T.org, voorbeeldfunctie of niet ?

Wil je wat kwijt over travestie.org? Doe het dan hier.

Moderator: Moderators

T.org heeft voor mij een voorbeeldfunctie
5
12%
T.org is voor mij (erg) intressant, maar geen voorbeeldfunctie
29
69%
T.org is niet intressant voor mij, behalve als tijdverdrijf dan
8
19%
Geen mening
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 42

mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Niet geheel toevallig, dit polletje wat ik bedacht na het lezen van een zekere thread in een ander gedeelte van het forum.
Hebben we een voorbeeldfunctie uit te dragen, of juist niet ? Is het slechts voor tijdverdrijf of doen we er ook ons eigen voordeel mee ?
Ik hoop dat naast de vaste gasten, ook de grote schare doorgaans niet postende leden willen reageren.

Het is dus niet de vraag T.org moet zus of zo zijn, maar hoe je er zelf over denkt.

Mir
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
marjan
dagelijks aanwezig

Re: T.org, voorbeeldfunctie of niet ?

Bericht door marjan »

mireille schreef:Niet geheel toevallig, dit polletje wat ik bedacht na het lezen van een zekere thread in een ander gedeelte van het forum.
Hebben we een voorbeeldfunctie uit te dragen, of juist niet ? Is het slechts voor tijdverdrijf of doen we er ook ons eigen voordeel mee ?
Ik hoop dat naast de vaste gasten, ook de grote schare doorgaans niet postende leden willen reageren.
Wat bedoel je precies met "voorbeeldfunctie" en wat zou er in "ons eigen voordeel" moeten zijn?

Marjan
(die dus niet zoveel van deze poll begrijpt)
Dorothy
ForumFan

Bericht door Dorothy »

marjan schreef:
mireille schreef:Niet geheel toevallig, dit polletje wat ik bedacht na het lezen van een zekere thread in een ander gedeelte van het forum.
Wat bedoel je precies met "voorbeeldfunctie" en wat zou er in "ons eigen voordeel" moeten zijn?

Marjan
Ik ook niet :o

Afbeelding
A candle loses nothing by lighting another candle.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Voor mij is dit forum hier een info-connection, tijdverdrijf en een plek waar ik mijn ei kwijt schrijven kan, un soort dagboek ook, hoe moet ik dat aankruisen :o :-?

xmarax
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Dorothy schreef:
marjan schreef: Wat bedoel je precies met "voorbeeldfunctie" en wat zou er in "ons eigen voordeel" moeten zijn?

Marjan
Ik ook niet :o
ff denken hoor, dat formuleren van mij is ook niet echt alles... :-?

Met "ons eigen voordeel" bedoel ik dat je zelf vindt dat je iets hebt aan al die informatie, tips, en verhalen op T.org

Met voorbeeldfunctie bedoel min of meer ik: zou je dingen (met betrekking tot je T* zijn) niet hebben gedaan zonder T.org, en daarom T.org als een soort van autoriteit op T* gebied beschouwen ?
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Ik denk wel degelijk dat trav.org een voorbeeld functie heeft. Niet voor iedereen misschien maar wel voor een heleboel anderen. Ik heb er mijn voordeel uitgehaald door dingen van me af te kunnen schrijven in tijden dat ik het moeilijk had en anderen doen dat door juist mijn stukjes of die van anderen weer te lezen dus ik snap de poll kennelijk wel. Ik hou ook altijd in mijn achterhoofd dat er mensen zijn die een voorbeeld aan mijn stukjes nemen en zal daarom ook proberen na te denken voor ik iets schrijf zodat ik geen verkeerd voorbeeld geef. Maar nu is de vraag wat een verkeerd voorbeeld is natuurlijk. Denk dat iedereen dat voor zichzelf moet beslissen en bij te extreme gevallen heb je dus de forumwatch. Ik stemde dus ja voorbeeld functie.
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Joanne

