geloof

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

Jolanda, ze hebben me al begraven, mij en mijn kinderen.
Tijdje geleden heb ik met mijn moeder gebeld. Ze sprak in het verleden, ze willen me onthouden zoals ik vroeger was.........

hetelfje
x
JolandaM
dagelijks aanwezig

Bericht door JolandaM »

Hoi Violet,
Je gelooft dat god je geschapen heeft als trans waardoor je een zwaar traject moest doorlopen, waarbij je veel kwijtgeraakt bent en je bent hem er dankbaar voor? Als ik door een god geschapen ben, wat ik ten zeerste betwijfel, dan heeft ie me een behoorlijke rotstreek geleverd.
Inderdaad ben ik God dankbaar. Waarom? Omdat ik mag zijn zoals ik ben. Het transitietraject is voor mij wel zwaar geweest, maar draaglijk. Het is voor mij een soort nieuwe puberteit geweest waarin ik veel over mezelf geleerd heb. Het was goed om mee te maken omdat ik nu op een andere manier in het leven sta dan daarvoor. Inderdaad waren er verdrietige dingen: ik ben dingen en mensen kwijtgeraakt, maar ik heb ook veel nieuwe dingen en nieuwe mensen op mijn weg gekregen waar ik blij mee ben. Wie ter wereld maakt een tweede puberteit mee? Wij transen zijn daarin uniek denk ik.

Het heeft bovendien geen zin stil te blijven staan bij dingen die je toch niet kunt veranderen. Je maakt jezelf daar alleen maar ongelukkig mee. Het is beter de positieve dingen vast te houden en in het heden te leven. Daarbij hoort ook dat je voor jezelf de lat niet te hoog legt en gelukkig bent met de dingen die haalbaar zijn.

Als je boos bent op je schepper omdat hij je als trans gemaakt heeft ben je in feite boos op jezelf en accepteer je jezelf ten diepste niet zoals je werkelijk bent. Dat is de reden waarom we ons lichaam laten aanpassen. Maar wat moet je daarna nog? Kun je na de aanpassing niet accepteren dat je het maximaal haalbare hebt gedaan om je levenskwaliteit te verbeteren?

Liefs,
Jolanda
Je kunt het leven slechts vieren wanneer je het als een geschenk aanvaardt
JolandaM
dagelijks aanwezig

Bericht door JolandaM »

Hoi Elfje,
Tijdje geleden heb ik met mijn moeder gebeld. Ze sprak in het verleden, ze willen me onthouden zoals ik vroeger was.........
Maar daar kun je je toch niet bij neerleggen? Wat heb je gedaan om het ze aan hun verstand te peuteren? Waarom kunnen ze je niet accepteren? Hoe kan een moeder ooit haar kind op deze manier aan de kant zetten!

Liefs,
Jolanda
Je kunt het leven slechts vieren wanneer je het als een geschenk aanvaardt
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

JolandaM schreef:Hoi Elfje,
Maar daar kun je je toch niet bij neerleggen? Wat heb je gedaan om het ze aan hun verstand te peuteren? Waarom kunnen ze je niet accepteren? Hoe kan een moeder ooit haar kind op deze manier aan de kant zetten!

Liefs,
Jolanda
Het is onbespreekbaar.
Ik heb wel pogingen gedaan om dit bespreekbaar te maken.
Maar zij kunnnen er niet mee leven.
Ze hebben mij voor de keuze gesteld, het 1 of ander, stoppen met transitie of de wegen scheiden.
Dit gaat zelfs zo ver dat ze mijn dochters ook uitbannen.
Hoe ze dit kunnen? Door onmacht, angst, onbegrip.

hetelfje
x
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

~~*Elfje*~~ schreef:
Het is onbespreekbaar.
Ze hebben mij voor de keuze gesteld, het 1 of ander, stoppen met transitie of de wegen scheiden.
Hou je de deur wel op een kiertje? Ik verwacht dat ze ooit wel bij zullen draaien namelijk. Voor een ouder is er niets ergers dan het verliezen van een kind.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

~~*Elfje*~~ schreef: Het is onbespreekbaar.

hetelfje
x
Dit is wel heel erg. Ik hoop dat je voldoende mensen om je heen hebt die je wel de steun kunnen geven die je nodig hebt. En verder sluit ik me bij Violet aan: het kan haast niet anders of ze draaien op een gegeven moment bij. Je geeft zelf trouwens aan dat jij wél begrip voor hen hebt, omdat je weet wat zij in zichzelf te overwinnen hebben: angst en onmacht.

