Anoniem
Moderator: Moderators
Violet, jouw voorkeur dat men het weet deel ik niet.
Algauw wordt er gestigmatiseerd, en krijg je een label.
Niks voor niks zei iemand, je gaat wel op dingen letten, dit doe je zonder het te willen.
Als ze het niet had geweten dan was dit ws niet gebeurd.
Niks voor niks zei iemand, je gaat wel op dingen letten, dit doe je zonder het te willen.
Laatst gewijzigd door capt haok op zo sep 26, 2004 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Anoniem
TPFKAA, misschien een idee.Lisa met een S schreef:Je zadelt ons wel op met een probleem, want hoe moeten wij je nu aanspreken in het forum. "Beste ~~**~~.....", "zoals ~~**~~ zei, ...". Lastig, hoor. Maar, misschien, in navolging van Prince (die er, volgens mij, ook niet zou misstaan hier op onze site), kunnen wij je misschien voortaan TPFKAA noemen.~~**~~ schreef:Wil toch iets uitleggen.
Ws is het jullie opgevallen maar ik gebruik mijn naam niet meer.
En ook geen fotootje, al een tijdje niet meer.
Lisa
Nee, voor de overzichtelijkheid dan maar weer terug naar mijn oude nikename
hetelfje
Met men bedoel ik mijn vrienden en bekenden, niet het meisje achter de kassa van ..... Al maakt het me niet uit dat die het ook zullen weten. Ik ben ik en ik ben transvrouw. Dat sommigen dan anders tegen me aan gaan kijken, is niet zo gek want ik ben anders, zolang ze maar niet anders tegen me gaan doen. Daardoor hoef ik op bepaalde dingen niet te letten, zo hoef ik me geen zorgen te maken of mijn gedrag wel "passabel" genoeg is omdat ik anders wel eens gespot zou kunnen worden.~~*Elfje*~~ schreef:Violet, jouw voorkeur dat men het weet deel ik niet.
Jij zult na de transitie moeten verhuizen want je maakt het me niet wijs dat men het in je woonplaats niet weet. Proberen (semi) stealth te leven is jouw keus en ik kan je niet tegenhouden, wel waarschuwen dat het er niet makkelijker van wordt. Je zult altijd op je hoede moeten zijn en zodra je een keer gespot wordt, wat onherroepelijk zal gaan gebeuren, verspreidt het nieuws zich als een lopend vuurtje en mag je dus weer verhuizen.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Prachtige brief van Rowy, en ik ben het roerend met haar eens. Het heeft geen zin het ontkennen van jezelf te verruilen voor het ontkennen van je verleden. Dan kun je net zo goed stoppen met de transitie. Het gaat er niet om een rol te spelen. Het gaat er om jezelf te worden zodat je meer kwaliteit van leven kunt ervaren. En of die kwaliteit van leven er nou zo op vooruit gaat wanneer je stealth gaat....
Liefs,
Jolanda
Liefs,
Jolanda
Je kunt het leven slechts vieren wanneer je het als een geschenk aanvaardt
Je hebt er over dat het niet makkelijk wordt, dit is ons ook nooit beloofd.Violet Skye schreef:Met men bedoel ik mijn vrienden en bekenden, niet het meisje achter de kassa van ..... Al maakt het me niet uit dat die het ook zullen weten. Ik ben ik en ik ben transvrouw. Dat sommigen dan anders tegen me aan gaan kijken, is niet zo gek want ik ben anders, zolang ze maar niet anders tegen me gaan doen. Daardoor hoef ik op bepaalde dingen niet te letten, zo hoef ik me geen zorgen te maken of mijn gedrag wel "passabel" genoeg is omdat ik anders wel eens gespot zou kunnen worden.~~*Elfje*~~ schreef:Violet, jouw voorkeur dat men het weet deel ik niet.
