winkelen moet je leren!?

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

marjan schreef:En in de Viva van deze week nog eens drie travestieten, die in het kader van het thema "vrouwen met ballen" zonder verder commentaar de modepagina's vullen.
Je had natuurlijk altijd kunnen zeggen dat je het zo in de Viva had zien staan ;-) .

Lisa
If all else fails, buy new shoes
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Denise2 schreef:
Esther schreef: Was het een pashokje, of echt een pashokje voor alleen dames?
Er stond geen bord "alleen voor dames" maar als je eerst door drie rijen rekken met dameskleding moet lopen om bij het hokje te komen lijkt het me duidelijk.

Denise.
O, ik vind het nu niet direct een teken van respect voor de dames.
Waarom pas je die rok gewoon niet op de herenafdeling?
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Maar ..........ik moest het betalen :P :P
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Elsa schreef:Maar ..........ik moest het betalen :P :P
Nou Elsa, jij lijkt me niet het type dat bang is een rok op de herenafdeling af te rekenen. Altijd veiliger dan die mannen op de damesafdeling :lol:
jannie
ff weer wat posten

Bericht door jannie »

Denise2 schreef:Vandaag een leuke ervaring gehad ... voor het eerst een rok gepast in de winkel ... gewoon (als man) in het pashokje voor de dames ... en dat in het dorp waar we wonen .... het hek is van de dam ... :D :D :D
het valt allemaal best mee hoor

Denise

Denise goed gedaan!!!!
en Elsa het viel wel mee dus......

pas maar op straks wordt hij nog shopverslaafd. :lol: :wink:
partner van Hendrika
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Altijd veiliger dan die mannen op de damesafdeling
Gelukkig voor je, Denise, dat de dames in je dorp ruimdenkender zijn dan elders. Ik kan mij voorstellen, dat een of andere hysterische vrouw een probleem ervan had gemaakt, en in plaats van een leuke ervaring, was je terug in de kast vlucht. :wink:

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Voor mij was het geen punt hoor Jannie :wink: ben zeer ruimdenkend hierin. Over hokjes gesproken ... Het is ook een stuk handiger dan weer terug te moeten om te ruilen enzo. Het hoeft zeker niet kwetsend te zijn wanneer je dit doet is mijn mening. Gewoon rustig het goede moment afwachten.
I.G.Norance
dagelijks aanwezig

Bericht door I.G.Norance »

Hallo Franscien,

Ik shop als vrouw. En als je niet op wil vallen (en wie van ons wil dat wel?) moet je ahem: gewoon doen. Dus niet schichtig etc.
Dus pak gewoon dat leuke truitje zoek een spiegel en houdt het voor.
Of ga lekker naar de pashokjes. Ja, soms even in de rij staan wachten met andere seks-(!)genoten.
In het begin was dat voor mij ook moeilijk, maar inmiddels ben ik in de grote stad zo een beetje alle winkels ingeweest en begin ik mij er thuis te voelen. Dat geldt ook voor het café enzo.
de 1e keer ff zéér diep adem halen, en als dat goed gegaan is is de drempel de volgende keer afwezig. Hetzelfde voor het toilet.
Leuk: recent in de stad en hongerig. Vindt in een vol café een leeg tafeltje voor 4 personen. Even later komt ouder dame en vraagt of het vrij is. Ze gaat zitten en ff later raken wij aan de praat. Mijn dag kon niet meer stuk. Geen enkele foute blik, gewoon geaccepteerd al vrouw.

Sterkte dus, en doén!

José
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Heb ooit eens toen ik nog in mijn pre-op fase zat een behaatje willen passen bij Livera. Ik kreeg toen te horen dat ik hem maar gewoon moest kopen en thuis passen omdat er vrouwen waren die het niet prettig vonden als een man ineens behaatjes ging passen in een winkel die toch meer voor vrouwen was. Je kan je voorstellen dat Joanne daar erg kwaad om werd en als ik me kwaad maak krijg ik veel voor elkaar. Normaal hou ik niet van klagen en probeer ik dingen met praten op te lossen maar heb toen toch maar de bedrijfsleider opgebeld en hem het verhaal verteld. De betreffende nogal conservatieve verkoopster heeft me de volgende keer dat ik er kwam haar excuses aangeboden met een rood hoofd maar ben er nooit meer heengegaan.
Franscien
dagelijks aanwezig

Bericht door Franscien »

Josee,

Ik heb inderdaad ontdekt dat wanneer je je niet zo opvallend gedraagt in de winkel dat het personeel en publiek niet zo reageert. Maar om nu met een rok of truitje een pashokje in te gaan en te passen, moet ik toch eerst die (hoge) drempel over.

