van toeval en websites

Wil je wat kwijt over travestie.org? Doe het dan hier.

Moderator: Moderators

Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

De lijst van geregistrerde gebruikers van dit forum weer eens bekeken.

Is het nu toeval dat vanaf nr. 17 tot en met het laatste lid van van vandaag (41) niemand meer een eigen website heeft ? Of deze in ieder geval niet adverteert ?
Zou daar een filosofie achter zitten ?
Liefs,
Nathalie
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gast

Bericht door Gast »

ff zoeken hoor momentje....slingers ,heb ik ...ballonen ook...feesttoetertjes..ja en nu nog een eigen site...lijkt me leuk....maar eerst ff op vakantie hoor...en dan met de digicam aan de gang ...wie weet word het wel een party site....en kan je door de slingers de ballonen niet meer zien.smile,en dat willen we niet he.
XXXamber
Marcha
dagelijks aanwezig

Bericht door Marcha »

Op 2001-06-25 01:20, schreef Marcha:
Op 2001-06-24 13:41, schreef Nathalie:
De lijst van geregistrerde gebruikers van dit forum weer eens bekeken.

Is het nu toeval dat vanaf nr. 17 tot en met het laatste lid van van vandaag (41) niemand meer een eigen website heeft ? Of deze in ieder geval niet adverteert ?
Zou daar een filosofie achter zitten ?
Liefs,
Nathalie

[Hoi Nath., ik wil wel graag een website en de rest maar ben er nog niet helemaal achter hoe dat werkt (ben een echte digibeet you know..) Ik probeer wel wat maar ja.. ben nog steeds een beetje blond he.. En wat adverteren betreft.. laat het me weten hoe en ik zal zeker een advertentie plaatsen!!

Liefs Marcha
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Van jou wist ik het al .. maar *correct me if I'm wrong here* jij had toch van de week al een mooie website online gezet ?

Nou zet die dan in je profiel, mutsje van me !
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
ilona
ForumFan

Bericht door ilona »

Hoi Nathalie en de anderen op dit forum...

Of het toeval is weet ik niet... Maar ik kan je wel de beweegredenen geven waarom ik geen website heb... in de eerste plaats weet ik uit ervaring met de website die ik voor m'n vereniging onderhoud, dat het best nog veel werk is.

In de tweede plaats (eigenlijk de eerste... :wink: )... ik heb al een partner ... ben redelijk gelukkig in het leven (hoewel de twijfels blijven ...), ben - zij het in beperkte (en voor mij relevante) kring al lang uit de kast, loop er binnen en buiten bij zoals ik dat wil (toegegeven.... nog niet naar het werk) en ik zie er eenvoudig de meerwaarde niet van in om via het www nog verdere bekendheid aan mezelf te geven... Wees eerlijk... de meeste sites hebben een "mijn verhaal topic" en geloof me... mijn verhaal verschilt echt niet zoveel van dat van anderen...

Dan is er de fotogalerij... leuk om eens doorheen te lopen zodat je enig beeld krijgt van de persoon die er achter de site schuilt... dat is leuk, maar hoe vaak "ontaard" het niet in gedetailleerde vergezichten op in nylons gestoken en door mini-jurken omhulde benen??? Het windt mij maar matig op... die computerplaatjes, maar wat ik belangrijker vindt... ik heb helemaal geen zin om als "afruk-pin-up" te fungeren voor mensen die ik niet ken.

Dan hebben we meestal een agenda van activiteiten.... bijgehouden tot juni 1999 ... :wink:

En niet te vergeten... een gastenboek.... waarin mede T's feliciteren met de geleverde fantastische prestatie. Kritiek??? Nee hoor... she's my sister...

Veruit het interessants zijn meestal de links.... en zo kom je dans soms toch ook wat interessants tegen...

Wat ik bedoel is dit...
als iemand er om wat voor reden behoefte aan heeft zich - als eerste stap?? - als T naar buiten te profileren.... alle respect en waardering...
als middel om je gesprekspartners op de chat een "bek" te geven, prima, maar daartoe is geen eigen site nodig
als iemand de behoefte heeft info te bieden over het T-zijn... alle waardering, maar jat dan niet klakkeloos van anderen, documenteer je verhaal en bedenk ff wat je voor nieuws naar voren hebt te brengen...

Bedenk wel... dat zijn MIJN criteria en vanuit die optiek heb ik geen behoefte aan een eigen site. Ik zou niet graag anderen het recht ontzeggen op grond van andere criteria tot een andere afweging te komen...

