Vrouwelijk of vrouw-zijn

Algemeen

Moderator: Moderators

jenni_b
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

Cynthia schreef:Zijn jullie nu niet heel erg op de persoon aan het spelen?

Ik kan het in ieder geval niet waarderen.

Cynthia.
Valt toch nog wel mee... Maruscha werd zwaar aangevallen door 'Lisa met een S' en verweerd zich met een artistieke uiting die ook nog een dosis humor bevat en die proportioneel is :) Nu heb ik wel het gevoel dat het gevoel voor humor van Maruscha (en mij!) veel directer is dan wat veel mensen goed aankunnen.

Wat Maruscha met haar tekst doet is een uiting geven aan haar gevoelens over het verbale gedrag van Lisa. Het is ook een beeld waar ik een heel in mee ga overigens. Dat zegt verder niets over de mening over, of respect voor, haar hebben. Ik ken Lisa niet in real life en zij mij niet, dus over elkaar als persoon kunnen we verder geen enkele mening hebben.

In mijn eigen opmerking ging ik veel meer in op iets wat mij alle langere tijd hier opvalt. Constant lijkt het erop alsof de schone schijn ophouden hier belangrijker is dan een dosis realiteitszin. Die instelling snap ik dus echt niet èn daar zal ik altijd een opmerking over maken. Er zijn twee dingen die de mensen hier binden: T*-gevoelens en de werkelijke wereld waar we in leven. Zodra we spreken over hoe we dingen beleven dan hebben de gevoelens natuurlijk prioriteit, maar zodra het gaat over zaken die met de werkelijke wereld te maken hebben, dan hoort de realiteitszin prioriteit krijgen over idées fixes in de hoofden van mensen. Soms mag - nee moet - je dan erg direct zijn. Dat getuigt van meer respect voor een persoon dan het naar de mond praten en hem/haar en publiek languit onderuit laten gaan.
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

Mannelijk? Vrouwelijk? Ik vind het vooral kinderlijk, wat jullie hier aan het doen zijn.

<<doei
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Janiek schreef:Mannelijk? Vrouwelijk? Ik vind het vooral kinderlijk, wat jullie hier aan het doen zijn.
:D

Inhoudelijk ben ik het helemaal met je eens.

Groetjes,

Frederique
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Frederique_ schreef:
Janiek schreef:Mannelijk? Vrouwelijk? Ik vind het vooral kinderlijk, wat jullie hier aan het doen zijn.
:D

Inhoudelijk ben ik het helemaal met je eens.

Groetjes,

Frederique
Kijk, spuit 11 geeft ook modder.

Weet je wat zo grappig is? In deze discussie ben ik bewust heel netjes gebleven, heb absoluut niet op de man gespeeld, alleen Evelienne geciteerd nadat Lisa meerdere malen beweerde dat mijn initiele opmerkingen nergens op gebaseerd waren. Vervolgens krijg ik, zoals Jenni al terecht opmerkte, geweldig de wind van voren van Lisa en op een paar personen na zwijgen jullie allemaal.

Als ik er uiteindelijk voor kies om op een ludieke wijze Lisa's ongelijk aan te tonen, vooral t.o.v. haar werkelijk stompzinnige 'beta' opmerking, worden jullie opeens wakker. Beetje jammer ..

Nu begrijp ik wel dat jullie zelf van een dusdanig nivo zijn dat dit soort dingen jullie nooit overkomen, maar ik ben toch wel benieuwd hoe ik dan had moeten reageren. Terugschelden? Of gewoon maar mijn mond houden, de wijste zijn, met als resultaat dat ik hier dus nooit meer aan een discussie deel kan nemen want wat ik ook zeg, Lisa-met-een-S weet er altijd wel een negatieve draai aan te geven.

Wijze dames (Janiek & Cynthia dus), het woord is aan u.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

Maruscha schreef:
Wijze dames (Janiek & Cynthia dus), het woord is aan u.
Goed, Maruscha, lees de draad nog eens door, dan weet je ook dat dit niet de eerste keer is dat ik mijn mond open doe in deze discussie.

