tranny vote

Algemeen

Moderator: Moderators

Gesloten
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

<Bij zwangere vrouwen volgt altijd de standaardgrap "een bij, die is geprikt, een bij!". De eerste keer is zoiets leuk

---------vinnum zelfs de eerste keer nergens op slaan

<Maar Joost/Josette zou ík in ieder geval nog een poos op de reservebank zetten, niet om de foto of laarzen, maar om de manier waarop hij zich soms over anderen uitlaat, respectloos dus. En hard. Zonder enig invoelingsvermogen, zeker tegenover andersdenkenden en andersvoelenden>

-----bij Josette houdt ik toch altijd in mijn achterhoofd dat hij licht autistisch is, en 1 van de kenmerken van autisme is toch, een gebrek(klinkt te negatief) aan inlevingsvermogen,dat is geen excuus, wel zie ik daardoor bij josette net ff wat meer door de vingers

Joy
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Dat is ook het leuke van die toevoeging -sark. Je merkt meteen welke mensen voor de eenvoudige weg kiezen om tot een oordeel te komen.

mijn associatie heeft iig niets van doen met een oordeel, het is simpelweg het beeld wat ik bij de naam krijg

tralalala

Joy
klazien-sark
dagelijks aanwezig

Bericht door klazien-sark »

Los van het feit dat ik iemands gesteldheid nooit iets vind om in een publieke discussie ter sprake te brengen. (Stel dat ik mank zou lopen, en iemand zou zeggen, ja, je zegt dat wel over Klazien, maar ik weet toevallig dat die mank loopt.)
Dit is een publiek discussieforum en woorden zijn hard, want ze beklijven. Ze blijven keihard staan op het net, en iedereen kan ze nalezen, zelf jaren later. Om die reden vind ik dat je woorden op hun eigen merites moet beoordelen, los van de gesteldheid van degene die ze uitspreekt. Want de een kent die wel, de ander kent die niet.
En dan vind ik ook nog dat autisme of wat dan ook geen excuus vormt voor respectloos zijn. Een internetforum biedt immers de mogelijkheid om woorden die je uitspreekt ook gewoon weer weg te halen, dat doe ik regelmatig. Als je ze laat staan, in de harde vorm zoals ze zijn verwoord, dan neem je ook de verantwoordelijkheid ervoor. Want we zijn wel volwassen mensen hier. (Hoop ik.)
I say to you: Live your life in a loving but courageous way, combining the feminine and the masculine virtues.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Goh, ben ik ergens eens met Joy, het wereld kan niet gekker.

FF kijken, Klazien.

1. Het vergelijking Klazien / Lisa. Het punt is, lieve Klazien, dat je wel hier een rol mag spelen, die je niet in werkelijkheid vervult. Misschien heb je nooit in je leven een rok of andere dameskleding aangetrokken, evenmin als je misschien nooit in Sneek bent geweest. Maar dit virtuele gemeenschap schept je de gelegenheid daarvoor. Je speelt je rol met volle overgave. Dat Klazien verder weg ligt van wie je denkt dat je echt bent, dan Lisa van mij is, of -- nog een stuk werkelijker -- het virtuele Joanne en het echte -- doet er niet toe. Iedereen is hier vrij om de rol aan te meten die ze hier zou willen vervullen. Niemand verplicht je om hier echt jezelf te zijn. Je mag zijn wie je wilt.

2. Respect. Nee, ook hier zijn wij niet met elkaar eens. Iedereen heeft recht op respect. Iedereen komt hier binnen met het voordeel van de twijfel. Dat iemand dat recht kan verspelen, en dan genoodzakt zijn om het opnieuw te verdienen, is mogelijk. Of Joost dat heeft gedaan, kunnen wij betwisten. Maar, als je iemand niet respecteert, geeft het je alsnog niet het recht, om zijn of haar rechten niet te respecteren. Als dat het geval was, dan zou ik mij vrij voelen (als prive persoon, niet als moderator), om jou continu te schoffieren. En een van de rechten, hier bij Travestie.org, is om behandeld te worden zoals je wenst te worden behandeld. Ik denk ook, dat als een van de bebaarde bloemetjesjurkdragers bij Humanitas, een ontzetten ezel was, dat het je het recht niet geeft om haar te schoffieren door haar "hem" te noemen.

