Ai, als het dan toch moet dan maar zoals ik over een paar jaren in het paspoort sta.Cynthia schreef:Je bent in het leven slechts van 1 ding zeker: je gaat dood.Narayani schreef:MAAAR IK WIL NIET DOOOOOD!!!!!!!!!!!!
De vraag is alleen wanneer.
Begraven/cremeren als vrouw of man
Moderator: Moderators
Hi girls,
Brrr, luguber onderwerp... Maar het is al ooit ter sprake geweest hier thuis. Ik zou dus het liefst als vrouw worden begraven en mijn partner weet dat. Maar of dat ook in realiteit wordt omgezet wanneer het zover is?????
Ik kan dan in elk geval niet protesteren, mochten ze me toch in een mannenkloffie begraven. Komen jullie er op toezien?
Greetzzzzz
Brrr, luguber onderwerp... Maar het is al ooit ter sprake geweest hier thuis. Ik zou dus het liefst als vrouw worden begraven en mijn partner weet dat. Maar of dat ook in realiteit wordt omgezet wanneer het zover is?????
Ik kan dan in elk geval niet protesteren, mochten ze me toch in een mannenkloffie begraven. Komen jullie er op toezien?
Greetzzzzz
Liefs, Kathleen
Come una ragazza! Per sempre!
Come una ragazza! Per sempre!
Wees gerust, ik bevecht het met mijn sabelKathleen schreef:Hi girls,
Greetzzzzz
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
- Chantal C.
- Forumdiva
Ik wil niet begraven worden, noch gecremeerd. Laatst heb ik op TV een ontdekking van een zweedse mevrouw gezien: Vriesdrogen.
Zie onderstaande link:
Vriesdrogen alternatief voor begraven
Dat lijkt me wel wat...
Zie onderstaande link:
Vriesdrogen alternatief voor begraven
Dat lijkt me wel wat...
Laatst gewijzigd door Chantal C. op zo nov 07, 2004 9:00, 1 keer totaal gewijzigd.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Zelf heb ik altijd gezegd dat ik gecremeerd wilde worden.
Maar nu ik een kind heb, vind ik het belangrijk wat die wil. En hoewel het niet ter sprake gebracht is, denk ik dat zij liever een plek heeft waar ze naar toe kan gaan om aan mij te denken. Dat is het grote voordeel van een graf.
Dus ik ben er nog niet uit. Ook nog niet hoe ik daar dan zou komen te liggen. Denk dat ook dat voor een deel van mijn dochter af zal hangen.
Maar nu ik een kind heb, vind ik het belangrijk wat die wil. En hoewel het niet ter sprake gebracht is, denk ik dat zij liever een plek heeft waar ze naar toe kan gaan om aan mij te denken. Dat is het grote voordeel van een graf.
Dus ik ben er nog niet uit. Ook nog niet hoe ik daar dan zou komen te liggen. Denk dat ook dat voor een deel van mijn dochter af zal hangen.
Cyn.
- Monica Dreamgirl
- ForumFan
Begraven/cremeren als vrouw of man
Hoi,
ik heb er heel even over moeten nadenken, maar ik ga toch liever als vrouw. Natuurlijk merk ik daar zelf niks meer van, maar ik wil op naaldhakken door de hemelpoort, dus dat zullen m'n nabestaanden maar moeten accepteren. Ze hebben me bij leven lang genoeg als man gezien, dus zo'n laatste (en voor sommigen tegelijk eerste) keer als vrouw daar zullen ze dan mee moeten leren leven. Zij wel. Hebben ze nog wat om over na te praten bij de koffie en de broodjes.
Bovendien hoop ik, mocht er zoiets als reïncarnatie bestaan (ik acht de kans klein, maar je weet nooit), dat het opperwezen dat daar over gaat de hint begrijpt en me terugstuurt als vrouw.
En op m'n grafsteen? Och, zoiets als 'Hier ligt zhij, allebei'.
groetjes,
Monica
ik heb er heel even over moeten nadenken, maar ik ga toch liever als vrouw. Natuurlijk merk ik daar zelf niks meer van, maar ik wil op naaldhakken door de hemelpoort, dus dat zullen m'n nabestaanden maar moeten accepteren. Ze hebben me bij leven lang genoeg als man gezien, dus zo'n laatste (en voor sommigen tegelijk eerste) keer als vrouw daar zullen ze dan mee moeten leren leven. Zij wel. Hebben ze nog wat om over na te praten bij de koffie en de broodjes.
Bovendien hoop ik, mocht er zoiets als reïncarnatie bestaan (ik acht de kans klein, maar je weet nooit), dat het opperwezen dat daar over gaat de hint begrijpt en me terugstuurt als vrouw.
En op m'n grafsteen? Och, zoiets als 'Hier ligt zhij, allebei'.
groetjes,
Monica
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Re: Begraven/cremeren als vrouw of man
Er zijn weinig tachtigjarige vrouwen die op naaldhakken kunnen staan, laat staan lopen. Ik gun het je om op pas op die leeftijd op z'n vroegste de reis te maken. Ik stel voor dat je er wel rekening mee houdt, dat je wat comfortabeler schoeisel zult aantrekken. .Monica Dreamgirl schreef:ik wil op naaldhakken door de hemelpoort,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
- Monica Dreamgirl
- ForumFan
Re: Begraven/cremeren als vrouw of man
Dan neem ik er wel krukken bij, of ik ga in een rolstoel zitten, maar naaldhakken zullen het zijn. Al is het het laatste wat ik doe.Lisa met een S schreef:Er zijn weinig tachtigjarige vrouwen die op naaldhakken kunnen staan, laat staan lopen. Ik gun het je om op pas op die leeftijd op z'n vroegste de reis te maken. Ik stel voor dat je er wel rekening mee houdt, dat je wat comfortabeler schoeisel zult aantrekken. .Monica Dreamgirl schreef:ik wil op naaldhakken door de hemelpoort,
Lisa