Lisa met een S schreef:Maruscha, doe niet zo dom. Het is beeldspraak. B-E-E-L-D-S-P-R-A-A-K. Metaforisch. De meeste van ons begrijpen dat. Jij kennelijk nog steeds niet. (...)
Jemig loopt deze discussie nog steeds, sterker er is een meta-discussie gestart.

Affijn aangezien meta-discussies altijd nog veel leuker zijn ook maar een extra duit van mij in het zakje...
Ik vind het nogal erg ver gaan om Maruscha hier van domheid te betichten en al helemaal om dat op deze toon te doen. Zij is juist één van de mensen die met regelmaat probeert om forse dosis realiteitszin aan een discussie toe te voegen (en geniet in ieder geval mijn respect). Mijns inziens heeft dat niets te maken met een gebrek aan respect voor de T*-beleving van de overige forumleden, maar is het een hele gezonde eigenschap. Sterker het is broodnodig!
Wat mij vaak opvalt is dat er een groot verschil is tussen hoe TVn en TSn tegen vrouwelijkheid aankijken (TGs vind ik nog altijd moeilijk te plaatsen, maar da's mijn beperking). Soit, ieders goed recht, maar zodra we het gaan hebben over 'vrouw zijn' verandert het verhaal toch echt. Op dat moment prefereer ik de mening van geboren vrouwen en <i>ervaren</i> mede-TSn ver boven die van de TVn. De crux zit 'm dan in de genderidentiteit en het feit de incorrecte idées fixes (sp) door ervaring uitgefilterd zijn. Om die ervaring op te doen is het een noodzakelijk voorwaarde om lange tijd je daadwerkelijk in de maatschappij te bewegen als vrouw en sorry maar TVn hebben die ervaring nooit of te nimmer.
Mijn bottomline is dat het heel goed zou zijn om eens niet meteen te schermen met kreten als 'gebrek aan respect' (en trouwens... respect is iets wat je moet verdienen!), maar om een gezonde nuchtere inbreng vanuit zo'n perspectief eens te waarderen. Wie weet steek je er nog eens wat van op...