tranny vote

Algemeen

Moderator: Moderators

Gesloten
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

adriana schreef:kom even terug op een stukje uit een vorige posting van mij hier

quote:
Ik zal jou altijd aanspreken met Lisa omdat je jezelf zo presenteerd, als je morgen een foto plaats van jezelf als ......(man) dan noem ik je geen Lisa meer, ondanks dat het toch een en dezelfde persoon is die ook aan travestie doet en die ik ook repecteer als zodanig
unquote.

hierover had ik wel een mening van je verwacht omdat dit nu juist de kern is denk ik hier van de hele discussie, gaat natuurlijk niet om Lisa want daar kunnen we ook andere namen voor invullen.

Het gaat er toch altijd om hoe je jezelf ervaart en presenteerd en hoe de ander je ziet, ik kan moeilijk over de Lijnbaan gaan lopen in Rotterdam en tegen iedereen zeggen ik ben een vrouw terwijl ik er als man bijloop, ook al zou ik gelijk hebben.

Niet jij (in het algemeen) bepaald hoe iemand je aanspreekt, het is altijd de ander en een beetje flauw - naar de rijdende rechter - U zult hiermee moeten doen. :wink:
Travestie.org is niet de Lijnbaan, het is een virtuele gemeenschap. Het voordeel van een virtuele wereld, is dat het flexibeler is dan het echte wereld. Zo kan Klazien doen alsof ze uit Sneek komt, terwijl ze misschien nooit in haar leven in Sneek is geweest. Zo kan ik mij als Lisa presenteren, terwijl er een heel andere naam op mijn rijbewijs staat. Als de regels van de Lijnbaan hier gelden, dan zijn er een heleboel mensen die ineens een andere naam moeten zoeken.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Het zou niet verkeerd zijn als het leven hier je een beetje voorbereid op het leven op de Lijnbaan.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
transcommunity-girl2
ForumFan

Bericht door transcommunity-girl2 »

Hi Violet,

Bedankt voor het aanbod :wink: :D :D :D

Liefs,
Kendra-Lee
I am proud to be transcommunity girl
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Kendra-Lee schreef:Welnu Lisa laat je macht gelden en BAN mij maar van dit forum en geniet ervan!!!!!!!!!
Lisa met een S schreef:Toespelingen, zoals die van Kendra hierboven en van Esther, zijn in mijn ogen misplaatst, want beide dames, dacht ik, kennen mij vrij goed, weten hoe ik in elkaar steek, en dus behoren ook te weten, dat ik weet mijn eigen gevoelens goed te scheiden van mijn functie als moderator van Travestie.org.
Lisa :(
If all else fails, buy new shoes
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

Over het waarschuwen hoe je gaat presenteren aan de buitenwereld.

Mijn ervaring is dat de maatschappij met voeten de weerlozen treed.
In de tijd dat ik als mezelf leef ben ik regelmatig op zijn zwakst gezegd onfatsoenlijk aan gegluurd.
Ze bleven zelfs midden op een straat staan, keken mij ongeneerd aan met of zonder een besmuikt lachje.
Ze mogen oud of jong zijn, netjes of aso, het maakt niets uit, vele doen er aan mee.
Het is als prijsschieten, ze zijn op getogen dat ze je hebben betrapt.
Het is een kerel!!
Het heeft me woedend gemaakt want ze treden op mijn gevoel, en ze denken alleen hun eigen trofee.
Trofee van het ontdekken.
Ik vond het zo typerend, in mijn gothictijd keken ze me met een snelle blik aan, en struikelen soms over hun benen om aan de overkant van de weg te komen.
Degene die me als trans belachelijk maken, die vluchten toen omdat ze iemand tegen kwamen die hun angst in boezemden.
De maatschappij is een jungle waar de sterken overheersen, en de zwakkeren de nog zwakkeren.
Daarom is het goed om te waarschuwen!!

anouk
x
transcommunity-girl2
ForumFan

Bericht door transcommunity-girl2 »

Dat kan je ook Lisa :wink:

Kendra-Lee
I am proud to be transcommunity girl
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Kendra>

Joost /Josette,
Esther is en blijft meer vrouw dan jij ooit zal zijn of worden
Kendra-Lee

ik begrijp hier weer niets van

ten eerste is het josette's wens helemaal niet om zich als vrouw in het leven te begeven, dat ontkracht sowieso je schrijven
ten 2e, wat heeft deze haatdragendheid nu voor zin??

ten 3e, eeuwig terugkerend gezeik,de een vind zich meer vrouw dan de ander, beschouwd de ander dan weer als minder

kom op zeg, je bent trans, en je blijft trans ,en geen vrouw, maar in eerste plaats ben je mens, en dat maakt je ook geen haar beter of slechter dan wie dan ook

shalomm

Joy
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Oe, dus..., hou maar op, straks word ik nog nieuwsgierig naar het origineel ook.