3. Mankementen. Of jij wel of nietmank loopt, is niet relevant voor wat je hier in het forum post. Als jij dyslectisch was, zou het wel flauw zijn, als wij allemaal bleven zeuren over jouw spelling. Het aandoening van Joost is wel degelijk relevant voor het inhoud van zijn postings. Het argument die je gebruikt hier, dat de woorden blijven staan, en buitenstaanders die het lezen niet weten van wie het is -- is een valide punt, en daar kom ik straks op terug. Maar degene die het wel weten, en die doen alsof het niet bestaat, verteken dat beeld nog meer.

4. Herschrijvingen in het forum. Nogmaals hier een prive standpunt. Het is goed dat de mogelijkheid bestaat -- je kunt het gebruiken om taalfouten of feitelijke missprekingen te corrigeren. Als je 10 minuten daarna denkt, dat had ik anders moeten doen, kan je het alsnog aanpassen. Maar, om te gebruiken om de geschiedenis te herschrijven -- nee, vind ik niet juist. Stel dat ik je uit zou schelden voor de grootste kreng die er ooit heeft bestaan, waarop jij en het halve forum over mij heen zou vallen. Dan ga ik terug en pas ik mijn tekst aan, zodat het lijkt alsof ik alleen maar lief en aardig deed, en dat jij mij geheel ongeprovoceerd onterecht aanviel. Nee, dan is het beter, om het oorspronkelijke tekst te laten staan, en even verder op je daarvoor te verontschuldigen. Zoals ik had gedaan, en zoals Joost had gedaan. Want anders, zien buitenstaanders het ook niet geheel zoals het hoort.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Kendra-Lee schreef:Joost /Josette,
Josette is de naam, Kendra
Kendra-Lee schreef:Esther is en blijft meer vrouw dan jij ooit zal zijn of worden :evil: :evil:
Op zulke kinderachtigheden reageer ik niet meer mevr Sanchez (zo sta je ook in de krant dus kom niet met privacyargumenten). Zie posting hieronder
Violet Skye schreef:Dat maakt het nog steeds geen gender problematiek. Daarvan is pas sprake als je lichamelijke aanpassingen in de richting van het andere geslacht wenst.
Vergeet 't maar Violet. :evil: Er is wel degelijk sprake van genderproblematiek als een man T*-gevoelens heeft en die niet kan uiten, of daar van echtgenote, familie, enz. géén ruimte krijgt. Ook al wenst zo'n iemand geen lichamelijke aanpassingen. Dit kan psychische schade opleveren ook al zie je het niet.

Groet, maar niet van harte, Josette
Laatst gewijzigd door Josette op di jun 15, 2004 1:26, 1 keer totaal gewijzigd.
liefs, Josette
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Violet, Klazien, Kendra en Esther: HALT met dat haatdragen

Ik laat me niet op de reserve bank zetten, ik zeg wat ik denk.

En ik weet vrijwel zeker dat deze draad alleen nog maar als haat-draad tegen mij dient. Dus forumwatch, kan er een slot op?

Dit gezeik put me uit. Dit is mijn laatste reactie in deze draad, pb's of e-mails van de bovengenoemde vrouwen worden niet meer beantwoord. Dit heeft niets met discussieren te maken maar met me kapot maken.

Groet, maar niet van harte, Josette
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Nogmaals, Lisa..
Maak je in hemelsnaam niet zo druk! Ze zitten je gewoon te sarren en je gaat er nog op in ook. En niet 1 keer maar in vele keren in een thread en in meerdere threads ! En als het nou ergens over ging wat met de topic te maken had...

Je streeft je doel voorbij in je avontuur om hen tot andere gedachtes te brengen. Gaat je niet lukken. Allemaal onnodig verspilde energie van je. Bovendien bedien je zo slechts a happy few en doe je geen recht aan de overigen die wat willen bijdragen in een topic. Die kijken namelijk wel lekker uit nu.