Waar het volgens mij mis ging, was het moment dat je Coco bijval betoonde door te zeggen dat zij met haar kisten nog altijd veel meer vrouw was dan een travestiet op hakken. Volgens mij was die bijval overbodig (het kwartje viel zo ook wel) en de toon zodanig dat Elsa het terecht als een sneer opvatte.
Ik kan er wel in komen wat daar bij jou voor irritaties over bepaalde travestieten achter zitten, want die heb je wel eens vaker laten horen, maar als het je om het bijbrengen van realiteitszin te doen was, dan was dit in elk geval niet een gelukkige manier. In mijn ogen.

Als je dat voor jezelf had kunnen toegeven, had je misschien het tij kunnen keren door je niet zo direct tegen Elsa te gaan rechtvaardigen. Vanaf dat moment is je irritatie zwaarder dan je argumenten kunnen dragen. Als je de stukjes van Jenni in deze draad leest, die jouw standpunt deelt, dan zie je dat het daar andersom is. En dan heb je Lisa en anderen niet zo gauw op de kast en jezelf niet zo oververhit.

Maar goed, ik sta aan de wal en jij zit in het bootje, dus ik heb makkelijk praten.

<<groeten
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Janiek schreef: Goed, Maruscha, lees de draad nog eens door, dan weet je ook dat dit niet de eerste keer is dat ik mijn mond open doe in deze discussie.
Ik heb het niet over de discussie ab sich, maar over het belerende toontje wat Lisa opzet. En daar heb jij tot nu toe niets tegen in gebracht.
Janiek schreef:Waar het volgens mij mis ging, was het moment dat je Coco bijval betoonde door te zeggen dat zij met haar kisten nog altijd veel meer vrouw was dan een travestiet op hakken. Volgens mij was die bijval overbodig (het kwartje viel zo ook wel) en de toon zodanig dat Elsa het terecht als een sneer opvatte.
Mag ik zelf bepalen wanneer & hoe ik bijval toon? Waarom staat iedereen met confetti te strooien als er weer iemand op hoge hakken door de hoofdstraat is gestrompeld maar zodra ik het waag om daar niet aan mee te doen en het eens te zijn met een afwijkende mening blijken er opeens allerlei ongeschreven regels te gelden ..
Janiek schreef:Ik kan er wel in komen wat daar bij jou voor irritaties over bepaalde travestieten achter zitten, want die heb je wel eens vaker laten horen, maar als het je om het bijbrengen van realiteitszin te doen was, dan was dit in elk geval niet een gelukkige manier. In mijn ogen.
Ik ben er niet persee op uit om andere mensen realiteitszin toe te brengen, anders had ik wel duizend keer eerder gereageerd. Je zou voor de grap een keertje moeten tellen hoeveel travestieten durven te beweren dat echt niemand ze als man heeft herkend. Newsflash: 'men' ziet 'het'. En daar is niets mis mee, maak het alleen niet mooier dan het is, en als je het doet, kijk niet gek op als mensen je op een gegeven moment gaan uitlachen.
Janiek schreef: Als je dat voor jezelf had kunnen toegeven, had je misschien het tij kunnen keren door je niet zo direct tegen Elsa te gaan rechtvaardigen. Vanaf dat moment is je irritatie zwaarder dan je argumenten kunnen dragen. Als je de stukjes van Jenni in deze draad leest, die jouw standpunt deelt, dan zie je dat het daar andersom is. En dan heb je Lisa en anderen niet zo gauw op de kast en jezelf niet zo oververhit.
"In mijn ogen", gevolgd door "als je dat voor je zelf had kunnen toegeven". Sorry, maar ik ben niet van plan dingen toe te geven omdat jij het toevallig zo ziet. Eigen mening enzo.

