Daarvoor is dit forum zeer geschikt.Cynthia schreef:Hoi meiden.
Moet ff wat kwijt.
Ben je daar dan weer mee bezig. Alleen al die vraag al , zegt al voldoende over de acceptatie.Cynthia schreef: Gisteren mijn moeder aan de telefoon, en op een zeker moment kwam het opeens over mijn T-gevoelens. Een beetje een provocatie, want ze speelt struisvogeltje en gaat dat altijd uit de weg.
Ben je daar dan weer mee bezig, was de reactie.
Waarop ik haar weer vertelde van wel, en na wat heen en weer gepraat de opmerking dat ik eigenlijk liever een vrouw was geweest.
Ik ken ook ouderen, zowel jonger als ouder dan jouw ouders, die daar aanzienlijker opener meer omgaan. Ik zie het zelf bij mijn dameslaarzenliefhebberij, van mijn oma heb ik over sommige laarzen complimenten gekregen, ook van anderen die zo oud als haar waren.Cynthia schreef:
De “meelevende” reacties hierop :
- daar mag je ons toch niet mee belasten, wij zijn al oud (80 en 76)
Daar zat dus wel al iets dat je niet zonder meer een volwassen man werd in je puberteit. Die vrouw in je ontwikkelde zich ook.Cynthia schreef:- wij hebben vroeger nooit wat gemerkt (wat dus absoluut niet waar is, omdat mijn moeder mij 1x volledig omgekleed betrapt heeft toen ik 17 was, en omdat ze ooit gezegd heeft, dat ik in mijn puberteit zelfs meer “ontwikkelde” dan een buurmeisje (lichte borstvorming dus)
Slecht argument. Dodelijk, in ieder geval een zware psychische aanslag voor bijvoorbeeld vrouw-man transen die ook een kind kunnen baren al zijn ze feitelijk geen vrouw.Cynthia schreef:- maar gelukkig ben je geen vrouw, maar een echte man (haar argument: je hebt toch een kind kunnen maken dus ben je een man)
Travestie heeft altijd bestaan. En in tijden dat daar intolerant tegenover werd gedaan, ook door de overheid, ging dat illegaal. En hoe harder de repressie, des te harder de illegaliteit. En als je op een prominente post zat en sommige figuren maar voldoende geld toestopte kon je je toch T* zijn. Het verbod is onverminderd de ziel van de illegaliteit.Cynthia schreef: - vroeger hoorde je dat niet; toen bestond dat niet (verdediging over gedrag van vroeger, en feitelijk het enige dat een beetje klopte).
Kort gezegd heb je voor je privé-problemen niets aan je ouders. Ze leven niet mee. Ze kennen je alleen als man en ik vermoed dat ze jou als Cynthia nooit zullen accepteren. Hard gezegd, maar het is waar.Cynthia schreef:
Echt hartverwarmend, dat meeleven van ze als je het weer eens aandurft om te praten over je echte gevoelens en wat je het meest van al bezighoudt.
Blij dat ik jullie nog heb.
Ken je geen vriend/vriendin waar je wel hierover goed en serieus kan spreken? Ik denk je zoiets naast het forum hard nodig hebt om je ei kwijt te kunnen, hier ben je 24/7 mee bezig. Cynthia, het beste in deze moeilijke tijden.