Laat die recalcitrante oma's even lekker in hun eigen sop gaar koken, joh...
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

vrouwmetknotinhaarhobbelenddoordetuinopzoeknaarkruiden , schreef>

Dit is een publiek discussieforum en woorden zijn hard, want ze beklijven. Ze blijven keihard staan op het net, en iedereen kan ze nalezen, zelf jaren later.

--------ueh, mag hopen dat die woorden jaren later niet nog steeds hard aankomen,ik vind het er iig niet zoveel toe doen

knip>
En dan vind ik ook nog dat autisme of wat dan ook geen excuus vormt voor respectloos zijn.

-zei ik ook niet,wel dat ik bereid ben meer begrip op te brengen voor iemand vanwege bijv autisme

rouwmetknotinhaarhobbelenddoordetuinopzoeknaarkruiden , schreef ook>

een internetforum biedt immers de mogelijkheid om woorden die je uitspreekt ook gewoon weer weg te halen, dat doe ik regelmatig. Als je ze laat staan, in de harde vorm zoals ze zijn verwoord, dan neem je ook de verantwoordelijkheid ervoor. Want we zijn wel volwassen mensen hier. (Hoop ik.)

-------ik heb ook wel eens overwogen om eea te verwijderen, niet gedaan
oomdat dan degehele thread voor geen meter meer te volgen zou zijn, tevens stond ik op dat moment achter mijn uitspraken anders had ik ze er niet neer gegooid, waarom zou ik die weghalen

shalomm

Joy, balkon met kruiden, nee niet die kruiden:)
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Nathalie schreef:Nogmaals, Lisa..
Maak je in hemelsnaam niet zo druk! Ze zitten je gewoon te sarren en je gaat er nog op in ook. En niet 1 keer maar in vele keren in een thread en in meerdere threads ! En als het nou ergens over ging wat met de topic te maken had...

Je streeft je doel voorbij in je avontuur om hen tot andere gedachtes te brengen. Gaat je niet lukken. Allemaal onnodig verspilde energie van je. Bovendien bedien je zo slechts a happy few en doe je geen recht aan de overigen die wat willen bijdragen in een topic. Die kijken namelijk wel lekker uit nu.

Precies Nathalie, op deze manier worden er mensen geschaad in hun diepste wezen het dient tot niets! Praten over respect is heel wat anders dan het hebben. Elsa
klazien-sark
dagelijks aanwezig

Bericht door klazien-sark »

Joy schreef: -------ik heb ook wel eens overwogen om eea te verwijderen, niet gedaan
oomdat dan degehele thread voor geen meter meer te volgen zou zijn, tevens stond ik op dat moment achter mijn uitspraken anders had ik ze er niet neer gegooid, waarom zou ik die weghalen

shalomm
Ik sta ook achter mijn uitspraken (nadat ik ze soms wat bijvijl achteraf, als ik ze hier zie staan), maar als ik zie hoe ze overkomen, dan schrik ik soms toch wel.
Ik lijk (ex)staatssecretaris Nijs wel: 'Ik sta achter de tekst van het interview, maar niet achter het beeld dat door het interview wordt opgeroepen". Gek genoeg ging een overgrote meerderheid van de Tweede Kamer accoord met deze uitleg :P :P :P
I say to you: Live your life in a loving but courageous way, combining the feminine and the masculine virtues.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

klazien-sark schreef:Ik sta ook achter mijn uitspraken (nadat ik ze soms wat bijvijl achteraf, als ik ze hier zie staan), maar als ik zie hoe ze overkomen, dan schrik ik soms toch wel.
De Sovjet Unie was er heel bekwam in de geschiedenis herschrijven, tot en met foto's bijwerken. George Orwell beschreef dit concept ook uitvoerig in "1984".
Nogmaals ben ik in deze tot mijn grote verbazing met Joy eens. :wink:

Lisa
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Nathalie schreef:Laat die recalcitrante oma's even lekker in hun eigen sop gaar koken, joh...
Nathalie,

Bedankt voor je zorg, maar....
I have a dream that one day this nation will rise up and live out the true meaning of its creed: "We hold these truths to be self-evident: that all men are created equal." I have a dream that one day on the red hills of Georgia the sons of former slaves and the sons of former slaveowners will be able to sit down together at a table of brotherhood. I have a dream that one day even the state of Mississippi, a desert state, sweltering with the heat of injustice and oppression, will be transformed into an oasis of freedom and justice. I have a dream that my four children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today.