Maar als bijdrage aan de discussie hoop ik een kritische noot te hebben ingebracht ... :wink:

Liefs,

Ilona
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Oef die was pittig Ilona

Al begrijp ik wel wat je bedoelt.
Je kan het echter zo leuk maken als je zelf wil. En dus ook zo erotisch maken als je dat wil.
Maar als het je niet aanspreekt moet je het niet doen.
Ik zou het wel willen maar ik heb nog niet al het materiaal bij elkaar wat ik er op wil zetten.
Daarnaast heb ik eerst een verplichting naar travestie.org toe om daar mijn levens verhaal + toebehoren te brengen.
Daarna vereeuwig ik mij zelf op het WWW.
Het kan, lieve Ilona, uitlopen op een nieuwe hobby.
Maar ook daarin kan je je hart volgen en is dus niks verplicht.
Jammer dat je er zo tegenover staat het is echt heel leuk.

Kusjes Joanne
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Ilona, kritisch als altijd.

Lieffie, als JIJ daar geen heil in ziet.. vooral niet doen !
Die passage over die zogenaamde 'afruk-pinups' deel ik niet met je. Waanzin. Ligt namelijk helemaal aan de 'afruk-coëfficient' van je website & foto's. Dat je je hiermee toestaat ongenuanceerd te generaliseren verbaast me. En daarbij: als mensen op basis van mijn foto's de opwelling voelen om zichzelf te 'ontlasten', wie ben ik dan om ze dat onmogelijk te maken ? Zolang ze mij daarbij maar niet bevuilen :smile: Ik hou ze toch niet tegen.

Echter, ik kan me heel goed voorstellen dat er voldoende mensen zijn die wel graag een net 'uithangbord' naar de buitenwereld zouden willen maken maar niet weten HOE.

Voor mij is een website namelijk een middel om je 'enigszins' te profileren. Laten weten dat je er bent en wie je bent. Heel vaak maak ik een keuze voor een (chat)vriendin naar aanleiding van haar website. Hierin lees je namelijk al heel snel hoe zo iemand in het leven staat. Voor mij erg belangrijk. Je mag ervan uitgaan dat mensen goed hebben nagedacht over wat ze op zo'n website schrijven. En ik vind het heerlijk om te lezen hoe zij dingen beleven of hoe zij dingen aanpakken.

Vandaar mijn eerdere pleidooi, capice ?

"Always smile !
It makes people wonder what you're up to"

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nathalie op 2001-06-25 14:36 ]</font>
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Nathalie,

Niet weten HOE, geldt in ieder geval voor mij. Daarom ben ik ook na mijn eerste schuchtere poging maar niet verder gegaan.
Maar ik zou heel graag een betere,NETTE, minder primitieve, homepage willen hebben.
Maar ja, eigenwijs he, toch zelf willen doen,
grote meid willen zijn. Maar serieus, kan jij mij toevallig wat goede, niet te ingewikkelde literatuur in deze aanbevelen?
Ik hou me aanbevolen voor suggesties.

Leergierige Esther.
Femke

Bericht door Femke »

Nou Natalie, daar zit ik dus vast wel bij hoor.
Ik heb trouwens, me wel opgegeven voor een website / e-mail combinatie, maar dat heb ik net dit afgelopen weekend gedaan. Ik weet echt nog niet wat ik met de website ga doen hoor schat. Ik heb nog geen foto's, maar zou er wel wat 'nette' foto's willen plaatsen, denk ik. Verder wat tekst, denk ik. Niet zo van: En het begon toen ik twaalf was etc., maar meer dingetjes van vandaag. Maar wat he That is the question!
Ik zie wel. Misschien ligt de werbsite ongebruikt voor een zekere tijd, maar ... aan de andere kant is het zo dat het enorme plezier dat ik aan trav.org beleef, en de goede raadgevingen en adviezen van jullie allemaal, mij er toch toe aanzetten de Fl.25,= te investeren in jullie activiteiten.
Vandaar dus de aanvraag!
En de inhoud .... Femke verzint wel iets hoor (in de toekomst)

Liefs van Femke
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Tja, tis dat ik nu druk bezig ben met twee websites (een voor een waterskischool en een voor een beach-evenementen bedrijf). Beiden moeten natuurlijk weer gisteren af. *Tsk, tsk*

Maar ik beloof je, dat ik je als ik de tijd daarvoor vrij kan maken je een handje zal helpen. Al vraag ik daarvoor wel jou volledige inzet. Ik ga niet je totale website maken maar wil je wel helpen met de HTML basis e.d.

Overigens raad ik een ieder aan het *gratis* programma <b>First page</b> te gebruiken. Een hele mooie en niet te moeilijke html editor. Komt met een aantal bruikbare voorbeelden die je kunt aanpassen naar je eigen inzicht.
http://www.evrsoft.com/1stpage/

Uploaden doe je het best met WS-FTP
overigens vind je hier een grote collectie html gerelateerde links
http://html.pagina.nl

"Always smile !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nathalie op 2001-06-26 00:42 ]</font>
johnn
Forum / Website Beheerder
Contacteer:

Bericht door johnn »