Liefs, Jeanet
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

Er is een gedicht over God en hoe die ons "schept" dat mij persoonlijk veel goed gedaan heeft. Misschien, als ik het hier citeer, dat nog iemand er iets aan heeft. Ik weet niet hoeveel onder jullie hier Duits lezen, maar als daar behoefte aan s, wil ik ook wel proberen er een vertaling van te maken.

Gott spricht zu jedem nur, eh er ihn macht,
dann geht er schweigend mit ihm aus der Nacht.
Aber die Worte, eh jeder beginnt,
diese wolkigen Worte, sind:

Von deinen Sinnen hinausgesandt,
geh bis an deiner Sehnsucht Rand;
gib mir Gewand.

Hinter den Dingen wachse als Brand,
dass ihre Schatten, ausgespannt,
immer mich ganz bedecken.

Lass dir Alles geschehn: Schönheit und Schrecken.
Man muss nur gehn: Kein Gefühl ist das fernste.
Lass dich von mir nicht trennen.
Nah ist das Land,
das sie das Leben nennen.

Du wirst es erkennen
an seinem Ernste.

Gib mir die Hand.

Rainer Maria Rilke

Groetjes, Jeanet
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

Jeanet schreef:
~~*Elfje*~~ schreef: Het is onbespreekbaar.

hetelfje
x
Dit is wel heel erg. Ik hoop dat je voldoende mensen om je heen hebt die je wel de steun kunnen geven die je nodig hebt. En verder sluit ik me bij Violet aan: het kan haast niet anders of ze draaien op een gegeven moment bij. Je geeft zelf trouwens aan dat jij wél begrip voor hen hebt, omdat je weet wat zij in zichzelf te overwinnen hebben: angst en onmacht.

Liefs, Jeanet
Jeanet, gelukkig heb ik mensen om me heen die me steunen die van me houden.
Ik heb geen begrip voor hen, ik zou nooit mijn kind verstoten

hetelfje
x
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Wacht het eerst maar eens af wat er gaat gebeuren in de toekomst. Veel ouders hebben in eerste instantie zo'n reaktie maar als ze zien wat het proces in positieve zin veranderd in je leven draaien ze vaak ook weer bij. Geef ze even de tijd de boel in te laten werken voor je ze voorgoed afschrijft.
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Wat heb ik dan toch een mazzel met mijn ouders als ik dit lees. Hun reactie: "Je bent en blijft ons kind, wat of wie je ook bent!"

Ook ik was bang dat mijn ouders me niet zouden steunen. Het was een enorme stap om het hun te vertellen. Achteraf gezien had ik het al jaren geleden moeten doen. Maarja gedane zaken nemen geen keer.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Niki
ff weer wat posten

Bericht door Niki »

Mijn ouders zeiden ook "je bent en blijft ons kind"
Maar dat wil zeker niet zeggen dat ze er blij of
gelukkig mee zijn.

Men moeder zei onlangs nog dat ze vermoedt
dat de dood van een kind makkelijker te verwerken
valt, Persoonlijk twijfel ik hier wel over, ze zijn
hun kind niet kwijt.

Maar het is wel een uitspraak die je eventjes kwetst en
jammer genoeg blijft hangen.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Mijn ouders hebben mij nog nooit geaccepteerd, en nu pas helemaal niet meer, kom uit een heel groot gezin, maar ik moet ze allemaal niet hebben, ik was in hun ogen altijd schuld aan alles, hoe kon ik ook voornamelijk in zwart rondlopen en mijn haren kleuren, is echt erger als of je iemand neersteekt in hun ogen, bekrompen volk, de hele meute, dus ik leef voor me zelf, ze kunnen zich nu een ander zwart schaap zoeken, als ze dat toch zooooo nodig hebben!!!

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Plaats reactie