Hair Affairs, Amsterdam: aanrader

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Elena_di_Troia
ff weer wat posten

Hair Affairs, Amsterdam: aanrader

Bericht door Elena_di_Troia »

Hey meiden... even iets met jullie delen.

Ik heb twee weken geleden mijn haar, dat ik al jaaaren lang draag en gitzwart verf (OK, got me: I'm a Gothic), laten knippen en bleken...
het is nu in lange lagen gesneden (zodat het mooi los valt en ik eindelijk van Die Eeuwige Paardestaart afben), en voorzien van koperblonde en donkerrode ( "magma" ) strengen. Am I boring you yet?

Dan volgen nu de bijzonderheden: tijdens het orienterend gesprek, heb ik uitdrukkelijk vermeld, dat ik een vrouwen-kapsel wilde, omdat ik "in het weekend een meisje ben". Ik noemde een van mijn beuty-icons, J-Lo, als inspiratie. Men reageerde hier doodnormaal op, ik maakte een afspraak voor de week erop, en ben de bewuste dag vier-en-een-half uur lang als een prinses behandeld (was niet eens en femme). En het resultaat spreekt ernaar: ik ben een Blije Meid... wat een fantastische ervaring.

Een van de kapsters bleek overigens meerdere TV's en een TS onder haar clientele te hebben.. als dit geen aanrader is, weet ik het niet meer. Geweldig. Tevens muren vol haarverzorgingsproducten en make-up in verkoop.... check it out.
Hieronder volgen de gegevens van de zaak:

"HAIR AFFAIRS"
KNSM-eiland
Levantkade 167
1019 MD Amsterdam
020 - 419 19 51
<www.hairaffairs.nl>

Omdat je het waard bent...

Ka
Pamela-
Moderator

Bericht door Pamela- »

Hoi hoi,

Enorme goede tip maat helaas heb ik te weinig haar om hier mee door te gaan.

Wie weet een volgend want dit soort tips zijn altijd welkom.

Liefs,
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Okee kassie... zo'n uitzonderlijke goede kritiek maakt nieuwsgierig.
Kom dus maar op met de before and after foto's ;-)
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Elena_di_Troia
ff weer wat posten

haha...

... zal ik eerst een fotograaf moeten strikken (waar blijft de suikerpapa met die digicam?)!

Andere optie: "the real thing" komt wo. a.s. naar de Cafe De Gijs (Aziatische, "begin 30", Gothic-achtig gekleed, fantaaaastisch haar)... :lol:

See you? Anders vrijdagavond op "Mordor", Gothic dans-avond in de Amuse achter de Melkweg <www.mordorweb.nl>...

X, K
pinkslipper
ForumFan

Re: haha...

Bericht door pinkslipper »

Kassandra schreef: fantaaaastisch haar)... :lol:
Dat geloof ik best :)

Kassandra schreef: Gothic dans-avond
Wat voor muziek is dat Gothic dans?
Think Pink en xxx,
pinkslipper

Van het concert des levens, krijgt niemand het programma.
Elena_di_Troia
ff weer wat posten

...eh...

Hey Pink (als ik zo joviaal mag doen) -

Gothic is eigenlijk een verzamelnaam voor een heleboel soorten muziek, die allen duistere romantiek :oops: hoog in het vaandel voeren, maar waarvan het geluid uiteenloopt van zacht en akoestisch tot hard en synthetisch (lees: van middeleeuws/sprookjesachtig via stevige gitaarrock tot beukende techno-trance-achtige geluidscollages).
Confused? You will be...

Miisschien ken je Rammstein, een populaire band in deze kringen... andere bands: The Sisters Of Mercy, Killing Joke, The Cure, Front 242, Wumpscut.... lig je al in een deuk om de namen? Och ja, de laatste tijd erg veel in de media: Nightwish en Within Temptation (maar persoonlijk vind ik hun image meer Gothic dan hunh muziek, die me te kitschy is).

Ik zou zeggen, kom eens kijken/luisteren/dansen - maar dan wel in vol ornaat want Gothics houden van theatrale outfits... de gemiddelde Gothic-avond is kleurrijker qua uitegdoste typjes als een drag-show.
You can wear any colour you like, as long as it's black :D .

