Travestie.org is niet de Lijnbaan, het is een virtuele gemeenschap. Het voordeel van een virtuele wereld, is dat het flexibeler is dan het echte wereld. Zo kan Klazien doen alsof ze uit Sneek komt, terwijl ze misschien nooit in haar leven in Sneek is geweest. Zo kan ik mij als Lisa presenteren, terwijl er een heel andere naam op mijn rijbewijs staat. Als de regels van de Lijnbaan hier gelden, dan zijn er een heleboel mensen die ineens een andere naam moeten zoeken.adriana schreef:kom even terug op een stukje uit een vorige posting van mij hier
quote:
Ik zal jou altijd aanspreken met Lisa omdat je jezelf zo presenteerd, als je morgen een foto plaats van jezelf als ......(man) dan noem ik je geen Lisa meer, ondanks dat het toch een en dezelfde persoon is die ook aan travestie doet en die ik ook repecteer als zodanig
unquote.
hierover had ik wel een mening van je verwacht omdat dit nu juist de kern is denk ik hier van de hele discussie, gaat natuurlijk niet om Lisa want daar kunnen we ook andere namen voor invullen.
Het gaat er toch altijd om hoe je jezelf ervaart en presenteerd en hoe de ander je ziet, ik kan moeilijk over de Lijnbaan gaan lopen in Rotterdam en tegen iedereen zeggen ik ben een vrouw terwijl ik er als man bijloop, ook al zou ik gelijk hebben.
Niet jij (in het algemeen) bepaald hoe iemand je aanspreekt, het is altijd de ander en een beetje flauw - naar de rijdende rechter - U zult hiermee moeten doen.
Lisa