Drempels

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Martiene
dagelijks aanwezig

Drempels

Bericht door Martiene »

Afgesplitst van andere topic door Moderator. Zie ook http://www.travestie.org/html/forum/vie ... 0089#40089

Leuk is dat toch dat we bijna constant bezig zijn met onze drempels.
Voor de een is dat het naar buitengaan een ander gaat met de trein.

Ik weet nog mijn "eerste keer" naar buiten. De zenuwen van mijn tenen tot in de kruin. Nu veel verder weet ik niet waar de grens is.
Ben enkele keren uit eten geweest, winkelen in Utrecht centrum, wandelen op een zondag middag in het bos, en gewoon stukjes rijden in de auto.
Ben van plan om de 15e naar de T&T in Nieuwegein te gaan.

Misschien zie ik nog iemand van deze groep daar?
Liefs,
Martiene
Omdat ik wel een vrouw wil zijn, maar het niet wil worden. (©martiene)
liefs.
Willeke T
ff weer wat posten

Bericht door Willeke T »

Martiene schreef:Ben van plan om de 15e naar de T&T in Nieuwegein te gaan.
Als we het over drempels hebben :roll:

Misschien ga ik ook wel.

Liefs,
Willeke
"Climb every mountain, search every stream,
follow every byway, till you find your dream" ~ Reverend Mother (The Sound of Music, 1965)
Martiene
dagelijks aanwezig

Bericht door Martiene »

Willeke T schreef:
Martiene schreef:Ben van plan om de 15e naar de T&T in Nieuwegein te gaan.
Als we het over drempels hebben :roll:

Misschien ga ik ook wel.

Liefs,
Willeke
Tuurlijk, dat is toch wel een van de laagste drempels lijkt me. Allemaal mensen met min of meer dezelfde gevoelens.
liefs.
Yil
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Yil »

Hoi Martiene,
Voor jou lijkt het een kleine drempel.
Maar voor iemand die in het geheim aan travestie doet is het een behoorlijk grote drempel.
En vind ik het best wel knap als ze durven er voor het eerst er heen te gaan.
Groetjes,
Derya
Martiene
dagelijks aanwezig

Bericht door Martiene »

Derya schreef:Hoi Martiene,
Voor jou lijkt het een kleine drempel.
Maar voor iemand die in het geheim aan travestie doet is het een behoorlijk grote drempel.
En vind ik het best wel knap als ze durven er voor het eerst er heen te gaan.
Groetjes,
Derya
oh ja, tuurlijk is dat knap, zo bedoelde ik het ook niet hoor. :)
Ik bedoelde meer, van de drempels die er zijn lijkt me dit niet de grootste, maar dat zal voor iedereen weer anders aanvoelen.

Tjeee, was het allemaal maar zo gemakkelijk en werd je gewoon zonder pardon door iedereen geaccepteerd zoals je bent.
Helaas het is niet anders, hoewel het mij elke keer weer meevalt hoe er gereageerd wordt.

Liefs,
Martiene
liefs.
Yil
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Yil »

Helaas word je door de personen die het dichts bij je staan moeilijker of helemaal niet geaccepteerd.
(Bij mij dan.)
Mensen die verder van je af staan (collega's/ vrienden) hebben er eerder begrip voor.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

De personen die het dichtst bij je staan, houden van je zoals ze je kennen, vinden het soms moeilijk te begrijpen dat dit is zoals je er werkelijk bent, omdat je het zo lang voor hun verborgen hebt gehouden, en ben vaak bang voor de gevolgen -- dat ze jou op die manier kunnen verliezen of dat je anders hierdoor in problemen komt.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
jenni_b
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

Lisa met een S schreef:De personen die het dichtst bij je staan, houden van je zoals ze je kennen, vinden het soms moeilijk te begrijpen dat dit is zoals je er werkelijk bent, omdat je het zo lang voor hun verborgen hebt gehouden, en ben vaak bang voor de gevolgen -- dat ze jou op die manier kunnen verliezen of dat je anders hierdoor in problemen komt.
Lisa
Dat is een belangrijk punt. Daarnaast speelt er denk ik ook nog iets puur praktisch: die mensen hebben een heel erg sterk beeld (man / vrouw) van je. Als dan vraagt om dat beeld te veranderen is dat heel moeilijk en vraagt veel tijd; voor sommige niet eens omdat ze het niet willen, maar gewoon als gevolg van jarenlang ingesleten gewoontes.