Het is trouwens echt een TVTSTG-vriendelijk scenetje; op mijn laatste feestje heb ik nog kennisgemaakt met een verlegen TV van middelbare leeftijd, in latex jurk en lange, blonde abba-pruik. Het was haar eerste Gothic-party en ze vond het geweldig.

Maar... behalve van Gothic houd ik ook heel erg van Cher, en nog meer van Sarah Brightman (la Luna!). En een heleboel andere muziek.

Van wat voor muziek hou jij eigenlijk, Pink?
Missy
ff weer wat posten

Bericht door Missy »

Kassandra,
Dat heb je mooi verwoord,ik zou het zelf niet beter kunnen :wink: .
Ik ben ook Goth in hart en nieren maar ben nog nooit uitgeweest als *T omdat dat hier in Belgie nogal scheef bekeken wordt al is de grens vaak nogal vaag.De Goth scene staat veel verder in Nederland dan in Belgie en Nederland is nogal ver om eens een avondje te stappen :cry:
Alleen,is de gemiddelde Goth wel kleurrijker uitgedost??Ik dacht dat er meestal zwart gedragen word,hier toch...
Maar het is wel zo dat het de mooiste outfits zijn 8)
Tof om te weten dat er hier een zielsgenote zit :D

Dark Greetings,
Missy XXXX
Was ik maar dat ietsje anders...dan zou iedereen me normaal vinden.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Kan de kledingstijl, de make up en de piercings en tattoos erg waarderen alleen de muziek is niet mijn favoriet. Ben zelf een R&B en POP fanaat heel burgerlijk ik weet het maar gelukkig nog een vleugje rock op zijn tijd.
pinkslipper
ForumFan

Tja.......

Kassandra schreef: Hey Pink (als ik zo joviaal mag doen) -
Tuurlijk mag dat :)
Kassandra schreef: Gothic is eigenlijk een verzamelnaam voor een heleboel soorten muziek, die allen duistere romantiek :oops: hoog in het vaandel voeren, maar waarvan het geluid uiteenloopt van zacht en akoestisch tot hard en synthetisch (lees: van middeleeuws/sprookjesachtig via stevige gitaarrock tot beukende techno-trance-achtige geluidscollages).
Confused? You will be...
Hmm Heeft Gothic een relatie met punk?

Kassandra schreef:Miisschien ken je Rammstein, een populaire band in deze kringen...
Yep ken ik. De CD Mutter heb ik een aantal keren gehoord. Heb zelf Sonne en Du hast remix in huis. Ook Feuer Frei, alleen die komt voor in xXx (triple X) film voor.

Kassandra schreef: andere bands: The Sisters Of Mercy, Killing Joke, The Cure, Front 242, Wumpscut.... lig je al in een deuk om de namen?
Nee, deze namen zijn mij niet onbekend. The Cure is de meest bekende.
Kassandra schreef: Och ja, de laatste tijd erg veel in de media: Nightwish en Within Temptation (maar persoonlijk vind ik hun image meer Gothic dan hunh muziek, die me te kitschy is).
Via een kennis heb ik van Nightwish gehoord. Weet niet meer welke CD dat was. Als ik me niet vergis ging het om een band uit het hoge noorden. Finland of Zweden (ergens in die richting). Within Temptation (WT for short) heb ik een CD en een DVD.
Kassandra schreef:Ik zou zeggen, kom eens kijken/luisteren/dansen - maar dan wel in vol ornaat want Gothics houden van theatrale outfits... de gemiddelde Gothic-avond is kleurrijker qua uitegdoste typjes als een drag-show. You can wear any colour you like, as long as it's black :D .
Is roze ook goed ;)

BTW:http://www.gothicbeauty.com/

Kassandra schreef:Het is trouwens echt een TVTSTG-vriendelijk scenetje; op mijn laatste feestje heb ik nog kennisgemaakt met een verlegen TV van middelbare leeftijd, in latex jurk en lange, blonde abba-pruik. Het was haar eerste Gothic-party en ze vond het geweldig.
Ala met al zeer positieve sfeertje.
Kassandra schreef:Maar... behalve van Gothic houd ik ook heel erg van Cher, en nog meer van Sarah Brightman (la Luna!). En een heleboel andere muziek.

