Gisteren heb ik mezelf het mooiste kerstkado gegeven wat ik kon bedenken. Ik heb mijn ouders verteld dat ik travestiet ben en misschien wel transgender/transexueel. Mijn ouders zijn al vrij lang gescheiden en wonen apart. Dus ik heb gisteren twee maal mijn verhaal gedaan. Ik heb sinds een paar maanden geleden steeds meer laten doorschemeren dat ik me niet gelukkig voel en niet zo goed in mijn vel zat. Dat konden ze al wel aanvoelen. Sinds anderhalve week ben ik een dagboek gaan bijhouden waarin ik mijn diepste gevoelens en gedachten heb geschreven en ook een kort levensverhaal met herinneringen van vroeger.
Dankzij wat ik de laatste tijd in boeken en op het internet heb gelezen en zeker ook dankzij jullie lieve reactie pasgeleden heb ik het gedurfd dat dagboek te laten lezen aan mijn ouders. Ik zat echt de hele dag te trillen, in afwachting van hun reacties, maar ben achteraf heel opgelucht om geen geheimen meer te hoeven te hebben. Het is pas een eerste stapje natuurlijk, ik woon hier in een kamerverhuurbedrijf, dus ik zal nog niet echt overdag als meisje gaan rondlopen (we hebben een gemeenschappelijke ingang met z'n allen).
Toch ben ik nu vrijer om kleding te gaan bestellen via internet. Ik kan nu zonder rare vragen van mijn pa beginnen met mijn benen en borst te gaan scheren. Dat lijkt me echt heerlijk panties dragen zonder die haren ertussen. Mijn pa stelde zelfs voor om het mijn zus in te lichten. Dat is dan weer een zorg minder voor mij. Ze vonden het wel heel dapper van me, maar vonden het heel heel erg dat ik hier zo lang mee rond heb gelopen (ik ben 36 jaar). Ze waren wel allebei behoorlijk emotioneel en zullen waarschijnlijk nog maanden nodig hebben om hier mee om te gaan. Ik weet nog niet goed hoe ze te ondersteunen, anders dan al hun vragen uitgebreid en zonder terughoudendheid te beantwoorden. Gek genoeg was het makkelijk erover te praten met hun, nadat ik de eerste zinnen als "ik ben travestiet" of "ik ben erachter gekomen dat ik heel graag vrouwenkleding draag", er uit waren.
Zaterdag ga ik lekker met mijn moeder winkelen LOL. Ik denk dat ik een grotere kledingkast ga kopen

Wat is heerlijk vrij te kunnen praten over mijn verlangens. Het zal toch nog een hele stap zijn voordat ik buiten de deur als sexy meid durf te lopen. Lijkt me wel heerlijk zo vrij te kunnen zijn. Maar kleine stapjes nemen dan kom ik er wel...
Liefs,
Kellyanna