Wat verandert er nog meer als je je omkleed ?

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Lisa met een S schreef:ik klaag niet. ik geloof in het solidariteitsbeginsel. Maar als jij er niet in gelooft, dat het belangrijk is dat wij met z'n allen elkaar helpen en steunen, dan zou het je sieren als je ervan afzag, om gebruik te maken van faciliteiten die wij met z'n allen onderhouden.
Waarom kom je er dan mee aanzetten dat je bijdraagt aan mijn levensonderhoud? Als ik ergens kwaad om kan worden is dat het wel. Iemand helpen en steunen kan ook zonder je aan te sluiten bij een vereniging. Ik geloof niet in de gezamenlijke belangen van trava's, transgenders en transen. Daar kan niemand me toe dwingen.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Violet, niemand dwingt jou om iets te doen waar je geen zin in hebt. Maar ik vind dat de invulling dat jij hier vaak geeft aan het begrip "elkaar helpen en steunen" -- met name gericht tegen mensen die niet transseksueel zijn -- weinig overeenkomsten tonen met het begrip "solidariteit".

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

petra_ schreef:
Annegreet schreef:Zonder je weg te willen jagen, maar wat trekt jou hier dan nog?
Leering ende vermaack.
Oke, ik zal vandaag van je leren. Ik zag dat je binnen 1 dag 2x van naam veranderde en dat je nu dezelfde naam gebruikt als op je website.

Ik zal mijn naam veranderen in de naam die mijn coach gebruikt: Frederique. Mijn mannennaam is Frederik, ze spreekt het continue (maar onbewust) verkeerd uit. Ik vind het een mooie naam, omdat ze dit ook al deed toen ik mijn vrouwelijk(er)heid nog niet onder ogen zag. Schijnbaar was het voor haar (en de rest van de omgeving) niet raar om Frederique ook als mannennaam te gebruiken. Een mooie naam om ambigue te gebruiken, dus.

Op de een-of-andere manier durfde ik in het afgelopen half jaar mij niet zo te laten noemen, voornamelijk omdat ik bang was voor de gevolgen als een collega van het werk hier meeleest en vervolgens e.e.a. op het werk bekend maakt. Nu ben ik daar iets minder bang voor (we zien wel wat er dan gebeurt).

Eventueel meelezende collega: stilzwijgen wordt nog steeds op prijs gesteld :P

Groetjes,

Frederique
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

De stemming is aan het veranderen qua postings, heeft hopelijk niets met het omkleden te maken. :cry: :cry:
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Frederique_ schreef: Oke, ik zal vandaag van je leren. Ik zag dat je binnen 1 dag 2x van naam veranderde en dat je nu dezelfde naam gebruikt als op je website.
Omdat ik het ge-vio zat was. Petra was al bezet, vandaar eerst v, maar omdat het een beetje stom leek en omdat Acinorev de enige echte V is, heb ik het maar veranderd in petra_. Dat is geen naam die ik gebruik, het is mijn naam. Iedereen die ik ken noemt me zo en overal waar dat mogelijk is als pre op, ben ik zo ingeschreven.
Frederique_ schreef: Ik zal mijn naam veranderen in de naam die mijn coach gebruikt: Frederique. Mijn mannennaam is Frederik, ze spreekt het continue (maar onbewust) verkeerd uit. Ik vind het een mooie naam, omdat ze dit ook al deed toen ik mijn vrouwelijk(er)heid nog niet onder ogen zag. Schijnbaar was het voor haar (en de rest van de omgeving) niet raar om Frederique ook als mannennaam te gebruiken. Een mooie naam om ambigue te gebruiken, dus.
Hoezo onbewust?
Frederique_ schreef: Op de een-of-andere manier durfde ik in het afgelopen half jaar mij niet zo te laten noemen, voornamelijk omdat ik bang was voor de gevolgen als een collega van het werk hier meeleest en vervolgens e.e.a. op het werk bekend maakt. Nu ben ik daar iets minder bang voor (we zien wel wat er dan gebeurt).