Van wat voor muziek hou jij eigenlijk, Pink?
Euh....teveel om op te noemen. Laat ik het zo schrijven van André Hazes tot Linkin Park, van Lenny Krativz tot ZZ Top. Het gaat mij meer om de nummers dan om de bands, zangeressen (*) en zangers.

(*)Mooie zangeressen speelt natuulijk wel een rol, maar niet zozeer op de muziek. Dus dat staat los van elkaar ;)
Think Pink en xxx,
pinkslipper

Elena_di_Troia
ff weer wat posten

joepie!

Een "zuster", en nog Belgisch ook (ik ben zo'n bevooroordeelde ziel die meent dat alle Belgen amicale en bourgondisch ingestelde bon-vivants zijn, afgaande op vele uitstapjes Brussel en de Ardennen)!

Een vriendje van me is jaaren geleden in Antwerpen uitgeweest en zag daar een Gothic TS, die door de andere Goothjes vol ontzag en vrees "Het Spook"genoemd werd... maar dat was jij dus niet. Ik wist niet dat de scene daar een stuk minder tolerant was dan hier: mijn meeste vriendjes en vriendinnetjes hier zijn toch wel homo, lesbo, en/of into fetish en SM, en op manifeste wijze... eigenlijk de voornaamste reden, waarom ik zou van het duistere wereldje hou.

Ik vind het ook erg leuk, een "zuster" te hebben ontmoet op dit forum. Misschien in de toekomst een keer samen en femme-gothique de Amsterdamse nachten onveilig maken? Think about it... :wink:

Mag ik zo brutaal zijn, te vragen of jij naar het Lief van Marilyn M genoemd bent?

X, Kasss
Elena_di_Troia
ff weer wat posten

Punk

Hey Pink,

eh... ja, Gothic heeft haar roots inderdaad in de punk en werd zelfs in de vroege jaren tachtig "positive punk" genoemd (dit omdat er geen agressieve, anarchistische en misantropische boodschappen uitgedragen werden) - maar we zijn nu twee decaden verder, en de gemiddelde Gooth zal hzijn getekende wenkbrauwen hoog optrekken als je hear zo betitelt...

Niet verder vertellen, maar ik zat ook actief in de punkscene. Ik was een jaar of zestien, rebel-without-a-clue, en kwam er al snel achter dat dit wereldje lang niet zo tolerant was, als het zich voordeed. Niet als het op "afwijkend" (lees: creatief) sexueel gedrag aankwam, tenminste... laat staan genderbending (ondanks al die androgyne zangers en zangeressen, maar dat is "only rock 'n'roll"natuurlijk :-? ).

Ik koester echter wel goede herinneringen aan een stel uitzonderingen: twee lieve punkvriendinnen, die mij in netkousen en eyeliner hielpen, toen ik hen verteld had dat ik eigenlijk "een meisje wilde zijn"... en de ultra-militante butch-potten, in wiens kraakpand ik vaak op de thee kwam, die zich als surrogaat-moeders ontpopten voor een jong femme-punkerdje...

It's a wild world!

Heeft iemand anders hier een affectie voor dergelijke subculturen? Lijkt me leuk om te horen.

X, Tante Ka

PS: Ik vergat Evanescence! Ik vind de muziek op het randje (de ballad "My Immortal, nu een hitje, is wel erg mooi) ", maar de zangeres is ZOOOOOOO'n babe... bovendien lijken ze genoemd naar een herbal-oestrogeen, Evanesce.... hmmm.... interessant.
Elena_di_Troia
ff weer wat posten

Niet burgerlijk

Hey Joanne!

Kom zeg... zelfs Gothische dames houden stiekem van Christina Aguilera, Girls Aloud en Jennifer Lopez, om maar iets te noemen... ik ken er in elk geval 1 :P !

Sterker nog... ik heb zelfs een "J-Lo-ding" (vast wel over mijn haar gelezen... nu, ik draag ook graag de "bijbehorende" rokjes, overknee-kousen, trendy laarzen, mijn lievelings lange-lammy-met-fake-fur... en ik heb vorige week een salsa-achtige jurk aangeschaft (OK is wel zwart, maar doet toch orthodox-Gotische wenkbrauwen verrijzen)...

Liefs, K
pinkslipper
ForumFan

Re: Punk

Hoi lieve Tante K.