Jij zult na de transitie moeten verhuizen want je maakt het me niet wijs dat men het in je woonplaats niet weet. Proberen (semi) stealth te leven is jouw keus en ik kan je niet tegenhouden, wel waarschuwen dat het er niet makkelijker van wordt. Je zult altijd op je hoede moeten zijn en zodra je een keer gespot wordt, wat onherroepelijk zal gaan gebeuren, verspreidt het nieuws zich als een lopend vuurtje en mag je dus weer verhuizen.
En je gebruikt de term "transvrouw" maar het meisje achter de kassa ,die het van jou ook mag weten ,ziet je ws als een vieze verbouwde vent.
Niks transvrouw.
En je mag dan misschien nu aanvoeren dat het alle belangrijkste is hoe jij jezelf ervaart, maar de reakties van je omgeving tellen ook mee.
Hihi gedrag, of achter de hand mompelen gaat heel snel vervelen.
Toch sommige dingen kun je niet voorkomen, sommige mensen zullen het weten.
En hen kan ik niet allemaal uit mijn leven bannen
Maar ik ga het niet zelf kenbaar maken, of er zullen heel grondige redenen moeten zijn.
Krampachtig ben ik daar niet in, maar ook niet open
Semistealth noem je het, kan ik me hierin wel invinden.
Het wordt moeilijk, kan ik me ook wel invinden.
Maar dit wist ik bijvoorbaat al, ik heb geen ticket gekregen voor een rustig leventje.
Zoals veel mensen...
Onzin, die indruk wek ik namelijk niet. Ik kom over als een vrouw, zo word ik ook te woord gestaan ondanks dat half Drachten weet dat ik een trans ben. De enigen die zich wel eens verspreken zijn mijn ouders.~~*Elfje*~~ schreef: Je hebt er over dat het niet makkelijk wordt, dit is ons ook nooit beloofd.
En je gebruikt de term "transvrouw" maar het meisje achter de kassa ,die het van jou ook mag weten ,ziet je ws als een vieze verbouwde vent.
Transvrouw.~~*Elfje*~~ schreef: Niks transvrouw.
Sinds ik een beetje begon te lijken, heb ik van volwassenen geen hihi gedrag gemerkt. Juist niet. Al ben ik de goh wat dapper steunbetuigingen meer dan zat.~~*Elfje*~~ schreef: En je mag dan misschien nu aanvoeren dat het alle belangrijkste is hoe jij jezelf ervaart, maar de reakties van je omgeving tellen ook mee.
Hihi gedrag, of achter de hand mompelen gaat heel snel vervelen.
Ik begin er ook niet uit mezelf over, maar probeer het ook niet te verbergen. Als iemand er op een normale manier naar vraagt, krijgt zhij een normaal antwoord.~~*Elfje*~~ schreef: Toch sommige dingen kun je niet voorkomen, sommige mensen zullen het weten.
En hen kan ik niet allemaal uit mijn leven bannen
Maar ik ga het niet zelf kenbaar maken, of er zullen heel grondige redenen moeten zijn.
Krampachtig ben ik daar niet in, maar ook niet open
Semistealth noem je het, kan ik me hierin wel invinden.
Het wordt moeilijk, kan ik me ook wel invinden.
Maar dit wist ik bijvoorbaat al, ik heb geen ticket gekregen voor een rustig leventje.
Zoals veel mensen...
Laatst gewijzigd door petra_ op zo sep 26, 2004 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
Ik vind dit wel erg negatief klinken hoor.~~*Elfje*~~ schreef:Je hebt er over dat het niet makkelijk wordt, dit is ons ook nooit beloofd.
Niks transvrouw.
Kijk je zo naar jezelf? Denk je echt dat de wereld zo over je denkt?
Is dit je zelfbeeld? Beetje meer zelfvertrouwen zou geen kwaad kunnen.
Geen idee wat je hiermee bedoelt.Semistealth noem je het, kan ik me hierin wel invinden.
Stealth is moeilijk tot onmogelijk, ik heb een voorbeeld in mijn omgeving en daar word je echt niet blijer van. Maar semistealth is echt overal tussenin lijkt me. Vragen om ellende.
Maar misschien begrijp ik het allemaal wel verkeerd.
Esther