klazien-sark schreef:Een forum is een plek waar mensen kunnen laten weten (vanuit hun eigen ervaringen en kennis) wat ze vinden. Jouw opmerking dat ze in het forum allemaal de klere kunnen krijgen en dat je alleen zelf weet hoe de vork in de steel zit en je eigen waarheid kent: dat slaat (ook objectief gezien) nergens op.
Objectief gesproken: ik heb naast T*-gevoelens ook diabetes. Een van de eerste keren dat ik bij mijn internist kwam zei die dat ze in het ziekenhuis allemaal de klere konden krijgen en dat ik vooral mijn eigen gevoel moest volgen bij elk advies dat ik kreeg.
Dat gold voor diabetes, een ziekte waar veel van bekend is en die (met toevoegen van insuline etc) heel absoluut is: wetenschappers weten redelijk precies hoe hoge bloedglucosewaardes veroorzaakt worden en wat daaraan te doen is.
Hoezoveelmeer is het dan bij T*-gevoelens, waarbij dit allemaal lang niet zo zwart/wit ligt? Waarbij die gevoelens regelmatig veranderen? Oh ja, heb je mijn eerste sterretje ook gelezen?
Jij, Violet, ik, we kunnen met de beste bedoelingen adviezen geven, maar Leonie (en ieder ander in dit forum) zal uiteindelijk
zelf uit moeten zoeken hoe haar (zijn?) gevoelens in elkaar zitten.
Voorbeeldje: ik gaf in het vorige bericht al aan dat ik als puber sexuele gevoelens kreeg toen ik naast een mannelijk klasgenootje zat. Ik ben blij dat ik toen de tijd genomen heb om dit uit te zoeken en dat ik niet direkt aan wie-dan-ook iets gezegd/gevraagd heb. Uiteindelijk heb ik (en niemand anders) geconcludeerd dat dat op mannen vallen tijdelijk was en het weer over ging. Dit soort dingen gebeuren. Ook objectief gesproken.
Ik gun Leonie alle rust om dat uit te zoeken, als ik haar (en misschien wel: hem) daarbij kan helpen dan doe ik dat.
Dat jij en enkele anderen daarop heel heftig reageerden vind ik buitengewoon jammer. Dat Leonie daar ook weer heel heftig op reageerde vind ik volstrekt begrijpelijk: als je zelfs hier niet serieus genomen wordt met dit soort gevoelens - waar wordt je dan wel serieus genomen? En dan als 15-jarige waarbij je toch al moeite hebt om iemand te vinden die je accepteert zoals je bent - ik vind het gewoon beschamend zoals dit forum daarop reageert.
Groetjes,
Annegreet