Ik hoop binnenkort opnieuw een poging te wagen en misschien komt het er dan wel van om een keer iets te passen.

franscien
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Joanne schreef:Ik kreeg toen te horen dat ik hem maar gewoon moest kopen en thuis passen omdat er vrouwen waren die het niet prettig vonden als een man ineens behaatjes ging passen in een winkel die toch meer voor vrouwen was.
Ik heb toen ik begon BH's te kopen niet geweten dat er in die winkels ook pashokjes aanwezig waren, pas laatst kwam ik daarachter. Ik had er vermoedelijk ook geen gebruik van gemaakt als ik het wel geweten had: mijn hoofd was rood genoeg en ik wou maar 2 dingen: [1] z.s.m. een BH kopen en dan [2] z.s.m. daar weg :wink:

Groetjes,

Frederique
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

franscien schreef:Josee,

Ik heb inderdaad ontdekt dat wanneer je je niet zo opvallend gedraagt in de winkel dat het personeel en publiek niet zo reageert. Maar om nu met een rok of truitje een pashokje in te gaan en te passen, moet ik toch eerst die (hoge) drempel over.

Ik hoop binnenkort opnieuw een poging te wagen en misschien komt het er dan wel van om een keer iets te passen.

franscien
Maanden terug was ik in Eindhoven bij H&M waar een lange rij stond voor het pashokje. Daar stond ook een man tussen met een rok maar het viel niemand op. Meestal sta je met je vriendin te kletsen en let je daar gewoon niet op. Heb in ieder geval niets gemerkt dat men zich hieraan stoorde.
I.G.Norance
dagelijks aanwezig

Bericht door I.G.Norance »

Fransien,

Jammer genoeg zie ik (nog) geen plaatje van je en is Friesland een knap uurtje rijden.
Maar anders zou ik zegen: Kom op we gaan gezellig samen shoppen!
Zoals al vaak gezegd is: discrimineren mag niet en hun kassa moet rinkelen.

Kom op, de drempel over!
Sterkte

José

p.s.
Misschien heb ik wel makkelijk praten want ik shop voornamelijk in Amsterdam,
je weet wel dit verdorven stad waar alles schijnt te kunnen :lol:
marjan
dagelijks aanwezig

Bericht door marjan »

Lisa met een S schreef:
marjan schreef:En in de Viva van deze week nog eens drie travestieten, die in het kader van het thema "vrouwen met ballen" zonder verder commentaar de modepagina's vullen.
Je had natuurlijk altijd kunnen zeggen dat je het zo in de Viva had zien staan ;-) .

Lisa
???

Marjan
Willeke T
ff weer wat posten

Bericht door Willeke T »

Winkelen is vaak wel een belevenis inderdaad.

Gisteren, koopzondag, ik had nog wat kerstkaarten nodig dus de Hema in.
Kaarten uitgezocht en naar de kassa, het was niet zo heel druk dus snel even
afrekenen.

'Wilt u er een tasje bij mevrouw ?' Lieeeef meisje achter de kassa dus :D
'nee, het gaat zo wel'
Toen begon er iets te dagen, meisje achter de kassa raakte een beetje in
de war.
'Zei ik nou mevrouw ?' hand voor d'r mond.
Collega-tje naast haar sist: 'Wat is er nou ?'
'Ik zei mevrouw tegen haar.. hem'
Collega-tje snapte de commotie niet zo en ging snel verder met het helpen van haar
eigen klant.
Meisje tegen mij, nog steeds een beetje beduust, hand voor d'r mond fluistert,
'sorry hoor, ik dacht..'
Dus ik zeg : 'Rustig maar hoor, dat is toch helemaal niet erg. '
En ik dacht : mijn dag kan niet meer stuk en ik verliet met een glimlach de winkel.

:wink:

Maar ik vond het wel een beetje naar dat ze zo van haar stuk raakte omdat ze
dacht dat ze iets heel verkeerds had gezegd, terwijl ik er eigenlijk blij door was.

Liefs,
Willeke
"Climb every mountain, search every stream,
follow every byway, till you find your dream" ~ Reverend Mother (The Sound of Music, 1965)
Plaats reactie