Ik ben dat niet met je eens en had die stellingname ook niet van jou verwacht. Niemand op deze site zou een voorbeeldfunctie mogen hebben. Iedereen is bezig met zijn eigen probemen, zijn eigen traject en op zijn eigen manier.
Door stukjes van anderen te lezen, word je geholpen om het voor jezelf op een rijtje te krijgen, en te ervaren dat het allemaal niet zo stiekum hoeft als je wel dacht, en dat je niet alleen bent.
Maar laten we alsjeblieft niet anderen als voorbeeld gaan nemen in de trant van "Zo moet het". Ieder oet dat voor zichzelf uitzoeken.
En daarbij helpt het om meningen van anderen te lezen, of zaken van je af te kunnen schrijven.
Maar daar blijft het in mijn optiek ook bij. Ik zou het ook heel gevaarlijk vinden wanneer T.org als een autoriteit wordt gezien.
Zo denk ik erover.
Cyn.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Het zou niet zo moeten zijn ben ik met je eens Cynthia maar ik krijg geregeld mails van mensen die mijn stukjes toch als voorbeeld zien. Daar zou ik me niets van aan kunnen trekken en gewoon schrijven wat me op het hart ligt maar denk er wel over na en probeer er toch op te letten in bepaalde gevallen. Niemand zegt trouwens dat trav.org een autoriteit is of zal worden. Das iets heel anders dan een voorbeeld functie.
An
is nieuw hier

Bericht door An »

Cynthia schreef:Joanne

Ik ben dat niet met je eens en had die stellingname ook niet van jou verwacht. Niemand op deze site zou een voorbeeldfunctie mogen hebben. Iedereen is bezig met zijn eigen probemen, zijn eigen traject en op zijn eigen manier.
Door stukjes van anderen te lezen, word je geholpen om het voor jezelf op een rijtje te krijgen, en te ervaren dat het allemaal niet zo stiekum hoeft als je wel dacht, en dat je niet alleen bent.
Maar laten we alsjeblieft niet anderen als voorbeeld gaan nemen in de trant van "Zo moet het". Ieder oet dat voor zichzelf uitzoeken.
En daarbij helpt het om meningen van anderen te lezen, of zaken van je af te kunnen schrijven.
Maar daar blijft het in mijn optiek ook bij. Ik zou het ook heel gevaarlijk vinden wanneer T.org als een autoriteit wordt gezien.
Zo denk ik erover.
Cynthia, ik denk dat iedereen bewust of onbewust fungeert als een voorbeeld voor anderen.
Een beginnende preop zal geheid tegen iemand als Joanne op kijken, zij heeft al doorgemaakt waar de ander nog midden in zit of nog aan moet beginnen.
Daarom is het ook zinnig om je daar bewust van te wezen.
En je ontkomt er ook niet aan, mensen hebben eenmaal idolen nodig waar ze tegen op kijken.
En het is ook fijn om te weten dat er succesverhalen zijn, je kans van slagen hebt.
Vandaar dat een medium als trav.org volgens mij wel een voorbeeldfunctie inneemt.
Of het altijd een positieve is dit laat ik in het midden.

Anouk
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Idolen? Hou eens lekker op zeg. Tegen iemand opkijken? Nee toch?
Succesverhalen? Waar?
Lees eens wat beter, kijk eens wat er tussen de regeltjes soms echt gezegd wordt. Blijft er weinig van een hoeraverhaal over hoor.
Ik hoop dat die beginnende preops dat lezen. En zich nog eens achter de oren krabbelen.
An
is nieuw hier

Bericht door An »

Esther schreef:Idolen? Hou eens lekker op zeg. Tegen iemand opkijken? Nee toch?
Succesverhalen? Waar?
Lees eens wat beter, kijk eens wat er tussen de regeltjes soms echt gezegd wordt. Blijft er weinig van een hoeraverhaal over hoor.
Ik hoop dat die beginnende preops dat lezen. En zich nog eens achter de oren krabbelen.
Esther, helemaal jonge transen hebben een houdvast nodig dat het nog goed met hen kan aflopen.
Zij nog een succesvolle doorstart kunne maken als vrouw.
Een idool, Kelly misschien?
Tuurlijk kun je haar direkt afbranden maar zij heeft wel gezorgt dat ts meer positief in het nieuws is gekomen.
Dat een trans er best goed uit kan zien en ook succesvol kan zijn.
Daarnaast heb ik mij voorgenomen om een succesvolle trans te worden.
En dit hoeft helemaal niet voor de buitenwereld maar dat ik over een tijd trots en tevreden over me kan zijn.
Ik een succesvolle doorstart heb kunnen maken ondanks alle onzekerheden, tegenwerkingen.
Promoten is tuurlijk van de gekkum, maar hoop geven dat het nog goed komt voor een trans die de water aan de lippen heeft zou fijn zijn.

