Hoera, ik ben een meisje!!!
Moderator: Moderators
Hoera, ik ben een meisje!!!
Lieve lieve allemaal,
Vandaag ontving ik tot mijn grote vreugde van mijn advocaat de uitspraak van de rechtbank inzake de
registratie van mijn geslacht en voornamen bij de burgerlijke stand.
De rechtbank:
1.
"gelast de wijziging van de vermelding van het geslacht van Molenaar, Adriana in akte nummer 193 van
het jaar 1954, voorkomend in het register van geboorten van de gemeente Waddinxveen, van mannelijk
in vrouwelijk".
2.
"gelast de wijziging van de voornaam "Adriaan" van betrokkene in dier voege dat de voornamen zullen
luiden "Jolanda Adriana".
Ik voel me blij en dankbaar, dat een levenslang proces haar bekroning vindt in een dergelijk besluit
van de rechtbank.
Heel veel liefs,
Jolanda
Verwerken
Nu de mist is veranderd
in een helder blauwe lucht,
nu de wonden zijn gaan helen
werpt verdriet zijn laatste vrucht.
De pijn maakte plaats voor leegte;
die leegte bleef niet lang
want niet alles in het leven
is donker, kil en wrang.
Eenzaamheid werd weggevaagd
door een streling van geluk
en ik begin te vergeten:
wat nu heel is was toen stuk.
Nu luister ik pas zelf
naar alles wat ik zeg.
Nu luister ik naar mijn hart
want God leidt nu mijn weg.
Vandaag ontving ik tot mijn grote vreugde van mijn advocaat de uitspraak van de rechtbank inzake de
registratie van mijn geslacht en voornamen bij de burgerlijke stand.
De rechtbank:
1.
"gelast de wijziging van de vermelding van het geslacht van Molenaar, Adriana in akte nummer 193 van
het jaar 1954, voorkomend in het register van geboorten van de gemeente Waddinxveen, van mannelijk
in vrouwelijk".
2.
"gelast de wijziging van de voornaam "Adriaan" van betrokkene in dier voege dat de voornamen zullen
luiden "Jolanda Adriana".
Ik voel me blij en dankbaar, dat een levenslang proces haar bekroning vindt in een dergelijk besluit
van de rechtbank.
Heel veel liefs,
Jolanda
Verwerken
Nu de mist is veranderd
in een helder blauwe lucht,
nu de wonden zijn gaan helen
werpt verdriet zijn laatste vrucht.
De pijn maakte plaats voor leegte;
die leegte bleef niet lang
want niet alles in het leven
is donker, kil en wrang.
Eenzaamheid werd weggevaagd
door een streling van geluk
en ik begin te vergeten:
wat nu heel is was toen stuk.
Nu luister ik pas zelf
naar alles wat ik zeg.
Nu luister ik naar mijn hart
want God leidt nu mijn weg.
Je kunt het leven slechts vieren wanneer je het als een geschenk aanvaardt
-
- dagelijks aanwezig
Proficiat Jolanda. Ook van mij. Alhoewel ik tv ben en geen ts, besef ik maar al te goed wat de allerkleinste details in het leven van een tv-tg-ts kunnen doen. M'n dag kan goed zijn alleen maar als ze me een paar keer aanspreken met 'mevrouw' of 'caroline'. Gek hé? Dus ik kan me best voorstellen dat eens als je gekozen hebt om als vrouw door het leven te gaan dat je er dan ook helemaal voor wilt gaan. En dat betekent ook een wijziging van dat onnozel documentje waar je mannennaam opstaat. Je mag trots zijn op het resultaat en ik hoop voor u dat nu de weg openstaat om het laatste mannelijke uit je lijf te bannen.