Maar goed nu gaat dit draadje wel wat off-topic :)
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Denk dat Lisa wel een punt heeft, als partner van moet je ineens wel een switch maken wanneer je hoort -of erachter komt dat jeT* partner deze behoefte( verlangens drang) heeft. Denk ook omdat dit überhaupt niet in je opkomt om aan travestie te denken.
Het lijkt mij voor de persoon in kwestie erg wanneer je 'stiekem' naar zo'n T&T avond moet gaan. Wat zou het toch mooi zijn wannneer je gewoon jezelf zou mogen zijn.
Willeke T
ff weer wat posten

Bericht door Willeke T »

Weet niet of iemand het gezien heeft, tijdens het zappen afgelopen nacht kwam ik langs
het programma 'Nachtsuite' waarin veel aandacht was voor travestie.
O.a. The Alley Girls en wat meiden van Lellebel kwamen langs.
Ik heb allleen het laatste stukje van het programma gezien, dus ik weet niet wat er
verder aan bod is geweest.

In ieder geval werd er op een bepaald moment ook wel over drempels gesproken.
En kwam een beetje de vertwijfelde vraag of 'we' na zo'n 10 jaar af en toe media
aandacht wel iets opgeschoten zijn voor wat betreft acceptatie.
Ik had de indruk dat het antwoord daarop toch wat ontwijkend was met zelfs
een toevoeging als "we moeten oppassen dat het niet weer minder wordt'.

Als ik af en toe met een rok aan ga shoppen in de binnenstad heb ik niet echt
de indruk dat mensen daar raar op reageren. Aan de andere kant was ik vorige week
mee met een kinderverjaarsfeestje en had ik drie meiden van rond de 10 jaar oud op
de achterbank. Onderweg vertelde een meisje dat ze onderweg in de auto weleens
een spelletje speelden dat ze gingen kijken naar fietsers en dat ze dan de meest
rare fiets(t)er gingen opzoeken. Het meest rare dat ze tot nog toe wel eens had gezien
was een man met lang haar en een rok aan op een fiets. Toen werd het een ietsje stil
op de achterbank want die meneer voorin de auto had toch ook wel erg lang haar.
Ik moest er stilletjes wel een beetje om lachen.

Ik vraag me af of een man in een rok ooit net zo geaccpeteerd zal zijn als een
vrouw in broek. Als we ooit zover komen zullen een heleboel andere drempels
toch ook een stuk lager blijken.

Liefs,
Willeke
"Climb every mountain, search every stream,
follow every byway, till you find your dream" ~ Reverend Mother (The Sound of Music, 1965)
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Willeke,

Goede vraag. Zie ook hier.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Willeke T schreef:Weet niet of iemand het gezien heeft, tijdens het zappen afgelopen nacht kwam ik langs
het programma 'Nachtsuite' waarin veel aandacht was voor travestie.
O.a. The Alley Girls en wat meiden van Lellebel kwamen langs.
Ik heb allleen het laatste stukje van het programma gezien, dus ik weet niet wat er verder aan bod is geweest.
Ik heb een iets groter gedeelte van het programma gezien, en op het gevaar af weer een waarschuwing te krijgen omdat het off-topic is wil ik er nog wel iets over kwijt. Toen ik inschakelde waren er 2 travestieten: een drag-queen met een zgn. humoristische act, en een werkelijk verbluffend mooie danseres (helaas haar optreden gemist) aan wie werkelijk alles klopte, zelfs haar stem. Ze had verder absoluut geen behoefte om vrouw te worden, deed dit puur alleen maar als vak.

Beide dames waren overigens wel gay, wat Christine tot de conclusie bracht dat dus zo ongeveer 99% van de travestieten gay was. Gelukkig verbeterde Inez (de danseres) dat: "99% is misschien wat veel maar 80% toch zeker". :roll:

In het laatste stuk waren er wat Lellebellers en nog een drag-queen, maar er werd weinig interessants gemeld, ook niet in dat door jou genoemde stuk over acceptatie. Ach, 'de travestieshow' van Robert ten Brink is ook wel eens opgevoerd als het programma wat travestie uit de taboe-sfeer heeft gehaald, dus ik denk dat iedereen zijn eigen conclusie trekt op dit gebied.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
mandy tv
daar ben ik weer
Contacteer:

Bericht door mandy tv »

ik heb die brempel al gehad ben gisteren naar de T&T in rotterdam geweest voor het eerst
Yil
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Yil »

Drempels...
Als je eenmaal een grote drempel genomen hebt dan durf je volgens mij alles.
Ik was zo stom geweest om vanuit het geheim, om met een reportage (+fotoraportage) mee te doen van een bekend blad.
Het heeft gelijk al mijn angste overwonnen naar buiten gaan vond ik al niet meer eng.
Groetjes,
Derya
Plaats reactie