Goh was dat leuk zeg. Die punkmode. En nu....je noemt zelfs al "stoere" meiden als Christina Aguilera & Girls Aloud.
Kassandra schreef:Niet verder vertellen, maar ik zat ook actief in de punkscene.
Ik hou me mond....Ik zwijg als een leguaan die een wandeling maakt in natuurpark Lelystad..... vraag maar Joanne. Ik heb niks losgelaten over een...........[zwijgplicht]...................

Kassandra schreef:PS: Ik vergat Evanescence! Ik vind de muziek op het randje (de ballad "My Immortal, nu een hitje, is wel erg mooi) ", maar de zangeres is ZOOOOOOO'n babe... bovendien lijken ze genoemd naar een herbal-oestrogeen, Evanesce.... hmmm.... interessant.
Evanescence is ook een topbandje. Heerlijke herrie. Het gaat saai klinken maar ook daar heb ik tig nummers op CD. En ja Tante K.....ook ik vind Amy Lee een mooie vrouw met een waanzinnge stem, hierbij geld wel de regel "mooi en kan ook nog zingen" Grappige feit. Evanescence was vroeger een gospelbandje.

Ik subcultuurtje....tja...min of meer ;) Bijvoorbeeld. Ik hield van hardrock, maar ook van ballet. Ik was vroeger al in tweeen gespleten ;)
Think Pink en xxx,
pinkslipper

capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

Ka, ik kan Rammstein niet zo waarderen, niet om hun muziek....is klasse maar die teksten vind ik niet altijd even geweldig.
Soms zelfs walgelijk, een van hun cds staat een nummer over incest.
Bah, misschien willen ze dit als aanklacht gebruiken maar mijn maag gaat protesteren...
Verder wat is gothic?? Is dit alleen kleding, de haren hoog getoupeerd of is het meer....is het een levenstijl, een ideologie?
Of ga ik nu veel te ver?
Ik vind het wel wat hebben, kun je als jongen lekker je uitleven met opmaken enzo....heerlijk expressief zijn.
Op dat punt ben ik nooit een grijze mus geweest, en zal dit ook nooit worden!!

hetelfje
x
Elena_di_Troia
ff weer wat posten

oei

Hey Anouk,

Gothic is met name een levensstijl, die de eerder genoemde "duistere romantiek" als centraal thema hanteert... met andere woorden, een passie voor de schoonheid van de melancholie, het verlangen naar vervlogen tijden, het fragiele van het aards bestaan... (Tante Ka wordt nu wel erg poetisch, maar dat is eigenlijk de essentie van de Gothiek)!

Als je het interessant vindt, raad ik je aan om eens op <www.gothic.pagina.nl> een paar links aan te klikken, waar veelal kort en bondig (en soms ook lang & langdradig) bwordt uitegwijd over het onderwerp.

Maar! Zoals een vriendje van mij vaak momeplt: "Gothic music is mainly about the clothing..." en daar heeft hij gelijk in. Waarschijnlijk wordt ik nu gestenigd met handtasjes en oogpotloden door het merendeel der Gothix, maar het valt niet te ontkennen dat vooral het visueel aspect van de levensstijl erg, erg, erg belangrijk is voor de aanhangers ervan.

En ja, het is een fantastische uitlaatklep voor hen, die zich graag uitbudnig tooien en verven. In het geval van TV/TS/TG-georienteerden is dit een extra zegen: soms zelfs een prima dekmantel. Hoe vaak ik Argeloze Voorbijgangers, bij confrontatie met mijn jurkdragende, volgesmeerde persoontje wel niet "begrijpend" heb horen mompelen: "Ah... Gothic!!!" En dat laat ik dan maar zo... misschien laf, maar wel handig. Heb niet altijd zin om op mijn voorhoofd te tatoeeeren wat er in mijn psyche omgaat...

Maar toch ga ik stralen, als iemand nog specifieker: "Ah... een Gotrhic-dame!!!" mompelt :D .

En Rammstein: out to shock, that's all. Maar ik kan begrijpen dat je daar niet op zit te wachten. Subtiel is inderdaad anders.

X, Kass

PS: Ben je dit jaar naar Triganda, de sprookjesbeurs in Rijswijk geweest? Dan heb je bovengetekende als elfje op het podium kunnen zien stampen...
Plaats reactie