Mentaal en lichaamlijk ben ik kapot.

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Carola-Voorvelt
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Mentaal en lichaamlijk ben ik kapot.

Bericht door Carola-Voorvelt »

Het is alweer een tijd geleden, maar ik wil nu graag wat schrijven om me echt te uiten. Ik zie mezelf langzaam een dal in rollen. Maandag 25 oktober kreeg ik het antwoord van mijn vriendin het antwoord waar ik niet op zat te wachten. Mijn vriend heeft nog maar een half jaar te leven (long kanker). Ik hoorde me nog zeggen de dag daarvoor ... "succes en ik steek een kaarsje op". Hoeveel bomen ik ook beet probeer te pakken op dit moment, hoeveel ik ook roep, hoe hard ik ook tegenstribbel, ik kan er niet veel aan veranderen. Toon Hermans leerde ons al dat een dal nou eenmaal komt en gaat. Dan moet ik maar schrijven, want ik moet het kwijt. Ik moet naar boven roepen om te kijken of deze opwaartse helling nog bestaat.

Ik loop door een tunnel van gedachten die me leiden, met allemaal kleine donkere deurtjes waar ik haast ingetrokken zou worden, zou ik niet mijn hart blijven volgen die voor mij de belangrijkste leidraad blijft om me aan vast te kunnen klampen. Zij zorgt voor liefde, voor steun en begrip, voor een weg vol leven voor anderen. Het is een gevaarlijke weg, maar anders wil ik niet. De donkere deurtjes blijven zich openen en demonstreren mij gangen die leiden tot niets, tot iets, tot het ongrijpbare, tot wat ik nog nooit gezien heb. Ik ben er bang voor, net als zo velen. Ik verlang ernaar, zoals zo velen. Maar ook het verlangen maakt me bang. De tunnel maakt me bang. Toch maar zo’n gangetje in? Toch maar alle liefde verlaten en mezelf geven aan het onverkende? Neen, ik mag het niet, ik doe het niet, ik wil het niet. Ik volg mijn hart en heb jullie lief. Daar leef ik ook voor.

Je hart volgen, dat is anderen helpen. Helpen brengt vreugde en liefde, dankbaarheid en genegenheid, helpen brengt mij het geluk. Zo zou het moeten zijn.

Je hart volgen, het is me wat. Ik heb het gedaan en ik blijf het doen. Ik wil jullie helpen. Ik wil achter elk deurtje een peertje monteren om alles weer fijn te maken. Ik wil ernaar toe, of jullie komen naar mij. Ik weet niet wat er achter elk deurtje te vinden is. Alsof elk deurtje mijn laatste zou kunnen zijn. Alsof ik voortaan alle liefde moet vermijden.

Maar we hebben allemaal liefde nodig en achter deze deurtjes zal ik jullie vinden. Ik zit in een oase van geluk of ben ik al op het einde aanbeland? En zou ik dan teleurgesteld moeten zijn?

Of is er geen tunnel die mij de juiste weg zal wijzen? Zijn gedachten een vijver of een geordende stroming? Kan ik daar wel wijs uit? En zou ik daar wel wijs uit moeten kunnen? Zou ik dat wel willen kunnen? Nee ik wil.

Je hart volgen? Ik weet het goed gemaakt. Ik volg mijn hart en luister naar Toon Hermans. Het gaat weer over en mijn liefde zal zegevieren. En zij? Ik zal haar helpen, zoals ik om haar geef wat ik kan. Voorlopig voel ik me machteloos en daar baal ik van, dat spijt me ontzettend. Ik zal haar geven wat ik kan. Zodat er ooit een deurtje is waar al een peertje brandt. Ze heeft me al als vriendin, ze verdient me, ze heeft me behouden en ik hou van haar als vriendin.

Wat moet ik toch doen? Wat kan ik doen?

Gevangene van onaflatende pijn en chaos in mijn kop.
En ik ... ik vind nu even nergens een noodknop.

Voel me rot nu :(
•´¯¥¯`•WHÅt §HÂLl w€ DØ•´¯¥¯`•
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Soms, of veelste vaak valt het echt niet mee! Carola, ik wil je alle sterkte geven die ik je via deze weg sturen kan, ik hoop ze komt ook aan, je zult ze hard nodig hebben!

Kop op, liefs Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Carola-Voorvelt
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Hallo Mara,

Lief dat je hierop reageerd, echter hij en zij zijn getrouwd en ik ben een vriendin van hun. Zijn niet zomaar vrienden er zit diepgang in deze vriendschap. En ja ik ben er kapot van .. vorig jaar is hij geopereerd aan long kanker en meer dan de halve long verwijdert. Achteraf gezien heeft het niet mogen helpen.

Pfff

Liefs Carola
lynne
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door lynne »

hi C,

'Cracker Jack's'-rules are in effect. Geniet van elke stukje geluk dat je tegenkomt, van elke stukje schoonheid. Wat niet altijd werk :-? werk iig nie voor mij maar is wat ze me altijd voorhouden. En gewoon er zijn doet ook veel.

Lynne

Die weer is niet goed uit haar woorden geraakt maar :oops:
AD ASTRA PER ASPERA
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Hoi Carola,

Ik wens jou je vriend en vriendin heel veel sterkte voor de komende tijd.

Het lijkt me niet mogelijk om aan het dal te ontkomen waar jij je nu ingetrokken voelt. Je kunt nu niet meer doen dan je vriend en vriendin steunen. met zijn drieen gaan jullie het dal in en met zijn tweeen zullen jullie er ook weer uit komen.

De pijn zal niet snel verdwijnen dat zal de tijd moeten doen. Blijf ook op het pad van je hart want al die deurtjes naar het niets, brengen echt geen verlichting.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Carola-Voorvelt
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Ooit zal ik de reden weten voor alles. Dan kan ik hopelijk ook proberen te begrijpen waarom het allemaal zo verliep. Ooit is pas voor straks. Tot die tijd moet ik het doen met deze waarheid. Hoewel het lijkt alsof ik me vasthoud aan een droom.

Meiden bedankt voor jullie woorden, en wat hij mij ook vertelde ... Carola ga door met waar je bezig mee bent.

Liefs Carola
jenni_b
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

Het leven is soms onbegrijpelijk... onbegrijpelijk hard. Het is ook eindig, maar dat einde hoort in de verre toekomst te liggen. Na een lang en goed leven; niet veel te vroeg en veel te jong. Hoe hard het ook klinkt, soms is de reden zo verborgen, dat je die niet vindt. Wat niet wil zeggen dat je stopt met zoeken; de pijn blijft...

Heel veel sterkte voor je vriend, je vriendin en jezelf om aan de andere kant dit dal weer te verlaten.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Zonder dood geen leven,
Zonder dieptepunten geen hoogtepunten,
Zonder liefde ook geen haat,
Het één kan nu eenmaal niet zonder het andere hoe hard het soms ook kan zijn. Het enige wat ik je nu kan zeggen Carola is veel sterkte en ik hoop dat je er weer een beetje uitkomt terzijnertijd. Hier ben je in ieder geval welkom om je spoken van je af te schrijven en ik lees alles al weet ik niet altijd te antwoorden.

De wereld is dualistisch, yin en yang, positief en negatief onlosmakelijk aan elkaar verbonden en alle dieptepunten zijn er om sterker van te worden. Ook al zijn ze soms onverklaarbaar hard en onbegrijpelijk.
Plaats reactie