Eventueel meelezende collega: stilzwijgen wordt nog steeds op prijs gesteld :P
Noot voor je collega's, op dit soort websites kom je niet "per ongeluk".
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Lisa met een S schreef:Violet, niemand dwingt jou om iets te doen waar je geen zin in hebt. Maar ik vind dat de invulling dat jij hier vaak geeft aan het begrip "elkaar helpen en steunen" -- met name gericht tegen mensen die niet transseksueel zijn -- weinig overeenkomsten tonen met het begrip "solidariteit".
Jij vindt en ik vind, eens worden we het niet.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Petra_ schreef:
Frederique_ schreef: Mijn mannennaam is Frederik, mijn coach spreekt het continue (maar onbewust) verkeerd uit.
Hoezo onbewust?
Af-en-toe herinnert ze zich dat ik Frederik heet, in dat geval schakelt ze in een kwartier meerdere keren tussen Frederique en Frederik. Na verloop van tijd neemt Frederique de overhand ;-)

Groetjes,

Frederique
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

petra_ schreef:Jij vindt en ik vind, eens worden we het niet.
Nee, dat hebben wij eerder geconstateerd. Bijvoorbeeld in het Partner Forum.

Lisa
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Lisa met een S schreef:Voor wat hoort wat. De ziekenfondspremies die ik, mijn vrouw en werkende kinderen betalen, dragen bij aan de kosten van jouw behandeling. Evengoed als onze belastingcenten dragen bij aan jouw uitkering. Als je zelf niet bereid bent om solidair met anderen te zijn, waarom verwacht je dat anderen solidair met jou zijn?

Lisa
Hihi, voor mij betaal je niet, dat doen de belgen al, ben daar verzekert :wink:

xmarax
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Mara schreef:Hihi, voor mij betaal je niet, dat doen de belgen al, ben daar verzekert :wink:
Ik betaal wel voor haar, en doe dat graag. Ik ben ook blij dat zij ook voor de kosten van mijn diabetes betaalt. Sommige kosten zijn niet alleen te dragen, een GAB en diabetes horen daar beide bij.

Groetjes,

Frederique
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:
Mara schreef:Hihi, voor mij betaal je niet, dat doen de belgen al, ben daar verzekert :wink:
Ik betaal wel voor haar, en doe dat graag. Ik ben ook blij dat zij ook voor de kosten van mijn diabetes betaalt. Sommige kosten zijn niet alleen te dragen, een GAB en diabetes horen daar beide bij.

Groetjes,

Frederique
Vanaf volgend jaar werd ik ook maar solidarisch doen en ook hier in NL ziektefondspremie en belasting betalen, hoe vinden jullie dat :D :wink:

XmaraX
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Mara,

Je bent het levende bewijs van de definitie die iemand mij ooit 'ns vertelde van een Limburger:

"Een duits-sprekende belg die denkt dat-ie nederlander is".

Lisa :wink: :D
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Lisa met een S schreef:Je bent het levende bewijs van de definitie die iemand mij ooit 'ns vertelde van een Limburger:

"Een duits-sprekende belg die denkt dat-ie nederlander is".

Lisa :wink: :D
:D :D :D Ich lach mich schlapp, maar ik ben duits, woon hier, en werk bij een belgische afdeling van een oostenrijkse bedrijf, lekker internationaal :wink: :D :D

En mij boeit het echt niet wat ik ben, ik ben europees en vind Limburg wel maf en blijf misschien hier, want het volgende bedrijf waar ik wil werken is in Maastricht, trouwens, als ik het niet vertel, denkt echt iedereen dat ik limburgs ben, je hebt me nog niet horen praten :wink: :wink: :D :lol:

XmaraX
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

petra_ schreef:
Leuk is anders. Tig jaar post op, alles eraan gedaan hebben om niet meer bij de mannen te horen, maar ook nooit bij de vrouwen zullen horen. Deels je eigen schuld als je je bij een GLBT iets aansluit.
Ik denk dat ik je wel snap en zie ook wel dat je er meer belang bij hebt je gewoon bij de vrouwen aan te sluiten. Toch hoor ik ook wel eens andere geluiden van je, en van andere transen. Als er over de frustraties van stealth leven en de befaamde "shoppinglist of transsexual shame" wordt gesproken. Dan weet ik niet of jouw belang vanzelfsprekend buiten een GLBT iets ligt. Maar dat is uiteraard aan jou om dat te bepalen.

Groetjes, Jeanet
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Plaats reactie