Anouk
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Joanne schreef:Ik denk wel degelijk dat trav.org een voorbeeld functie heeft. Niet voor iedereen misschien maar wel voor een heleboel anderen. Ik heb er mijn voordeel uitgehaald door dingen van me af te kunnen schrijven in tijden dat ik het moeilijk had en anderen doen dat door juist mijn stukjes of die van anderen weer te lezen dus ik snap de poll kennelijk wel. Ik hou ook altijd in mijn achterhoofd dat er mensen zijn die een voorbeeld aan mijn stukjes nemen en zal daarom ook proberen na te denken voor ik iets schrijf zodat ik geen verkeerd voorbeeld geef. Maar nu is de vraag wat een verkeerd voorbeeld is natuurlijk. Denk dat iedereen dat voor zichzelf moet beslissen en bij te extreme gevallen heb je dus de forumwatch. Ik stemde dus ja voorbeeld functie.
Ja, als je het zo schrijft dan kan ik travestie.org wel als een voorbeeld zien. Maar dan meer als een voorbeeld hoe het kan, dan als een voorbeeld hoe het moet als je een bepaalde richting ingaat.

Ik had de poll niet zo gelezen en heb dan ook "wel interessant, maar geen voorbeeld" gekozen. Met name ook omdat ik "voorbeeld" toch te belerend vind: ik vind dat iedereen zijn/haar eigen weg te zoeken heeft en zou het vervelend vinden als mensen zich zo door voorbeelden laten leiden dat ze per definitie dat voorbeeld volgen en dus niet zelf meer voelen of iets werkelijk bij zichzelf past.

Groetjes,

Frederique
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Voorbeeld is mijns inziens ook iets optioneels, niet verplicht.

En Esther hoewel ik een hoerastemming ook niet echt gepast vind in het hele proces vind ik mijzelf toch ook wel een succestory. Niet eentje die me aan is komen waaien maar toch. En dat het allemaal niet even makkelijk is moge duidelijk zijn als je dit forum goed doorleest. Idool vind ik trouwens ook net even wat te ver gaan maar heb zelf ook wel mijn voorbeeldjes gehad. Ik denk aan Tula inderdaad Kelly en Dana International. Zou leuk geweest zijn als die ook op zo'n site als deze geschreven hadden want daar had ik veel van kunnen leren.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Dat wil ik ook voor alle duidelijkheit zeggen, ik pik hier veel informatie uit de posting van bepaalde mensen hier, maar ik ga mijn eigen weg, ik heb hier geen idolen, wel mensen die ik waardeer en/of ook un beetje bewonder, meer niet :wink: het zal erg zijn als het zo was dat ik hier iemand zal nadoen, nee hoor, ik hoop verder mezelf te zijn, nog heb ik gelukkig mijn eigen meningen :P :wink: en ook mijn eigen aparte levensstyl 8)

xmarax
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Allereerst dit: een goede poll samenstellen is een vak apart. Ik heb op dit forum er eigenlijk nog nooit een gezien die echt duidelijk was, en waarbij de verschillende opties samen een afdoende keuzemogelijkheid vormden (tip: neem een optie 'niet van toepassing' of 'overig' op, beetje makkelijk maar werkt wel, en ben je meteen van het gezeur af van die mensen die zeggen 'de mijne staat er niet tussen').

Wat betreft deze poll specifiek: strikt gezien zou je eigenlijk een verschil moeten maken tussen de site en het forum, aangezien dat laatste vooral wordt gedragen door de bezoekers. Gezien de toelichtingen gaan de meesten hier van het laatste uit, en ik denk ook wel dat Mireille dat bedoelde.

Ik heb zelf optie (3) gekozen, want ondanks dat er zo heel af & toe best wel zinnige dingen worden gezegd heb ik nu niet het idee dat ik iets geleerd heb van anderen hier, hooguit dat bekrompenheid ook onder 'ons' soort mensen voorkomt. Toch kan ik me wel voorstellen dat voor sommigen, vooral voor hen die net 'komen kijken' en hun t-zijn al die jaren in hun eentje hebben moeten beleven, dit forum zeker een functie kan hebben. Maar het lijkt me daarbij veel te ver gaan om over idolen te spreken ..

Verder sluit ik me aan bij Cynthia: het is prima dat je bepaalde ideeen krijgt van andermans verhalen, en misschien zelf wel 'geinspireerd' raakt (..) maar uiteindelijk moet ieder toch zijn of haar eigen weg volgen.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Plaats reactie