I have a dream that one day the state of Alabama, whose governor's lips are presently dripping with the words of interposition and nullification, will be transformed into a situation where little black boys and black girls will be able to join hands with little white boys and white girls and walk together as sisters and brothers. I have a dream today. I have a dream that one day every valley shall be exalted, every hill and mountain shall be made low, the rough places will be made plain, and the crooked places will be made straight, and the glory of the Lord shall be revealed, and all flesh shall see it together. This is our hope. This is the faith with which I return to the South. With this faith we will be able to hew out of the mountain of despair a stone of hope. With this faith we will be able to transform the jangling discords of our nation into a beautiful symphony of brotherhood. With this faith we will be able to work together, to pray together, to struggle together, to go to jail together, to stand up for freedom together, knowing that we will be free one day.

This will be the day when all of God's children will be able to sing with a new meaning, "My country, 'tis of thee, sweet land of liberty, of thee I sing. Land where my fathers died, land of the pilgrim's pride, from every mountainside, let freedom ring." And if America is to be a great nation, this must become true. So let freedom ring from the prodigious hilltops of New Hampshire. Let freedom ring from the mighty mountains of New York. Let freedom ring from the heightening Alleghenies of Pennsylvania! Let freedom ring from the snowcapped Rockies of Colorado! Let freedom ring from the curvaceous peaks of California! But not only that; let freedom ring from Stone Mountain of Georgia! Let freedom ring from Lookout Mountain of Tennessee! Let freedom ring from every hill and every molehill of Mississippi. From every mountainside, let freedom ring.

When we let freedom ring, when we let it ring from every village and every hamlet, from every state and every city, we will be able to speed up that day when all of God's children, black men and white men, Jews and Gentiles, Protestants and Catholics, will be able to join hands and sing in the words of the old Negro spiritual, "Free at last! free at last! thank God Almighty, we are free at last!"
... en ook alle transen en trav's. ;-)

Liefs,
Lisa :-D
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Joy schreef:<Maar Joost/Josette zou ík in ieder geval nog een poos op de reservebank zetten, niet om de foto of laarzen, maar om de manier waarop hij zich soms over anderen uitlaat, respectloos dus. En hard. Zonder enig invoelingsvermogen, zeker tegenover andersdenkenden en andersvoelenden>

-----bij Josette houdt ik toch altijd in mijn achterhoofd dat hij licht autistisch is, en 1 van de kenmerken van autisme is toch, een gebrek(klinkt te negatief) aan inlevingsvermogen,dat is geen excuus, wel zie ik daardoor bij josette net ff wat meer door de vingers

Joy
Amen
transcommunity-girl2
ForumFan

Bericht door transcommunity-girl2 »

Welnu Joost/Josette,

Nu plotseling gaan roepen dat er sprake is van haatdragen en dat er een halt aan toegeroepen moet worden????
Er is GEEN sprake van haat van mijn kant!!! wel een enorme aversie tegen door jou gemaakte op en aanmerkingen /uitspraken meestal politiek getint, in het verre en recente verleden van jou die uiterst rechts georienteerd zijn.
Deze opmerkingen hebben niets met het liberale gedachtengoed van de VVD te maken gelukkig en zijn derhalve geheel voor je eigen verantwoording.

Daarnaast ga nu niet om forumwatch roepen omdat je uiteindelijk de wrange vruchten plukt van je eigen op en aanmerkingen in dit forum en de door jou zelf opgeroepen reacties deze gelijk in het vakje HAAT gaat plaatsen , dit vind ik ronduit laf. Ga eerst eens bij jezelf te rade hoe je overkomt.

Mw. Sanchez
I am proud to be transcommunity girl
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Nathalie schreef:Nogmaals, Lisa..

Ben ik het ook nog eens eens met Nathalietje. Lisa doe je ding gewoon en trek je van de mensen niets aan. Hoge bomen vangen veel wind remember.
Gesloten