Wat verandert er nog meer als je je omkleed ?

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Esther schreef:Annegreet, Joost, Lisa,

Hoe je ook naar vrouwen als Neelie Kroes (allang geen Smit-Kroes meer), Annemarie Jorritsma, Hanja May-Weggen, en bijv. uit de oude doos Haya van Someren -Downer mag kijken, het zijn wel dames die hun mannetje hebben gestaan. Die er gewoon stonden als vrouw!
Iets wat jullie nooit zullen bereiken. Ze voldoen dan wellicht niet aan jullie vertekende travabeeld van vrouw, ze waren wel echt! En dat kan ik niet van iedereen hier zeggen.
Dus....?

Waar slaat dat nou op?
If all else fails, buy new shoes
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Mevrouw Moreel übercorrect was aan het woord :-? (moet ze zelf uitmaken)
liefs, Josette
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Esther schreef:Hoe je ook naar vrouwen als Neelie Kroes (allang geen Smit-Kroes meer), Annemarie Jorritsma, Hanja May-Weggen, en bijv. uit de oude doos Haya van Someren -Downer mag kijken, het zijn wel dames die hun mannetje hebben gestaan. Die er gewoon stonden als vrouw!
Ik denk dat je deels gelijk hebt: ze stonden er inderdaad en dat zal inderdaad niet altijd gemakkelijk geweest zijn. Ons punt is alleen: ze staan er niet (meer) als vrouw: dat deel van hun gedrag hebben ze ingeleverd om te komen waar ze nu staan.

Groetjes,

Annegreet
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Annegreet schreef:
Ik denk dat je deels gelijk hebt: ze stonden er inderdaad en dat zal inderdaad niet altijd gemakkelijk geweest zijn. Ons punt is alleen: ze staan er niet (meer) als vrouw: dat deel van hun gedrag hebben ze ingeleverd om te komen waar ze nu staan.
Onzin. Ze staan er wel als vrouw. Als erg sterke vrouwen zekfs omdat ze staande weten te houden in een mannencultuur. Vrouwen zijn echt niet alleen maar zacht en lief. Dat ze niet goed in jouw vrouwbeeld passen, maakt ze niet minder vrouw.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

violet schreef:Onzin. Ze staan er wel als vrouw.
Wat jij wilt...

Groetjes,

Annegreet
... hoe staat het met je stress-niveau?...
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Annegreet schreef: ... hoe staat het met je stress-niveau?...
Goed, hoezo?
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

violet schreef:
Annegreet schreef: ... hoe staat het met je stress-niveau?...
Goed, hoezo?
Je reageert nogal heftig en er zitten taalfouten in je bericht... Komt op mij over alsof je heel primair (dus stressvol) reageert.

Groetjes,

Annegreet
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Over hokjes gesproken, mannen zijn toch ook niet allemaal macho.....
elsa
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Elsa schreef:Over hokjes gesproken, mannen zijn toch ook niet allemaal macho.....
elsa
Nee, dat klopt. Bij Jorritsma heb ik zelf nog wel het gevoel alsof ik naar een vrouw kijk. De manier waarop ze lachte en sfeer maakte in de tijd dat ze in het kabinet zat maakt dat ik haar nog wel als vrouw zie. Bij Nelie zit dat anders: daar zie ik een enorme verbeten blik van "pas op ik ga je villen". Die harde blik komt op mij mannelijk en niet vrouwelijk over.

Kan aan mij liggen, natuurlijk ;-)

Groetjes,

Annegreet
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Annegreet schreef:
Je reageert nogal heftig en er zitten taalfouten in je bericht... Komt op mij over alsof je heel primair (dus stressvol) reageert.
Zondagochtend, ben net wakker...
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Josette schreef:Mevrouw Moreel übercorrect was aan het woord :-? (moet ze zelf uitmaken)
Och, Joost, maak je d'r niet druk om, het zegt meer over haar dan over ons. Haar voortdurend drang om Travestie.org te bezoeken en ons te helpen herinneren dat wij minder vrouw zijn dan zij, spreekt met stelligheid tegen haar eigen bewering dat ze zich 100% vrouw voelt. Het is alsof ze daardoor voor haarzelf een bevestiging zoekt voor haar eigen vrouw-zijn, terwijl het hier helemaal niet in twijfel wordt gebracht. Het is te hopen dat ze op een dag in haar vrouw-zijn voldoende kan berusten dat ze de noodzaak niet meer voelt om anderen omlaag te halen, en ons in onze waarden kunt laten.