En verder is het toch wel grappig hoe jij kennelijk weet dat ik overhit was, en geirriteerd. Heb je dat afgeleid aan de vele uitroeptekens, of het gebruik van hoofdletters midden in een zin? Want ik zie ze niet .. Het enige wat mij irriteerde was het toontje van Lisa, en dat had niets met de inhoud van de discussie te doen. Als ik echt geirriteerd was geweest had ik wel teruggescholden, in plaats van een tekstje te schrijven. En als jij denkt dat ik wel degelijk boos was, is dat jouw probleem, niet de mijne. Reken mij niet af op jouw eigen interpretatie. En laat me vooral mijn discussies op mijn manier voeren.
Janiek schreef: Maar goed, ik sta aan de wal en jij zit in het bootje, dus ik heb makkelijk praten.
Dat heb je zeker. Geeft niets hoor, je doet tenminste moeite mijn vraag te beantwoorden. Ik ben dus wederom niet geirriteerd (misschien moet ik dat voortaan maar standaard erbij zetten) ;)
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

Maruscha schreef: En verder is het toch wel grappig hoe jij kennelijk weet dat ik overhit was, en geirriteerd. Heb je dat afgeleid aan de vele uitroeptekens, of het gebruik van hoofdletters midden in een zin? Want ik zie ze niet .. Het enige wat mij irriteerde was het toontje van Lisa, en dat had niets met de inhoud van de discussie te doen. Als ik echt geirriteerd was geweest had ik wel teruggescholden, in plaats van een tekstje te schrijven. En als jij denkt dat ik wel degelijk boos was, is dat jouw probleem, niet de mijne. Reken mij niet af op jouw eigen interpretatie. En laat me vooral mijn discussies op mijn manier voeren.
<snip>
Ik ben dus wederom niet geirriteerd (misschien moet ik dat voortaan maar standaard erbij zetten) ;)
Doe dat maar :wink: . Ik zal je niet op mijn interpretatie afrekenen, hoor.

Kijk, jij hoort ook toontjes bij Lisa, ik hoor ze bij jou, maar toegegeven: dat is hoe het op mij overkomt, dus neem het voor wat het is.

En voer je discussies vooral op jouw manier. Ik hoop dat het me lukt om me er de volgende keer buiten te houden :wink: .

<<groetjes
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Janiek schreef:
Ik hoop dat het me lukt om me er de volgende keer buiten te houden :wink: .

<<groetjes
Dan zou je de zoveelste zijn in een inmiddels lange rij Janiek en dit forum zou nog verder verworden tot een dorre woestijn. Een paar mensen die elkaar kusjes geven en een aai over de bol, maar vooral de discussie uit de weg gaan en verder leven in hun droomwereld.
Gewoon een simpele vraag aan Lisa: Is dat je bedoeling?
Een forum waar trava's onder elkaar lief kunnen zijn en weg kunnen dromen, zonder de realiteit onder ogen te zien. Een forum zonder tg of ts-lastpakken die soms wel eens een beetje schoppen?
Zeg het gewoon eens eerlijk, hoe wil je verder met dit forum?

Cynthia schreef:
Zijn jullie nu niet heel erg op de persoon aan het spelen?

Ik misschien wel in dit geval, maar ligt het probleem ook niet vooral bij de persoon Lisa? Als er weer eens een discussie uit de hand loopt, ligt het toch wel opvallend vaak aan de inbreng van Lisa.

Allemaal luisteren en netjes in de rij lopen is niet meer van deze tijd.

Esther,
Niet geirriteerd, laat staan boos.
marjan
dagelijks aanwezig

Bericht door marjan »

Maruscha schreef:En verder is het toch wel grappig hoe jij kennelijk weet dat ik overhit was, en geirriteerd. Heb je dat afgeleid aan de vele uitroeptekens, of het gebruik van hoofdletters midden in een zin? Want ik zie ze niet ..
Mwah, je algehele lichtgeraaktheid spat haast van het scherm af, daar heb je helemaal geen hoofdletters voor nodig. :lol:

Marjan
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

marjan schreef:
Maruscha schreef:En verder is het toch wel grappig hoe jij kennelijk weet dat ik overhit was, en geirriteerd. Heb je dat afgeleid aan de vele uitroeptekens, of het gebruik van hoofdletters midden in een zin? Want ik zie ze niet ..
Mwah, je algehele lichtgeraaktheid spat haast van het scherm af, daar heb je helemaal geen hoofdletters voor nodig. :lol:

Marjan
Ik ben alleen lichtgeraakt als domme mensen zich ermee bemoeien, dat moet jij toch wel uit ervaring weten. Want als er iemand hier het schoolvoorbeeld is van 10% van een verhaal kennen en daar meteen conclusies uit trekken ben jij het wel.

