet nuttig is geweest, integendeel. Het is een zeer belangrijke schakel voor mij. Zo besef ik me nu een aantal dingen waarover ik twijfels had en nu niet meer. Waardoor ik mijn "analyseren, onderzoeken en begrijpen"-fase kan en wil afsluiten en door gaan naar de "accepteren, genieten en vooruitkijken"-fase. Verder is de doelgroep ook niet zo groot dat er "miljoenen" mensen dagelijks zitten te posten, dus door die bril mag je dat ook niet verwachten. Natuurlijk is het wel gezelliger met iets meer activiteit, haha. Dat is wel zo.

Lieve Ramona en Johnn (en ..?), ga alsjeblieft zo door, voor mij is alles prima.

Liefs Laura.
hallo, gezellig!
tonia
dagelijks aanwezig
Berichten: 154
Lid geworden op: di okt 17, 2023 16:42
Locatie: Hoogezand

Re: Wat is het nut?

Bericht door tonia »

Beste Laura,

wellicht begreep je de vraagstelling niet, ik trek het nut of de noodzaak van deze site helemaal niet in twijfel, in tegendeel. Daarom schreef ik in een vorig bericht dan ook:

De titel van deze draad is eigenlijk een dubbele vraag: 1) Wat is het nut om nog actief deel te nemen aan deze site, als er niet of nauwelijks respons komt op jouw inbreng? 2) Wat is het nut om je te registreren op deze site, als je niet actief wenst deel te nemen aan de inhoud van de site?

Het ging mij er in deze draad om, om personen die wel geregistreerd zijn, maar niet actief deelnemen aan de inhoud van de site, over de streep te halen zodat ook zij hun inbreng hieraan leveren. Zeg maar de spreekwoordelijke "knuppel in het hoenderhok gooien". Als je mijn vorige berichten in deze draad leest, kun je zien dat ik een voorstander ben van de vele berichten die op deze site zijn achtergelaten, omdat ik hieruit soms antwoorden kan halen op vragen waarmee ik zelf nog worstel.

Groetjes, Tony.
Ik ben mezelf. Puur en authentiek.
Ik volg mijn hart en doe wat goed is.
Als ik mijn eigen pad volg, wordt het vanzelf bijzonder.
En dat klopt. Ik ben nou eenmaal uniek en bijzonder.
(Mark Verhees)
Gebruikersavatar
laura.sparkle
ff weer wat posten
Berichten: 59
Lid geworden op: do apr 18, 2024 9:49

Re: Wat is het nut?

Bericht door laura.sparkle »

Hoi Tony,

Ik heb de vraag inderdaad breed beantwoord.

Maar ook ging ik vanaf "Veel reacties in deze draad gaan over het verband tussen hoeveelheid activiteit en nut." in op wat jij aanstipt. Ik denk dus dat het ok is wanneer er minder activiteit is, dat het soms slechts een fase in iemands leven dient, en dat het menselijk gedrag is dat er relatief weinig mensen posten. En dat ik het ook jammer vind.

Liefs Laura.
hallo, gezellig!
tonia
dagelijks aanwezig
Berichten: 154
Lid geworden op: di okt 17, 2023 16:42
Locatie: Hoogezand

Re: Wat is het nut?

Bericht door tonia »

Hoi Laura,

ik denk dat meerdere personen de vraag interpreteerden als zijnde een aanklacht tegen deze, en andere gelijksoortige websites. En op die manier verlies je de essentie van de vraag natuurlijk uit het oog. Deze sites zijn wel degelijk van nut voor personen zoals ik, en personen die hun leven delen met personen die deze leefstijl aanhouden, hier twijfel ik absoluut niet over.

Liefs, Tony.
Ik ben mezelf. Puur en authentiek.
Ik volg mijn hart en doe wat goed is.
Als ik mijn eigen pad volg, wordt het vanzelf bijzonder.
En dat klopt. Ik ben nou eenmaal uniek en bijzonder.
(Mark Verhees)
Berdine
ff weer wat posten
Berichten: 64
Lid geworden op: ma mei 27, 2024 15:25

Re: Wat is het nut?

Bericht door Berdine »

Beste Allemaal en Beheerders
Het nut van deze site is zeer belangrijk en het mooiste vind ik dat julle de oude berichten laten staan zodat ik door de oude berichten kan snuffelen.
Vaak oude reacties kunnen natuurlijk mij vooruit helpen in mijn zoektocht
Liefs Berdine
Hemingway schreef ooit:
De wereld is een fijne plek.
En is het waard om voor te vechten'.
Met de tweede zin ben ik het eens.".
Gebruikersavatar
laura.sparkle
ff weer wat posten
Berichten: 59
Lid geworden op: do apr 18, 2024 9:49

Re: Wat is het nut?

Bericht door laura.sparkle »

Hoi Tony,

Ik begrijp jouw punt prima hoor. Goed dat je het naar voren hebt gebracht. Het is ook vaak zo dat, zeg, 10% van de mensen actief is en de rest niet. Laat ik het ook maar eens zeggen.


Hoi Berdine,

Ja, dat bedoel ik. Gelukkig kun je die oude reacties ook nog lezen. Dan blijft een forum toch waarde behouden. Zeker tegen het licht van het punt van Tony.

Liefs, Laura.
hallo, gezellig!
Berdine
ff weer wat posten
Berichten: 64
Lid geworden op: ma mei 27, 2024 15:25

Re: Wat is het nut?

Bericht door Berdine »

Gewoon blijven doorgaan wij hebben er veel aan denk ik.
Mag ik concluderen dat travestie toch nog steeds niet geaccepteerd is.(dat weet ik wel zeker)
Het nut is blijf erover praten voor mij blijft het een verrijking ihet zal bij mij blijven zolang ik leef heb er spijt van dat ik het te lang onderdrukt heb
Wie doe je Kwaad jmet hetgene je draagt: je string, je jarretelles, je nylonkousen, je pantie, je rok, je minirokje, je jurk, je pruik, je make-up, je pruik
Hemingway schreef ooit:
De wereld is een fijne plek.
En is het waard om voor te vechten'.
Met de tweede zin ben ik het eens.".
Plaats reactie