----xou maar oppassen:P

tralalal
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Joy schreef: ----xou maar oppassen:P

tralalal
Oja?
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

jah

waarom dan?

nou, da mag je zelf uitvogelen:)
klazien-sark
dagelijks aanwezig

Bericht door klazien-sark »

Lisa met een S schreef:Travestie.org is niet de Lijnbaan, het is een virtuele gemeenschap. Het voordeel van een virtuele wereld, is dat het flexibeler is dan het echte wereld. Zo kan Klazien doen alsof ze uit Sneek komt, terwijl ze misschien nooit in haar leven in Sneek is geweest. Zo kan ik mij als Lisa presenteren, terwijl er een heel andere naam op mijn rijbewijs staat. Als de regels van de Lijnbaan hier gelden, dan zijn er een heleboel mensen die ineens een andere naam moeten zoeken.
Lisa
Dat is een mooie term virtuele gemeenschap, ik heb het op google opgezocht en er komt waarempel nog een verhaal over travestie.org ook op het beeldscherm.
Dank je voor de eervolle vermelding van mijn gebruikersnaam, maar ik denk dat de vergelijking niet zo geslaagd is, omdat ik duidelijk heb aangegeven dat die Klazien geen pendant in de werkelijkheid heeft, noch in Sneek noch elders. Het is gewoon een verpakking van de boodschap. Op den duur zou het natuurlijk wel leuk zijn als mensen bij het lezen van die naam een bepaalde associatie zouden krijgen, hopenlijk een positieve.
Ik denk dat jij niet zo leuk zou vinden als van 'Lisa' precies hetzelfde zou worden gezegd. (Enkel een verpakking van een verhaal bedoel ik.)
Laatst gewijzigd door klazien-sark op ma jun 14, 2004 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
I say to you: Live your life in a loving but courageous way, combining the feminine and the masculine virtues.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

~*anouk*~ schreef:Mijn ervaring is dat de maatschappij met voeten de weerlozen treed.
In de tijd dat ik als mezelf leef ben ik regelmatig op zijn zwakst gezegd onfatsoenlijk aan gegluurd.
Ze bleven zelfs midden op een straat staan, keken mij ongeneerd aan met of zonder een besmuikt lachje.
Ze mogen oud of jong zijn, netjes of aso, het maakt niets uit, vele doen er aan mee.
Het is als prijsschieten, ze zijn op getogen dat ze je hebben betrapt.
Het is een kerel!!
Anouk,

Ik werk als automatiseerder op een afdeling met voornamelijk mannen. Iedere vrouw die op de gang of buiten langsloopt wordt nagegluurd en meestal volgen er ook onaangepaste opmerkingen. Bij zwangere vrouwen volgt altijd de standaardgrap "een bij, die is geprikt, een bij!".

De eerste keer is zoiets leuk, de tweede keer wordt het flauw. de derde (en volgende keren, we zitten nu op 10) vind ik het kinderlijk en onvolwassen gedrag. Door mijn (mannelijke) soortgenoten. Ik vind het flauw. Net als de reacties die jij van anderen kreeg/krijgt. Er zijn (helaas) mensen die dit soort humor leuk vinden. Ook/zelfs als ze een ander ermee beschadigen. Helaas...

Groetjes,

Annegreet
klazien-sark
dagelijks aanwezig

Josette schreef: 1) Ik wens aangesproken te worden als Josette. Jij hebt ook als avatar een behoorlijk mannelijke foto gehad en nu helemaal niets dus dat argument dat ik als man erop sta schakel ik uit. Trouwens, er zijn diverse biologische vrouwen die zeer mannelijk zijn, let maar op buiten op straat.

5) Op de rest van je beledigingen ga ik niet in. Het is het geouwehoer niet waard. Je moet zelf weten hoe je me aanspreekt maar bij een ander loop je tegen de verkeerde aan. Nogmaals de regel
forumwatch schreef:Bij onderling respect, verstaan wij o.a., dat iemand die zich hier met een vrouwennaam presenteert, als vrouw wordt behandeld en aangesproken.
geldt zonder uitzonderingen.
6) Over het woord 'respect' wil ik het niet eens meer hebben. Zo vaak misbruikt.
Het woord respect is mij heel dierbaar. En het kan wat mij betreft niet vaak genoeg gebruikt worden.
Ik ben de eerste in dit topic geweest die heeft beweerd dat je respect moet verdienen, en dat vind ik nog steeds. Dus je kunt het niet afdwingen met verwijzing naar regels, hoe mooi regels en voorschriften ook vaak zijn.
Voor mij persoonlijk, en dat herhaal ik ook nog maar eens, heeft dat respect dus niks te maken met hoe iemand uitziet, of met welke attributen iemand zijn gender-eigenheid denkt te moeten uitdrukken.
Bij Virgin van Humanitas lopen ook af en toe bebaarde types rond in bloemetjesjurk die eisen dat ze als vrouw worden aangesproken. Als dat gezellige types zijn die respect verdienen om hoe ze in het leven staan, dan vind ik daar niks mis mee.
Maar Joost/Josette zou ík in ieder geval nog een poos op de reservebank zetten, niet om de foto of laarzen, maar om de manier waarop hij zich soms over anderen uitlaat, respectloos dus. En hard. Zonder enig invoelingsvermogen, zeker tegenover andersdenkenden en andersvoelenden.
I say to you: Live your life in a loving but courageous way, combining the feminine and the masculine virtues.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Op den duur zou het natuurlijk wel leuk zijn als mensen bij het lezen van die naam een bepaalde associatie zouden krijgen, hopenlijk een positieve

---mijn associatie komt nie verder dan een oud grijs met knotinhaar vrouwtje dat met een mandje door de tuin hobbeld op zoek naar geneeskrachtige kruiden

die ene uit zalk zal er welicht een aandeel in hebben:)

Joy
klazien-sark
dagelijks aanwezig

Dat is ook het leuke van die toevoeging -sark. Je merkt meteen welke mensen voor de eenvoudige weg kiezen om tot een oordeel te komen.
Gesloten