Lisa
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

violet schreef:Onzin. Ze staan er wel als vrouw. Als erg sterke vrouwen zekfs omdat ze staande weten te houden in een mannencultuur. Vrouwen zijn echt niet alleen maar zacht en lief. Dat ze niet goed in jouw vrouwbeeld passen, maakt ze niet minder vrouw.
Violet,
Het is je misschien nooit opgevallen, maar het is een gewoonte in de nederlandse politiek, om politici op hun doen en laten en uiterlijk af te rekenen. Zodoende, wordt er vaak gewaag gemaakt van de gelijkenis tussen de huidige minister-president en Harry Potter. Echter is het maar een enkeling die daarin zich werkelijk vergist en denkt dat Jan-Peter echt zijn middelbare schooltijd op Zweinstein heeft doorgebracht. Hetzelfde geldt voor bovengenoemde vrouwen. Niemand hier echt twijfelt of ze echt vrouw zijn, hoor. Het is maar een grapje. Ik hoop dat ik je hiermee heb gerustgesteld.

Afbeelding

Groetjes,
Lisa
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Lisa met een S schreef:
Josette schreef:Mevrouw Moreel übercorrect was aan het woord :-? (moet ze zelf uitmaken)
Och, Joost, maak je d'r niet druk om, het zegt meer over haar dan over ons. Haar voortdurend drang om Travestie.org te bezoeken en ons te helpen herinneren dat wij minder vrouw zijn dan zij, spreekt met stelligheid tegen haar eigen bewering dat ze zich 100% vrouw voelt. Het is alsof ze daardoor voor haarzelf een bevestiging zoekt voor haar eigen vrouw-zijn, terwijl het hier helemaal niet in twijfel wordt gebracht. Het is te hopen dat ze op een dag in haar vrouw-zijn voldoende kan berusten dat ze de noodzaak niet meer voelt om anderen omlaag te halen, en ons in onze waarden kunt laten.

Lisa
Lisa, fijn dat je je zo bekommert om mijn vrouw-zijn. Ik haal hier veel steun uit. 8) Waar je het vandaan haalt dat ik anderen omlaag haal ontgaat me een beetje. Ik vind alleen dat er hier op trav.org regelmatig een vertekend vrouwbeeld wordt gehanteerd. In een privemailtje aan jou heb ik het wel eens vrouwonvriendelijk genoemd. Een beetje generaliserend misschien, maar toch....
Iedereen mag natuurlijk zhaar eigen beleving hebben, maar mag ik daar dan misschien mijn eigen mening tegenover zetten?

Overigens leuk om te lezen dat ook de moderator van trav.org besloten heeft om "Josette" te vervangen door "Joost".
Er is nog hoop.

Groetjes,
Esther
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Esther schreef:Overigens leuk om te lezen dat ook de moderator van trav.org besloten heeft om "Josette" te vervangen door "Joost".
Er is nog hoop.
Oeps, een slip of the tongue. Mijn verontschuldiging, Josette.

Lisa
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Lisa met een S schreef: Het is je misschien nooit opgevallen, maar het is een gewoonte in de nederlandse politiek, om politici op hun doen en laten en uiterlijk af te rekenen. Zodoende, wordt er vaak gewaag gemaakt van de gelijkenis tussen de huidige minister-president en Harry Potter. Echter is het maar een enkeling die daarin zich werkelijk vergist en denkt dat Jan-Peter echt zijn middelbare schooltijd op Zweinstein heeft doorgebracht. Hetzelfde geldt voor bovengenoemde vrouwen. Niemand hier echt twijfelt of ze echt vrouw zijn, hoor. Het is maar een grapje. Ik hoop dat ik je hiermee heb gerustgesteld.
Ik kan er niet om lachen.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
Plaats reactie