Hoi Ilona,
Ik ga een heel eind met je mee hoor (maar dat wist je denk ik al wel) voor wat betreft jouw motivatie geen page te (willen) hebben.
Klopt...het is werk....veel?? daar kun je over discuseren, ik vind het meevallen (maar vind het ook leuk....dus lijkt het niet op 'werk' :wink: )
dan wat je zegt over het pin-up gehalte.....ben het met Nathalie eens...dat heb je zelf in de hand....zie mijn site ook maar.....ik houd daar best wel wat rekening mee.

dan voor esther.....ik maak mijn site met Frontpage 2000 (sommige 'zweren' bij 98 :wink: )
en uploaden (zoals Nathalie al schrijft) met ws_ftp.
Ik vind deze progjes vrij simpel te gebruiken en je hebt niet al te veel HTML nodig.
Ook zijn hier behoorlijk wat boeken e.d. van te krijgen.

goed ...dit was dan mijn 'bijdrage' aan dit gesprek weer :wink:
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Sascha
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Sascha »

Het maken van een HP met FirstPage is inderdaad simpel en je kan met dit programma zelfs je homepage uploaden.

Grootste probleem van Frontpage is dat wat je ziet niet dat is wat je krijgt. (met name niet in FP2000) maar voordeel heeft die pakket weer als je met meer mensen aan 1 site werkt

En de inhoud? die bepaal je zelf. van dagboek tot foto's voor de rechts en linkshandigen. Je kan er alle kanten mee op.
Waarheid:
De waarheid van de één
De waarheid van de ander

In het midden vind je de echte waarheid
ilona
ForumFan

Bericht door ilona »

Jezus lieverds.... wat heb ik nou weer gedaan??? Ik heb m'n eigen bericht teruggelezen en ik ben er zelf wel wat van geschrokken... Wat een bitch... dat wijf.... enne... ik bedoel het allemaal niet zo rot hoor...

Ik probeerde meer te schetsen hoe het met MIJN site zou gaan... slordig, on-af en verre van actueel.... Blijft er een aantal overwegingen om het niet te doen....

Wel was ik bijzonder aangesproken door het antwoord van Femke... ik heb hier zo verdomd veel plezier, vriendschap en warmte gevonden dat ik graag ook een bijdrage lever... dus... vanuit die optiek betaal ik graag ook 25.- voor een combinatie "site/email-adres".

Althans... als dat bedrag tenminste kostendekkend is.... want ik wil T.org nou net ook weer niet benadelen door een "bijdrage" die niet in verhouding staat tot de werkelijke kosten...

Dan nog ff dit... ik heb uitstekende ervaringen met het bouwen van een site in MS-Publisher..... Lijkt me voor sommigen een bruikbaar alternatief...

Liefs,

Ilona
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Lieve Ilona, dat je inziet dat je aardig van de toren kunt blazen en jezelf daarin soms even vergeet, is goed. Geeft aan dat je mens bent. Dat je het later nog kunt relativeren ook, is nog mooier. :grin:

Een website maken met MS publisher is een optie. Echter, ik heb daar mijn bedenkingen over. Waarom ? Omdat dit programma ontworpen is voor het maken van <b>papieren</b> publicaties. Dat je er toevallig ook een htmlpagina mee kunt genereren is meegenomen. Maar ik voorzie toch wel problemen wanneer je later die pagina wilt gaan aanpassen ('vervuilde' html codes).

Daarbij komt dat het werken met html (de opmaaktaal van een website) helemaal niet zo moeilijk is als wel eens wordt gedacht !

Onderstaand voorbeeld geeft een heel basale weergave van een htmlpagina. Daarin zie je een aantal 'tags' (codes) steeds weer terug komen. Title spreekt voor zich, denk ik . de titel van je pagina. Body, kun je je wellicht ook wel iets bij voorstellen. De Hoofdsectie van je pagina. Hierin ga je werken, teksten, links en plaatjes zetten.

Code: Selecteer alles

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title></title>
</head>
<body>

</body>
</html>
Vervang bijvoorbeeld de body-tag door:

Code: Selecteer alles

<body bgcolor="black">
en je krijgt een zwarte pagina. let even op de notatie van de code altijd tussen haakjes..

Voor meer info wil ik graag een 'klinische les' geven, maar je kunt het ook eens hieronder kijken.. Hier vind je een complete cursus HTML. http://www.cyberdots.nl/cursussen/html/

Succes meiden, en laat me weten als je vast zit ! (figuurlijk dan)

"Always smile !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nathalie op 2001-06-27 18:12 ]</font>
Gast

Bericht door Gast »

Heeee...dit lees ik nu eens nèt (je kan gewoon niet eventjes een paar dagen wat anders doen of er ontgaat je weer van alles):

<knip> Tja, tis dat ik nu druk bezig ben met
twee websites (een voor een waterskischool en een voor een beach-evenementen bedrijf). Beiden moeten natuurlijk weer gisteren af. *Tsk, tsk* <knip>

Hoe ver bezijden de waarheid is dit. Het moet natuurlijk zijn: ... EERgisteren! :wink:

Ha ha ha
Plaats reactie