Oh wacht.

:)
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Van mij mogen domme mensen zich mengen in een discussie. Graag zelfs. Maar dan moeten ze wel iets constructiefs of nuttigs bijdragen. En daar ontbreekt het bij sommigen nog wel eens aan. En nee, ik noem geen namen.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Maruscha schreef:Kijk, spuit 11 geeft ook modder.
Zoals je zelf al schrijft: ik geef bijval wanneer en waar ik wil. In dit geval vond ik de vorm waarin Janiek haar afkeur geeft zo grappig dat ik die bijval gepast vond.

Groetjes,

Frederique
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

esther1 schreef:Dan zou je de zoveelste zijn in een inmiddels lange rij Janiek en dit forum zou nog verder verworden tot een dorre woestijn. Een paar mensen die elkaar kusjes geven en een aai over de bol, maar vooral de discussie uit de weg gaan en verder leven in hun droomwereld.
Esther,

Als mensen gelukkig zijn in hun (droom)wereld, waarom wil jij dan altijd de nachtmerrie zijn die dwars door hun dromen dendert? Denk je nu echt dat je een ander daar gelukkiger mee maakt?

Als een ander gelukkig is met hun (in jouw ogen) onwaarheden, laat ze dan toch!

Groetjes,

Frederique
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Maruscha schreef:Ik heb het niet over de discussie ab sich, maar over het belerende toontje wat Lisa opzet. En daar heb jij tot nu toe niets tegen in gebracht.
1 alinea verder schrijf je:
Maruscha schreef:Mag ik zelf bepalen wanneer & hoe ik bijval toon?
Je beantwoordt hier je eigen vraag...

Ik vind het persoonlijk niet zo nodig om een heksenjacht op Lisa te openen. Lisa heeft enkele missers gemaakt, waar we het wat mij betreft nu genoeg over gehad hebben: gezegd is gezegd en Lisa kan daar zelf haar conclusies uit trekken voor volgende berichten. Het forum is niet opgezet om elkaar continue in de haren te vliegen en vliegen af te vangen, op een gegeven moment moet je hier in het openbaar dus gewoon stoppen met persoonlijke vetes omdat die dat eigenlijke doel van deze site te veel in de weg zitten.

Denk ook eens aan PB's of e-mail als mogelijkheid om irritatie uit te praten: IRL ga je toch ook niet met 25 man irritaties tussen 2 mensen oplossen?

Groetjes,

Frederique
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

esther1 schreef:
Janiek schreef:
Ik hoop dat het me lukt om me er de volgende keer buiten te houden :wink: .

<<groetjes
Dan zou je de zoveelste zijn in een inmiddels lange rij Janiek en dit forum zou nog verder verworden tot een dorre woestijn. Een paar mensen die elkaar kusjes geven en een aai over de bol, maar vooral de discussie uit de weg gaan en verder leven in hun droomwereld.
Zie je, het lukt me nu alwéér niet om me er buiten te houden :wink: .

Weet je wat mijn probleem is met deze discussie -en die lange rij vergelijkbare draadjes die hieraan vooraf is gegaan-: er is een wereld van verschil tussen knuffels en kusjes enerzijds en schoppen of met modder gooien anderzijds. En tussen een dorre woestenij enerzijds en een jungle anderzijds. En tussen iemand een spiegel voorhouden of iemand keihard met z'n kop tegen de spiegel rammen.

Wat je ook vindt van iemand anders mening, hoe je je ook stoort aan iemand anders "belerende toon": zodra je (voor de zoveelste keer) Lisa's gebrekkige beheersing van de Nederlandse taal of zelfs haar dochter van 15 erbij moet halen om jezelf duidelijk te maken, dan ben je bezig iemand te krenken en daarmee verlaag je jezelf.

Dat is toch nog een voetnoot bij jouw verzuchting "laat me vooral mijn discussies op mijn manier voeren", Maruscha, doe dat gerust, maar reken daarbij dan ook op kritische opmerkingen.

<<groetjes
Plaats reactie