No claim in de zorg? No way!
Moderator: Moderators
Is dit alles alleen voor ziekenfonds verzekerden of ook voor mensen die particulier verzekererd zijn? Dat heb ik ff niet mee gekregen. Ik ben particulier verzekerd en betaal al meer dan de ziekenfonds verzekerden. Heb eerlijk geen zin in nog een verhoging.
Zolang m baas net doet alsof ik veel verdien, doe ik net alsof ik hard werk
- Chantal C.
- Forumdiva
Als ambtenaar heb je geen keuze. Ik ben verplicht verzekerd bij IZA. Voorheen was ik verzekerd bij Unive, die hadden/hebben voor veel dingen een veel betere dekking.Amanda schreef:Ja ambtenaren....spike schreef:Geen idee, zoveel verdien ik niet. Ik ben particulier verzekert omdat ik ambtenaar ben.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
- esther-marye
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Vandaag met de verzekering gebeld. De SRS was goedgekeurd, maar van die Noclaim van 255 euro zie ik dus niets meer terug. Omdat ik dus in 2005 wordt geopereerd. Zegt die mevrouw ook nog, kan zijn dat je operatie goedkoper is hoor en dan krijg je nog wel terug... Jaja denk dat het wel wat duurder is hoor. Volgend jaar ook maar even adems appel correctie en nog wat andere dingen, krijg toch geen noclaim meer terug. Mooi syteem hoor. Werkt echt heel erg besparend.....
Groetjes
Pffff,
nou er staat ons nog een spannende tijd te wachten.
Na de bezuinigingen op psychiatrie en uitkering: huppakee wat een boel daklozen plotseling.
Ik ben benieuwd wat ons nu te wachten staat; deformaties omdat mensen de ziektenkosten niet meer kunnen betalen?
Grrr
succes Esther.
(ik sta pas aan het begin van het proces, dus tot 2007 à 8 ben ik ook vast mijn no claim kwijt )
groetjes, Anne
nou er staat ons nog een spannende tijd te wachten.
Na de bezuinigingen op psychiatrie en uitkering: huppakee wat een boel daklozen plotseling.
Ik ben benieuwd wat ons nu te wachten staat; deformaties omdat mensen de ziektenkosten niet meer kunnen betalen?
Grrr
succes Esther.
(ik sta pas aan het begin van het proces, dus tot 2007 à 8 ben ik ook vast mijn no claim kwijt )
groetjes, Anne
- Chantal C.
- Forumdiva
Dit wil ik even kwijt
Hoi ik heb sinds een jaar diabetes daar heb ik ook niet voor gekozen dus het is niet alleen in de T wereld maar iedereen die chronisch ziek is word gepakt.
Ook bij het ziekenfonds vevalt de plicht om vezekerd te zijn,betaal jeje premie niet dan kunnen ze je er nu ook uitgooien.
Hoi ik heb sinds een jaar diabetes daar heb ik ook niet voor gekozen dus het is niet alleen in de T wereld maar iedereen die chronisch ziek is word gepakt.
Ook bij het ziekenfonds vevalt de plicht om vezekerd te zijn,betaal jeje premie niet dan kunnen ze je er nu ook uitgooien.
- Nathalie
- Forumdiva
- Contacteer:
Lijkt me niet zo vreemd. Kom je bij een bakker om een brood moet je toch ook betalen ? No pay, no cure dus.Gery schreef:Ook bij het ziekenfonds vevalt de plicht om vezekerd te zijn,betaal jeje premie niet dan kunnen ze je er nu ook uitgooien
En tja, dat de premies weer eens omhoog gaan hebben we mede te danken aan de lieden van dit rechtse kabinet (lees: CDA). Volgende keer met zijn allen toch maar beter opletten wat we stemmen ?
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Nathalie
Ik dacht het en jij schreef het.
Je hebt recht op gezondheidszorg, maar de plicht om daar ook premie voor te betalen. Je kunt niet de kosten afwentelen op de mensen die wel betalen.
En we kunnen lang en kort praten over het niveau van die zorg, maar wat dat betreft staan wij niet geisoleerd van de rest van de nederlanders. Iedereen lijdt daaronder.
Ik dacht het en jij schreef het.
Je hebt recht op gezondheidszorg, maar de plicht om daar ook premie voor te betalen. Je kunt niet de kosten afwentelen op de mensen die wel betalen.
En we kunnen lang en kort praten over het niveau van die zorg, maar wat dat betreft staan wij niet geisoleerd van de rest van de nederlanders. Iedereen lijdt daaronder.
Cyn.
Dat neemt niet weg dat je ervoor zou moeten zorgen dat de lasten evenredig verdeeld zijn. Door de afschaffing van de vergoeding voor epilatie van 6800 euro worden transseksuelen namelijk al onevenredig zwaar getroffen. Helaas was niemand in de tweede kamer bereid hier aandacht aan te besteden. En dat terwijl moord en brand werd geschreeuwd over een eigen bijdrage van een paar honderd euro voor chronisch zieken, enerzijds terecht maar wel van een geheel andere orde als je het mij vraagt.Cynthia schreef:En we kunnen lang en kort praten over het niveau van die zorg, maar wat dat betreft staan wij niet geisoleerd van de rest van de nederlanders. Iedereen lijdt daaronder.
Marjan