(voorlopige) identiteitskaart

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Leonie
ForumFan

(voorlopige) identiteitskaart

Bericht door Leonie »

ik lees net op de T.org home page dat er in belgie misschien zoiets komt voor transseksuelen die de mogenlijkheid hebben om al voor de daadwerkelijke sex verandering een andere id kaart kunnen krijgen..... ga er zoiets in nederland ook komen? vind je dat daar aan gewerkt moet worden?

ik denk er zelf namelijk ook wel is aan... als ik in de trein zit of ander openbaar vervoer dan geniet ik nu nog van het mooie roze ov kaartje... maar daar zit dus idd een pas foto op. als ik ooit nog is enfemme met de trein moet dan ga ik dus zeker een kaartje kopen....om maar geen gezeik te hebben.. dus het zou wel handig zijn...
lynne
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door lynne »

Hi Leonie,

In België is het nog geen zekerheid hoor. Daar is nog veel te vroeg voor want het is nog maar een wetsvoorstel (als ze al zover zijn).

Verhofstaf had het in het regeerakkoord genoemd een paar maanden geleden omdat ie een besef gekregen had van heel de problematiek rondom de transitie. Nu is het parlementair reces voorbij dus is iemand van zijn partij bezig met daarvoor stappen te zetten.

Zouden ze iig het dossier over ts dat nu al een jaar of 5 op justitie ligt is moeten opvragen. Zouden ze misschien die wetgeving rond 'travestie' er uit gooien wat de problemen met bv politie iets vereenvoudigd.

Lynne
AD ASTRA PER ASPERA
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

Hoi lynne,

ik zat te denken. want als ze dat in belgie kunnen. waarom bestaat het dan nog niet in nederland? nederland loopt met dat soort dingen normaal altijd zo lekker voor op de rest van europa! maar van dit soort plannen heb ik nog nooit wat gehoord in nederalnd!

groetjes,
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Hoi Leonie.

Ik ben (nog?) niet zover, maar volgens mij bestond er al zoiets hoor.
Een of andere verklating van het VU, waarop je beide foto's kunt plaatsen. Heeft volgens mij alleen geen wettige status.
Iemand die hier wat meer over weet?
Cyn.
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

nu vraag ik me dus ook af... stel je bent idd al een tijdje bezig met een transitie en je hebt een nieuw passpoort nodig. je pasfoto's zijn op en je gaat vervolgens als vrouw nieuwelaten maken! kan je die gewoon in je paspoort gebruiken? dus je hebt een foto als vrouw maar een gelsacht waar nogsteeds een M staat! kan dat?
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Leonie,

Volgens mij wel, als je maar lijkt op de foto's die je meeneemt.

Is al es eerder iets over gezegd op het forum, zie de thread
http://www.travestie.org/html/forum/vie ... 1822#11822

Iemand ervaring?
Cyn.
lynne
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door lynne »

Hi Leonie en Cynthia,

Heb dit laten doen na mijn laatste verhuis. Op de gemeente heeft niemand daar problemen over gemaakt omdat ik er ook zo uitzie.

lynne
AD ASTRA PER ASPERA
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

hoi Leonie,

Je bent bij wet verplicht om een recente goed gelijkende pasfoto op elke vorm van identiteids papieren te hebben. Dus mogen ze hier nooit problemen van maken.

Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
lynne
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door lynne »

vandaar dus

Lynne
AD ASTRA PER ASPERA
Veronique
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door Veronique »

Hey Lynne,

Dat ze die foto aanvaard hebben kan ik inkomen, maar je oorspronkelijke identiteitsnaam blijft wel behouden ... niet?
Kon je vroeger geen transgenderpasje krijgen van het genderteam om problemen te voorkomen of bestaat dit niet meer .... rechtsgeldigheid zal het ook wel niet hebben.

Liefs Véronique
Alles heeft een moraal, als je die maar kan vinden!
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

hoi veronique,

op zich is zo'n pasje van het genderteam (als dat er nog is) niet rechtsgeldig maar het kan wel een stukje duidelijkheid geven waardoor je wat minder gezeur en gezeik kunt hebben denk ik. om nu constant alles uit te moeten leggen lijkt me ook helemaal niks!

groetjes,
lynne
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door lynne »

Hi Veronique, Leonie en Cynthia

Wist wel van de pasjes in Nl maar had geen idee dat de Genderstichting ook pasjes had. Ben der nog niet zolang geledend op uit gekomen :oops: .

M-tje enzo blijft idd staan he, wat wil zeggen dat ik de komende 2j als het tegenloopt nog 3 nieuwe passen kan gaan halen. Waarom:
1) procedure naamsverandering is lopende (eerste hlft 2004 zou die gedaan moeten zijn)
2) procedure geslachtsverandering moet ik wachten tot na de operatie en op de centjes voor de advocaat. (hoop tegen midden 2004 er mee te kunnen beginnen
3) een van de komende jaren zou er een nieuwe pas komen waarin de sis-kaart geïntegreerd zou zijn. Vroegste datum was 2005.

Lynne
AD ASTRA PER ASPERA
JolandaM
dagelijks aanwezig

Bericht door JolandaM »

Hallo Dames,

Hoewel in Nederland het rijbewijs officieel geen identiteitsbewijs meer is, wordt dat in de praktijk nog vaak als zodanig geaccepteerd. Voordeel van dit document is, dat er geen geslachtsaanduiding op staat. Je vraagt een nieuw rijbewijs aan met als argumentatie dat de pasfoto niet meer klopt, of omdat je portemonnee waar die in zat is gestolen.

Verder is er voor de dames die nog niet fulltime gaan voor zover ik weet in Nederland de mogelijkheid om én een paspoort én een identiteitskaart te hebben. Je gaat naar het gemeentehuis, neemt een goed gelijkende pasfoto mee, en vraagt het ontbrekende document aan, zodat je een identiteitsbewijs met mannen- en een identiteitsbewijs met vrouwen-foto hebt.

Leve Nederland

Liefs,
JolandaM

Is vooral reuze handig wanneer je langs de douane moet.......
Je kunt het leven slechts vieren wanneer je het als een geschenk aanvaardt
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

hoi jolandaM

over die ID kaart weet ik het nog niet.. toen ik een nieuwe paspport ging halen moest ik zowel mijn oude paspport en mijn identiteits kaart inleveren. dus ik weet niet zeker of je zel wel allebij mag hebben!

groetjes
johnn
Forum / Website Beheerder
Contacteer:

Bericht door johnn »

Hoi Leonie,

Je mag zowel een paspoort als een (nederlandse of europeese) indentiteitskaart hebben.
Wat ik echter niet zeker weet of dat daar een andere (afwijkende) foto op mag zitten.

dat zou nagevraagd kunnen/moeten worden bij de gemeente....
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Plaats reactie